Amway - kokemuksia?

minä vain
olen mukana ja vaatii PALJON aikaa! omalle kohdallani kävi aika huonosti, ei kerrottu oikein mistään yrittänyys hommasta muuta kuin että toimii itsenäisesti jonkun verkostomarkkinoinnin alla, mistä minä en tod tienny mitään.. no tuleepa sitten verotoimistosta ennakkovero tietoja ja siihe lopahti innostus.. Tuotteet ovat hyvä ja tulen niitä jatkossa käyttämään, mutta taidan siirtyä vain jäseneksi..

me itse miehen kanssa ollaan mukana tuossa amway jutussa ja me ollaan saatu aika moni mukaan mutta työtähän se vaatii ja ollaan tuotteisiin tyytyväisiä ja uusia ystäviä ollaan saatu. se on ihan ittestään kiinni kuinka paljon käyttää sitä aikaa siihen hommaan ja kuinka monena päivänä B)

khf
No jaa.. hiljasta ollut tää mun amway homma.. tuotteet lojunu melkeen vuoden tuolla vaatehuoneessa.. eikä sponsorikaan paljoa oo yhteyttä pitäny kun ei oo jaksanu kiinnostuu. enkä nyt ihastunut noihin tuotteisiinkaan.. Homcaren tuotteet on paljo parempia vaikka siitäkin myyntihommasta ei mitään tullut.

jozee
Alkuperäinen kirjoittaja Paapotti:
En suosittele. Naapurini on Amway fanaatikko...aivan sairasta mun mielestä. Tuotteet on ok, ja varsinkin pyykinpesuaine SA8 on tehokasta, mutta muuta hyvää siinä ei taida ollakkaan.
Naapurisi fanaatikko, siksikö et voi itse suositella...? no johan on paksua.Et tietenkään voi suositella koska et ymmärrä hommasta mitään. Olen itse ollut joskus mukana ja tykkäsin7tykkään sekä tuotteista että liiketoiminnasta,mutta liian monta homma päällekkäin vei voimat.
Minulla on useita ystäviä niiltä ajoilta ja jotkut jotka ovat pitkäjännitteisesti jaksaneet tehdä töitä ovat menestyneet todella hyvin. Ilman määrätietoista ja kovaa työtä ei voi missään hommassa tai firmassa menestyä se on varma.
Jos haluat itse päättää elämästäsi niin mukaan vaan mutta muista että kukaan ei tee sinulle valmista: se on tehtävä ITSE.
Amway on erinomainen yritys laatutuotteineen.
Ne jotka sitä kielteisesti arvostelevat ovat itse liian laiskoja tekemään mitään oman hyvinvointinsa ja menestyksensä eteen.
Sorry mutta näin se vain on.

avoimin mielin
siinä hommassa ei mitään menetä jos ei voitakkaan siis tarkoitan sitä että tienaa sen mukaan mitä jaksaa tehdä. Itselle on tullut tilille 50e-200e kuukaudessa tilille. Ihan kivaa pientä lisäansioo olen tehnyt. Olen iloinen 50e:kin lisä tulosta :) Ja tuotteita on helppo myydä kun ne myyvät itseitseään, minun kokemukseni mukaan hyviä. Kun K-kauppias lähettää tarjouskuponkeja kotia niin kyllä on totta että hän yrittää saada myyntiä ja hyötyä kauppiaana, mutta onko se minulta pois??? Säästöä ainakin. Ei se Amway yritä mitää sen kummempaa, mitä sitten jos joku hyötyy??? Aina joku ymmärtääkseni hyötyy? Menet sitten ostamaan mitä tahansa mistä tahansa tai olet kenen firmassa tahansa töissä niin kyllä siellä joku hyötyy? Itse ainakin olen kokenut että tehdää ihan reilua TIIMI työtä sponsoreiden kanssa ja jos joku hyötyy musta niin ilo hänelle. Hienointa Amway liiketoiminnassa on se että siinä EI OLE mitään pakkoja vaan saan olla Amwayn itsenäinen liikkeen harjoittaja. Mulla on oma bisnes ja Amwayn tukku kauppa on vain päässyt mun bisneksen yhteistyökumppaniksi ;) Huomattavasti enemmän pitäisi tehdä duunia jotta pääsisin isompiin rahoihin kiinni, mutta mulla on koko elämä aikaa. Riskejä pitää elämässä ottaa vaikka niinkin hurjia kuin 7e:n ;)

epävarma
Heips. Tässä nyt tuttavan kautta sellaanen Amway tyyppi kävi esittelemässä ihonhoitosarjaa ja sitten pihautti mulle liiketoimintaideankin. o_O Ensinnäkin, minuun teki vaikutuksen tuotteet, myyjän avoin asenne ja tieopohja tuotteista. Kyseinen henkilö kayttää itse kaikkia tuotteita joita kauppaa eteenpäinkin joten kertoi kaiken omasta kokemuksestaan. Tiesi kaikkiin tilastoihin yms vastauksen ja ennen kaikkea, näytti nauttivan työstään. Nyt on koittanut aika että minun pitäisi maksaa aloituspakettini ja siirtyä toimintaan, minulla on jo jonkinäköistä listaa ihmisistä, mutta epäröin silti. En tiedä olenko valmis ravaamaan ihmisten luona ja juoksentelemaan muutoinkaan ympäriinsä..näin kolmen lapsen äitinä aika muutoinki kortilla. Tuotteet kyllä kiinnostavat ja ihonhoitotuotteista sain reippaasti testatakkin enkä tod. voi sanoa että oisin pettynyt...nyt en vain tiedä..lähinnä se että mun tuttavapiiri ei tosiaan ole mikään kovin iso, toiseksi niin monen korvaan kantautunu huhuja että amway on huijausta joten kavahtavat hyvin äkkiä pois..samaa ajattelin itsekkin kun minulle esiteltiin tätä tapaa tienata rahaa. Ja kolmanneksi, luvut ovat tietysti noin keskiarvioita mutta mietin että näin alkuun, kannattaako kotiäidin kuluttaa rahansa ravaamalla ympäri kyliä kauppaamassa tuotteita/en edes kunnolla ymmärrä miten tässä pitäisi edetä ja jos en jaksa lähteä tähän niin mitä pitäisi tehdä jotta saisin kuitenkin tuotteet halvemmalla...papereita en ole allekirjoittanut mihinkään suuntaan..nyt pelkään että jos sanon ei, ensin suostumisen jälkeen niin saan luurin korvaani. :/ en tiedä, pompin kahden vaiheilla..mutta eihän sekään voi olla täyttä puppua että toisilla on huonoja kokemuksia..olisi vain kiva tietää miten on saatu hyvää aikaan, kuinka paljon keskimääräisesti viikkotyötunteja tulee, kauan kestää keskiarviolta että pääsisi ehkä jopa johonkin näkyvämpään tuloon kuukaudessa ja miten se tapahtuu..en ymmärrä...olen pihalla..omista esitteistäni en tajua hölkäsen pöläystä ja tuntuu typerältä kysellä värvääjältä/apuhenkilö mikä lie tyypiltä kokoajan samoja asioita....huoh....niih...

Kerran kävin semmosessa esittelyssä, missä siis rekrytoidaan uusia myyjiä. Se oli maksullinen tilaisuus ja tuntui kuin oisin jossain uskontofanaatikkojen kokouksessa. Niin pilvilinnoista oli se touhu.. Ja oma kokemukseni tuotteista ei ole kovin hyvä, suihkusaippua jäi ihoon kiinni kun liisteri ja huuhteluaine haisee oikeasti ihan karsealla..

toivoa on
Alkuperäinen kirjoittaja tavan tallaaja:
mä tykkään tuotteista, ja käytänkin. mutta itse liiketoiminta on raskasta duunia. Pyramidi on nykyään, vanha järjestelmä oli realistisempi. Eli nyt kaikki hokee sitä kaksi putkistoo ja sit taas kaksi...mut yläpuolella olevat vie vaan kaikki rahat. Sil vanhal systeemillä tienas paremmin.
Minä löysin Amwayn liiketoiminnan tuotteiden kautta. Tykkäsin tuotteista ja halusin tilata niitä itse suoraan Amwayltä edullisemmin. Siksi rekisteröidyin mukaan. Pitkään suhtauduin itse liiketoimintaan eli ryhmän muodostamiseen epäilevästi enkä sitä tehnyt, mutta sitten päätin testata toimiiko homma. Ja sehän toimii jos itse toimii.:)

Suomessa kuten muuallakin maailmassa Amwayn liiketoimintaa tehdään muutaman eri koulutusjärjestelmän mukaan ja käsitykseni on, että toimintatavoissa on selkeitä eroja, mihin tavallisen tallaajan kirjoituskin viittaa.

Itse teen Amwayn liiketoimintaa sellaisen koulutusjärjestelmän mukaan, jossa ei yritetä keinotekoisesti rakentaa ryhmää niin että tulot menisi jollekin tietylle ihmiselle (yleensä sille joka on aiemmin aloittanut), vaan tämän koulutusjärjestelmän mukaan rakennetussa ryhmässä tulot jakaantuu oikeudenmukaisesti sen mukaan, miten olet töitä tehnyt ja ryhmää rakentanut (sekä leveyttä että syvyyttä). Niinpä myöhemmin ryhmään rekisteröitynyt voi tienata enemmän kuin joku toinen, joka on lähtenyt aiemmin mukaan, jos tämä myöhemmin mukaan lähtenyt on rakentanut tilausvolyymiltaan suuremman ryhmän. Tämän "minun" koulutussysteemin mukaan toimimalla on kaikilla yhtäläinen mahdollisuus hyviin tuloihin, jos on vain valmis tekemään työn.

Amwayn palkkiojärjestelmä itsessään on sama kaikille, mutta se miten tulot jakaantuu, riippuu minkä koulutusjärjetelmän opeilla ryhmää muodostetaan ja miten ryhmässä tilatan tuotteita. Itse tulot perustuvat joka tapauksessa kukin kuuukauden tilausvolyymiin - ei ryhmän jäsenten lukumäärään ja jäsenmaksuihin, ja sen vuoksi Amway ei ole pyramidiyritys. Pyramidiyrityksissä tulo perustuu jäsenmaksuihin.

Itse olen ollut jo kolmatta vuotta myönteisesti yllättynyt, että verkostomarkkinointifirmojen joukosta voi löytyä yksi järkeväkin. Mutta ratkaisevaa siis on, mihin koulutusjärjestelmään sattuu kuulumaan se, jonka ryhmään rekisteröityy mukaan. Itse satuin pääsemään hyvään systeemiin mukaan, jossa rakennetaan sekä leveyttä että syvyyttä yhtäaikaa.

totuutta on vaikea löytää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laita hae keskusteluista, haku amway. Sieltä löydät kokemuksia. Petteri Haipolalla on ainakin jotain juttuja.
Petteri Haipolan juttuihin en kyllä luottaisi. Ei kaikki mitä netissä kirjoitetaan ja mitä Googlella löytyy ole totuus asiasta kuin asiasta. Moni kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo omista ennakkoluuloistaan ja katkeruuksistaan käsin. Pitäisi osata arvioida onko kirjoittaja luotettava ja sehän on mahdotonta kun ei tunneta kirjoittajaa ja hänen tarkoitusperiään. Etsitään luotettavaa tietoa!

en lähde mukaan
Alkuperäinen kirjoittaja totuutta on vaikea löytää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laita hae keskusteluista, haku amway. Sieltä löydät kokemuksia. Petteri Haipolalla on ainakin jotain juttuja.
Petteri Haipolan juttuihin en kyllä luottaisi. Ei kaikki mitä netissä kirjoitetaan ja mitä Googlella löytyy ole totuus asiasta kuin asiasta. Moni kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo omista ennakkoluuloistaan ja katkeruuksistaan käsin. Pitäisi osata arvioida onko kirjoittaja luotettava ja sehän on mahdotonta kun ei tunneta kirjoittajaa ja hänen tarkoitusperiään. Etsitään luotettavaa tietoa!

Jos kysytään Amway-ihmiseltä mistä saa tietoa niin hän varmaankin kehoittaa ottamaan yhteyttä vaikka Amwayn toimistoon. "Jos ei ole mukana, ei voi tietää asioista mitään" on selityksenä. Luuletko, että objektiivistä tietoa löytyy Amway-ihmiseltä ?

Faktatietoa on suhteellisen helppo saada: edustajan keskimääräiset ansiot on aika hyvin dokumentoitu. Verokalentereista voit tarkistaa, paljonko toiminnalla tienaa.
Tuotteista taasen ei löydy yhtäkään vertailutestiä joka olisi tehty euroopassa 2000-luvulla. Amerikassa on ainakin kerran testattu, tuote jäi keskiarvon alapuolelle. Hinta oli tosin yläpäässä. Yhtiön liikevaihto on suurin piirtein sama kuin meidän Keskolla.

Maailmanlaajuisesti on yli 3 miljoonaa jäsentä, vanhoilla markkina-alueilla toiminta taantuu mutta uusilla suurilla markkinoilla (itä-eurooppa ja venäjä) on vielä kovaakin kasvua. Suomessa alkaa katto olla saavutettu joten parhaat rahantienauspaikatkin on verkostoissa jo jaettu.

Amwayn ja muidenkin verkostojen jäsenyyttä harkitsevan kannattaisi muistaa että jos jokin asia tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, se todennäköisesti ei ole totta.

Ja tajuaahan kaikki
Että se 50e /kk on verotettavaa tuloa? Eli olet yrittäjä jonka pitää esim. kelaan viedä tilinpäätös tai kirjanpito jos niin keksivät. Ei se ole vaan tupsahtavaa rahaa...minua ainakin suorastaan kehotettiin tekemään aluksi pimeenä tulona. Lopetin koko homman.

vieras
Mun mielestä on noloa soitella kaikki mahdolliset ja mahdolliset tuttavat ja satunnaisesti tavatut ihmiset läpi saadakseen porukkaa toimintaan. Itteäni on kanssa useammalta taholta ylipuhuttu, mutta en lähde. Tuotteet on varmaan ihan hyviä, mutta mä saan ne kyllä kaupastakin, ja mielummin kannatan ns. näkyviä kauppiaita ja kauppoja...

vieras
Lesta perheiden äidit on paljon siinä mukana. pitäähän niiden jotenkin sasda tulevaisuutta turvattua kun ei eläke kerry kotiäideille. Minulta ehdoton eti tuohon hommaan!

mimmu
Mun naapuri on siinä mukana, ja sen kautta olen ollut kerran mukana eräässä tuote esittelyssä. Pyykinpesuainen on riittoista.Mutta en lähde hommaan mukaan, en ehdi panostamaan siihen ja vähän epäilyttää kun tuttavani joka myös oli miehensä kanssa mukana toiminnassa pitkään lopetti yllättäen..tuli ongelmia..

vierailija
Olimme mieheni kanssa mukana tuossa liiketoiminnassa, eikä meillä ole siitä mitään pahaa sanottavaa. Tuotteet on hyviä, niitä tilataan edelleenkin. Mutta meidän menestymättömyyteen löytyy vastaus peilistä. Jos ei ole itse valmis tekemään töitä sen eteen, niin mitään ei saavutakaan.

Tutustu itse Amwayn toimitaan äläkä kuuntele asiaan perehtymättömien mielikuvia asiasta. Oman kokemuksemme perusteellä tässä ei ole kyse normaalista verkostointimarkkinoinnista, mihin asiasta tietämättömät erittäin helposti sen liittävät ja kärkkäästi mielipiteitänsä sen mukaan esittävät...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mariee:
Ajattelin ostaa vain itselleni näitä tuotteita enkä myydä muille, mutta pitääkö silloinkin tiedottaa asiasta verottajalle? Kuka osaisi vastata?
Ei tartte ilmoittaa,se jonka kautta olet liittynyt,se ilmoittaa tulonsa verottajalle

Yhteistyössä