Ampuuko ne sorsiä öisinkin? :D

Onhan tämä vähän tyhmä kysymys.. Mutta tuossa vastarannalla (tai sitten etelämpänä tästä samalla rannalla, vaikea sanoa) ammuskellaan, mietin että oisko sorsanmetsästystä. Ammutaanko niitä öisinkin? *ei metsästyskorttia* :xmas:

[QUOTE="niin";24455648]Täälläkin kuuluu jotain ihme pauketta. Taitaa kyllä olla astetta kovemmat aseet käytössä jos niistä tollanen ääni lähtee :D Voi sorsaraukat :D[/QUOTE]

Joo, aika kova pauke käy tässäkin, mutta ei mitään hajua onko täällä edes enemmälti sorsia. Joskus harvoin tuossa meidän rannassamme pari..

nnnn
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24455653:
Iltalento.

Kohta loppuu, ankat ei lennä pimeässä ja miehet ei osu.
Mutta jos hiukankin hämärtää vielä ja kuuluu 'kv aaaaak' naristen, niin torrakot osoittelevat vielä kohti taivaita.
ANKAT. :D joo repesin tuolle oon vissiin vähän väsyny.

Tuolla on ihan pimeää, kumma jos mitään näkee :D
Metsämiehen silmät ovat hämäränäköä täynnään........

Tosin metsämiehelläkin on vaikeuksia suunnistaa kotiin pilkkopimeässä yöllä tavallisissa oloissa, niinkuin vaikka baarireissun jälkeen, mutta metsällä hän kulkee ääneti, kahistelematta ja kompuroimatta ja hänen terävät aistinsa havaitsevat kaiken. Ihan kaiken.

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
ANKAT. :D joo repesin tuolle oon vissiin vähän väsyny.
Lipsahti palstallekin :D
Lähti siitä että appiukko sanoo kaikkia kasveja (joita kukkapenkkini on väärällään- sekä hyötykasveja että koristekasveja) Rhodorendrioiksi, minä kutsun kaikkia lentäviä lintuja, eritoten sorsia, ankoiksi. Albatrosseiksi aloin niitä kutsua, mutta tytär ei puhumaan opetellessaan saanut kieltään taipumaan moiseen, niin helpotin vähän....

Metsästyksessä on semmonen idea, että lajintunnistus pitää tehdä ennen kuin vetää koukusta ja sehän ei käy pimeässä. Siksi yöllä ei saa sorsastaa mutta esim lumen aikana voi ampua vaikka ketun haaskalta keskellä yötä.

Kaikki metsästäjät ei tätä sääntöä kunnioita.

Siis lajintunnistushan tehdään vaikka äänestä tai lentosuhinasta.......

:headwall: (siis olen samaa mieltä siitä että tarttis kyl tietää mitä ampuu, niin mielellään.)

Minä täällä olen pekonipaketin kanssa odottanut koko armaan päivän, ei näy sorsastajia vieläkään kotiin.:mad:

TAi sitten koria on kavoksissa..... :O

Yhteistyössä