anafylaktinen shokki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
googletin tätä ja olen paniikissa.

kolme kertaa minulle on käynyt näin:
ensin niinkuin vyötä kiristetään rinnan ympärillä, vaikea hengittää, oikein syvään pitää koko ajan hengittää.
kasvoihin tulee suuria punaisia "laikkuja". tää kesti n.puoli tuntia.

sit yhtäkkiä se löysää... niinkuin vyö olis aukaistu ja hengitys alkaa kulkee, punotus ei häivy kuin n. puolen tunnin-tunnin päästä.

onko tämä toi shokki? joka kerta olen ollu ottamassa ku tämä on tullu, ja olen juonut siideriä tai lonkeroa. koskaan muullon ei. laittaa miettii, että jos alkais absolutistiksi.ja oikeasti otanki kyllä tosi harvoin, nyt en sit sitäkää.

anafylaktinen shokki ei mene ohi itsestään vaan vaatii aina lääkärin hoitoa.oireita ovat:sekavuus,hengitysvaikeudet,ihottuma,verenpaineen lasku ym.

ilmeisesti olet kumminkin herkistynyt jollekin alkoholissa olevalle aineelle joten tutki ihmeessä asia ettei seuraavalla kerralla käy köpelösti!

Nuorempana olin allerginen sitrushedelmille...Juotuani lonkeroa sain pari kertaa astmatyyppisen kohtauksen (olen siis myös astmaatikko)...jouduin molempina kertoina ensiapuun...-)syynä greippi!!! Ota selvää oletko siis allerginen jollekin ainesosalle näissä juomissa!!!

Yhteistyössä