Alkuperäinen kirjoittaja tavan tallaaja:
mä tykkään tuotteista, ja käytänkin. mutta itse liiketoiminta on raskasta duunia. Pyramidi on nykyään, vanha järjestelmä oli realistisempi. Eli nyt kaikki hokee sitä kaksi putkistoo ja sit taas kaksi...mut yläpuolella olevat vie vaan kaikki rahat. Sil vanhal systeemillä tienas paremmin.
Minä löysin Amwayn liiketoiminnan tuotteiden kautta. Tykkäsin tuotteista ja halusin tilata niitä itse suoraan Amwayltä edullisemmin. Siksi rekisteröidyin mukaan. Pitkään suhtauduin itse liiketoimintaan eli ryhmän muodostamiseen epäilevästi enkä sitä tehnyt, mutta sitten päätin testata toimiiko homma. Ja sehän toimii jos itse toimii.
Suomessa kuten muuallakin maailmassa Amwayn liiketoimintaa tehdään muutaman eri koulutusjärjestelmän mukaan ja käsitykseni on, että toimintatavoissa on selkeitä eroja, mihin tavallisen tallaajan kirjoituskin viittaa.
Itse teen Amwayn liiketoimintaa sellaisen koulutusjärjestelmän mukaan, jossa ei yritetä keinotekoisesti rakentaa ryhmää niin että tulot menisi jollekin tietylle ihmiselle (yleensä sille joka on aiemmin aloittanut), vaan tämän koulutusjärjestelmän mukaan rakennetussa ryhmässä tulot jakaantuu oikeudenmukaisesti sen mukaan, miten olet töitä tehnyt ja ryhmää rakentanut (sekä leveyttä että syvyyttä). Niinpä myöhemmin ryhmään rekisteröitynyt voi tienata enemmän kuin joku toinen, joka on lähtenyt aiemmin mukaan, jos tämä myöhemmin mukaan lähtenyt on rakentanut tilausvolyymiltaan suuremman ryhmän. Tämän "minun" koulutussysteemin mukaan toimimalla on kaikilla yhtäläinen mahdollisuus hyviin tuloihin, jos on vain valmis tekemään työn.
Amwayn palkkiojärjestelmä itsessään on sama kaikille, mutta se miten tulot jakaantuu, riippuu minkä koulutusjärjetelmän opeilla ryhmää muodostetaan ja miten ryhmässä tilatan tuotteita. Itse tulot perustuvat joka tapauksessa kukin kuuukauden tilausvolyymiin - ei ryhmän jäsenten lukumäärään ja jäsenmaksuihin, ja sen vuoksi Amway ei ole pyramidiyritys. Pyramidiyrityksissä tulo perustuu jäsenmaksuihin.
Itse olen ollut jo kolmatta vuotta myönteisesti yllättynyt, että verkostomarkkinointifirmojen joukosta voi löytyä yksi järkeväkin. Mutta ratkaisevaa siis on, mihin koulutusjärjestelmään sattuu kuulumaan se, jonka ryhmään rekisteröityy mukaan. Itse satuin pääsemään hyvään systeemiin mukaan, jossa rakennetaan sekä leveyttä että syvyyttä yhtäaikaa.