Analyysi: Isyys muuttaa miehen perussuomalaiseksi

Pikkukaupunkilainen

Aktiivinen jäsen
28.06.2011
9 370
16
38
Eli flunssasena kotona on aikaa lukea eilisen Aamulehti, kun ei eilen mua juhlistaessa ehditty :D .

Niin, Aamulehden etusivulla on juttu: "Isyys muuttaa miehen perussuomalaiseksi".
Mun mielestä tossa saattaa ollakin jonkinlaista perää, vaikkakin itse äänestin ennen lapsia Keskustaa ja lapsien jälkeenkin olen Keskustaa äänestänyt. Mutta kuten jutussakin sanotaan, perheellisyminen muttaa arvoja ja silloin unohtaa maailmanparantamisen. Ei ole enää varaa olla työtön tai solidaarinen.
Tämä on minusta ihan totta; kyllä mulla oli 20v. sitten ihan erilainen maailmankuva, kun nykyään.
MIELIPITEITÄ, onko?

En usko että otsikon väite pitää paikkaansa, jos näin olisi niin PS olisi ollut todella iso puolue jo satoja vuosia.

Arvomaailma varmaan mnilla muuttuu kun pitää alkaa ottamaan oikeasti vastuuta elämästään. Perheettömien opiskelijoiden on helpompaa haihatella kuin perheellisten veronmaksajien.

Mulla oli esiteini-iässä aika paljon sympatiaa vasemmistoa kohtaa, se oli siihen aikaan kovasti muotia. Lukio-ikäisenä viisastuin ja olen ollut aika konservatiivinen siitä pitäen.

Viimeksi muokattu:
En usko että otsikon väite pitää paikkaansa, jos näin olisi niin PS olisi ollut todella iso puolue jo satoja vuosia.

Arvomaailma varmaan mnilla muuttuu kun pitää alkaa ottamaan oikeasti vastuuta elämästään. Perheettömien opiskelijoiden on helpompaa haihatella kuin perheellisten veronmaksajien.

Olen tästä aika lailla samaa mieltä kanssasi. Ei tämä kaikkien kohdalla toimi, koska silloin tosiaankin PS:n kannatus olisi ihan järjetön. Eihän SMP:kään pärjännyt ja arvothan oli aika samankaltaiset PS:n kanssa. Nimenomaan arvomaailman muutoksesta tässä tosiaankin puhutaan. Ennen lasta (lapsia) ajatellaan, että opiskellaan ja parannetaan maailmaa. Kun lapsi tulee, on tärkeää käydä töissä ja elättää perhe. Myönnän, että muakin välillä ärsyttää (olen aikuiskouluttaja), kun 25-vuotiaat lapsettomat kertoilevat kuinka heillä on OIKEUS käydä eri koulutuksia ja elää valtion tuella. Tietenkään en voi asiaan mitään sanoa, mutta pistää välillä keittämään.

Noilta osin joo, ehkä.
Perussuomalaiseen ajattelumaailmaan asti ei sentään kumminkaan...
:)

Juu, ei nyt sinne asti mennä kuitenkaan. Ei paljon Hakkaraisten/Halla-ahojen äänestäminen innosta. Tosin eivät ole kanssani edes samasta vaalipiiristä.

Ja RUUTIUKKO:

Mulla oli esiteini-iässä aika paljon sympatiaa vasemmistoa kohtaa, se oli siihen aikaan kovasti muotia. Lukio-ikäisenä viisastuin ja olen ollut aika konservatiivinen siitä pitäen.

Mulla oli vähän sama juttu. Olen saanut lapsena hyvin oikeistolaisen kasvatuksen (en mitään natsioikeistolaista, vaan Kokoomus-Keskusta oli isän ja äidin puolella hyvin vahva) ja kieltämättä se Vasemmistoliitto ja SDP silloin kiehtoi, kun kotona oli "sossu-kielteinen" kasvatus. Tämä johtuu varmaankin siitä, että isän puolelta kaikki olivat yrittäjiä ja äitini oli nuoruusaikanani hyvin menestyvä ja hyvätuloinen. Olenkin aina kotona sanonut, että mut kasvatettiin suvaitsemaan kaikkia ihmisiä ja asioista saa olla mitä mieltä vaan, mutta vasemmistopuolueita ei saa äänestää. Ei se nyt ihan näinkään ollut, mutta sinne päin. :)

Jos arvot ovat enemmän perhekeskeisemmät, enemmän sitä, että on tultava toimeen omillaan tai että kerrytettävä vähän omaisuutta joka on pysyvähköä, niin täytyykö siitä tehdä negatiivinen asia?

Jos tilanne on epävakaa maaimalla, vaikka talouden tai turvallisuuden kannalta, eikö se ole päivänselvää että omaa perhettään halua suojella?

• Tykkää
Reactions: HyäkkäysVaunu
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25023338:
Hmm... Oli se jo ennen lapsiakin PS:n kannalla, kuten itekki (ja joo, nii on suurinosa tuttavistakin)

Mielipide on siis pysynyt samalla kannalla kaikki nämä vuodet...

ei huvita maksaa siitä että neekerit tulevat yllätysrakastelemaan lapsia verorahoilla.

En tiedä, viitsinkö sanoa tähän mitään. Mun mielestä se kertoo jotain sivistystasosta, että yleistää kaikki ihonväriltään tummat ja kansalaisuudeltaan jonkun muun, kuin Suomen, lapsenraiskaajiksi.
Ja turha mua on nyt Vihreäksi syyttää, olen vaan sitä mieltä, etteivät kaikki muista maista tulevat ole pedofiilejä.

Ja kun mietin omaa miestäni, on hänen arvoissaan muuttunut ainakin se, että hän hakee pysyvämpiä ratkaisuja, turvallisempia sijoituksia ym. Ajattelee kauemmas, haluaa suojella meitä.

Muoks. Ja ennen kuin tapasimme, mies ei ollut niin kiinnostunut siitä paljonko kouluille ja päiväkodeille satsataan resursseja, tai siitä miten paljon on kehitysapu vuodessa ja mitä sillä saa aikaan. Omien lasten myötä häntä on alkanut kiinnostaa, ja suututtaakin jotkut asiat Suomessa, ja osan hänen mielipiteistään voisi lukea perussuomalaisuuteen.

Mutta mitä sitten? Mitä ihmeen leimakirveen heiluttelua tämä taas on? Ja siis ei sinulle tämä kysymys ap, vaan tuonne jonnekin. Eikö voitaisi keskustella asiasta, ei siitä, kuka on mitäkin.

Viimeksi muokattu:
Jos arvot ovat enemmän perhekeskeisemmät, enemmän sitä, että on tultava toimeen omillaan tai että kerrytettävä vähän omaisuutta joka on pysyvähköä, niin täytyykö siitä tehdä negatiivinen asia?

Jos tilanne on epävakaa maaimalla, vaikka talouden tai turvallisuuden kannalta, eikö se ole päivänselvää että omaa perhettään halua suojella?

On tietenkin. Olen itsekin sitä mieltä, että kun alkaa tulemaan sitä perheenlisäystä, on hyvä olla vähän sitä realistista omaisuutta. Niin, tuolla talouden epävakaisuudella viittaat selvästikin tuonne Kreikkan ja Italiaan. Totta kai se on selvää, että perhettään haluaa siltä suojella, mutta tuostakin asiasta on kaksi eri näkökulmaa; toisen näkökulman mukaan velkaantuneet maat menevät velkasaneeraukseen ja selviävät, ilman tukipaketteja. Toisen näkökulman mukaan taas tulee ainakin Euroopan laajuinen lama, jollei maat saa tukiansa.

On tietenkin. Olen itsekin sitä mieltä, että kun alkaa tulemaan sitä perheenlisäystä, on hyvä olla vähän sitä realistista omaisuutta. Niin, tuolla talouden epävakaisuudella viittaat selvästikin tuonne Kreikkan ja Italiaan. Totta kai se on selvää, että perhettään haluaa siltä suojella, mutta tuostakin asiasta on kaksi eri näkökulmaa; toisen näkökulman mukaan velkaantuneet maat menevät velkasaneeraukseen ja selviävät, ilman tukipaketteja. Toisen näkökulman mukaan taas tulee ainakin Euroopan laajuinen lama, jollei maat saa tukiansa.

Ja kolmannen näkökulman mukaan tarvitaan astetta radikaalimpia toimia että Eurooppa selviää. Tiedä sitä sitten, en ole saanut muodostettua mitään mielipidettä tästä, seuraan uutisia, naureskelen kreikkalaisten eläkesysteemeille ja samalla pelkään, miten meidän perheelle käy. Ja eiköhän aika moni muukin katsastele politiikkaa omien henkilökohtaisten linssiensä läpi.

Ja kolmannen näkökulman mukaan tarvitaan astetta radikaalimpia toimia että Eurooppa selviää. Tiedä sitä sitten, en ole saanut muodostettua mitään mielipidettä tästä, seuraan uutisia, naureskelen kreikkalaisten eläkesysteemeille ja samalla pelkään, miten meidän perheelle käy. Ja eiköhän aika moni muukin katsastele politiikkaa omien henkilökohtaisten linssiensä läpi.

Itsekin yritän aina pysyä puoluettomana tässä asiassa. En ole mikään taloustieteilijä, vaikea sanoa, kuinka tässä nyt oikeasti pitäisi toimia. Ja kun nämä taloustieteilijätkin puhuvat yksi toista ja toinen toista...

Itsekin yritän aina pysyä puoluettomana tässä asiassa. En ole mikään taloustieteilijä, vaikea sanoa, kuinka tässä nyt oikeasti pitäisi toimia. Ja kun nämä taloustieteilijätkin puhuvat yksi toista ja toinen toista...

Merkillepantavaa tässä nykytilanteessa tosiaan on se, että kukaan ei tunnu tietävän mitä pitäisi tehdä. Ja tämmöisessä tilanteessa Suomeen valitaan valtionvarainministeriksi kansankynttilä...

Minäkään en tiedä. Tuntuu, että kukaan ei tiedä. Toistetaanko nyt sitten samoja virheitä mitä aikaisemmin?

Itse aloin miettiä, mikä olisi mahdollisimman pysyvä sijoituskohde, miten voisin turvata omat eläkepäiväni, miten säästää, miten sijoittaa, miten käyttää rahaa juuri nyt. Hassua, tuntuu ettei mihinkään voi luottaa.

Itse aloin miettiä, mikä olisi mahdollisimman pysyvä sijoituskohde, miten voisin turvata omat eläkepäiväni, miten säästää, miten sijoittaa, miten käyttää rahaa juuri nyt. Hassua, tuntuu ettei mihinkään voi luottaa.

Ei ole olemassa turvallista sijoituskohdetta. Jos haluat turvaa niin hajauta: kiinteistöjä, eläkevakuutusta, osakkeita, korkorahastoja jne jne. Jos joku pettää niin ehkä joku toinen kantaa paremmin.

Taas on puurot ja vellit samassa kattilassa. Eikös mielipidekyselyssä enemmistö perussuomalaisistakin ollut euron ja EU:n kannattajia? Mutta sitten muissa arvoissa ja asenteissa pers:t on näitä änkyröitä ja rajat kiinni -ihmisiä.

Olen aina ollut liberaali, painotukset vain ovat muuttuneet. Keskustan puolella olen ollut eniten suurista puolueista, pienempiä on aika turha äänestää. Perhekeskeinen olen aina ollut eikä sekään ole muuttunut. Työn joustavuuden merkitys on korostunut näin lasten kanssa.

Yhteistyössä