Amorion kuuri ja oireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marza1970
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marza1970

Aktiivinen jäsen
22.04.2005
1 196
2
38
Koria
Meillä 3v tyttö sai korvatulehdukseen amorion antibioottikuurin ja lopettamisen jälkeen nousi iholle pieniä punaisia pilkkuja ja nyt koko kroppa on kauttaaltaan urtikariaa muistuttavaa näppyjä..paukamia kaikkialla ja kolmesti oltu lekurissa sen takia viimeksi sai aerius liuosta helpottamaa oloaan.Onko teillä muilla ollut vastaavia kokemuksia ko lääkkeestä ja kuinka pian on parannuttu sitten? miten olette nuita paukamia hoitaneet tai onko menneet miten pian ohi..säälittää tuo pienoinen on niin kauhean näköinen meinasin kuvaakin laittaa mutta laitan ehkä myöhemmin sitten.

Ei välttämättä liity ko. antibioottiin mitenkään. Tuollaista iho-oiretta aiheuttavat myös monet virusinfektiot ja myös antibiootin ja viruksen yhteisvaikutus, esim. Amorion tunnetusti aiheuttaa komean ihottuman jos sitä annetaan potilaalle jolla on Epstein-Barrin virus (mononukleoosi). Kannattaa pyytää noin 2 kk kuluttua testaamaan amoksisilliiniallergia verikokeella ettei suotta tule vältettyä kelpo lääkettä jos kyse olikin muusta.

Mulla Amorion aiheutti/aiheuttaa juuri kuvaamasilaisen allergisen reaktion. Olin yltäpäältä pienissä punaisissa näppylöissä ja kesti noin viikon ennenkuin hälvenivät kokonaan ja kuuri tietysti vaihdettiin heti toiseen näppyjen ilmestyttyä. Tsemppiä pikkupotilaalle!

• Tykkää
Reactions: Marza1970
Sain täsmälleen tuon näköisen ihottuman yhdestä lääkkeestä, ja kyllä lääkäri mulle sanoi silloin et ihan selvä lääkereaktio. Ja siitä lähtien oon ilmottanut olevani kys. lääkkeelle allerginen.
Mut tosiaan tuossa tapauksessa allergia kannattaa tietty testauttaa. Tsemppiä pikkuiselle!

Soita lääkäriin heti! Lapsi on luultavasti allerginen kyseiselle antibiootille. Antibiootti on Penisilliinin sukulaistuote. Itse olen allerginen Penisilliinille, joten Amorionkaan ei käy. Antibiootti sitten vaihtoon, jos niin on. Minulla tuli juuri tuollaisia punoitus oireita, ja lääke vaihdettiin heti toiseen, ei kumpaakaan edellämainittua enää minulle määrätä.

eilen juuri käyty lääkärissä tuon takia ja ei osanneet sanoa muuta kuin että kotiin vaan ja aerius liuosta kutinaa helpottamaan.
Kyllä minä tiedän että voi johtua muustakin mutta aion siellä kokeissa tosiaan käydä tytön kera kuten joku edellä mainitsi että saamme varmuuden jos joskus tulee antibiootin tarve niin en takuulla tuota enää ota käyttöön tulee sitten muut vaihtoehdot käyttöön mitä onkaan sitten mutta todella todella kurjaa tälläinen kyllä on

meillä myös amorion aiheutti lapselle juuri yllä kuvatunlaisen iho- oireen. Oli aikaisemmin saanut samaa lääkettä kahdesti ilman mitään. Itse pohdin kans mononukleoosin mahdollisuutta mutta ei lääkärit sitä oikein noteerannut. Ihotttuma painui muistaakseni neljässä päivässä, katosi kuin taikaiskusta.

Antibioottiallergia pitäisi aina varmentaa verikokeilla koska etenkin penisilliiniallergikoiksi leimatuista vain murto-osalla on todettu todellinen allergia. Usein kyseessä on viruksen aiheuttama ihottuma tai muu allerginen reaktio joka on vain ajallisesti sattunut samaan ajankohtaan kuin ab-kuuri. Asia olisi tärkeä varmentaa jotta ei suotta kartettaisi hyvin toimivaa lääkettä ja käytettäisi suotta liian laajakirjoisia lääkkeitä ja toisaalta koska osa oikeasti penisilliiniallergisista on allergisia myös niitä läheisesti muistuttaville kefalosporiineille.

Mulla tuo ihottuma vain paheni ja tuli mukaan turvotustakin. kiireellä mentiin sitten ensi apuun. myöhemmin sama homma toistunut penisilliinin kanssa ja kefalosporiinista sainkin sitten ihan anafylaktisen. Varovaisuutta kehoitan.

Meidän 1v- poika sai Amorion- kuurin korvatulehdukseen viime viikolla, parin pvn päästä iho alkoi voimakkaasti kukkimaan lääkkeen oton jälkeen. Soitto lääkärille, ja lääke vaihdettiin välittömästi toiseen! Ja myös iho- oireet hävisivät. Lapsen papereihin tuli myös merkintä amoksisilliini- allergiasta.

mulla amoksiini allergia! ihottuma oli vaan niin paha että jouduttii määrää antibioottista rasvaa! nykyään tiedoissa lukee että olen allerginen kyseiseille aineelle. pikkuisen lapsen kohalla uskaltaisin viellä kerran kokeilla amoksiinia kun pikkusten allergiat on mitä on

Yhteistyössä