Ampiaisen pisto :(

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Auts! Pisti sitten eka kertaa elämässä. Mitenhän tuon kivun sais äkkiä pois? Ja mistä muuten tietää, onko allerginen? Kuinka pian tulee jotain reaktiota?

Nyt on vaan kauhean iso, punainen, kipeä paukama. Ja pikkasen taitaa olla polvi turvoksissakin :(

"vieras"
Allerginen reaktio voi tulla vasta viiveelläkin. Jos epäilet olevasti allerginen, niin ota jotain allergialääkettä, niin sillä voi estää allergisen reaktion tulemisen.

[QUOTE="vieras";24315791]Allerginen reaktio voi tulla vasta viiveelläkin. Jos epäilet olevasti allerginen, niin ota jotain allergialääkettä, niin sillä voi estää allergisen reaktion tulemisen.[/QUOTE]

Antihistamiinit ei ainakkaan mulla riitä reaktion estämiseen tai poistamiseen, se on sairaalareissu joka kerta.

"Vieras"
Kiitoksia neuvoista :). Enpä olis uskonut, että noin kipeä on pisto - ja noin selvä jälki jää. En usko olevani allerginen, kun ei ole mitään muita reaktioita tullut. Tosin hengenahdistusta ja muitakin "vaarallisia" oireita tulee heti, jos alan miettimään asiaa - eli on mulla näköjään taipumusta ainakin luulosairauksiin :D.

Vanhaksi piti elää (mä olen yli nelikymppinen), ennen kuin tuli tuokin koettua :O Ei vissiin jaksa enää juosta noita öttiäisiä pakoon niin lujaa kuin nuorempana ;)

Yhteistyössä