Amorion antibiootti ja e-pillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen Amorion antibioottikuurilla ja syön e-pillereitä. Nyt kun luin ohjetta niin siellä lukee, että "voi heikentää e-pillereiden tehoa". Eli tarkoittaa mitä? Kannattaa siis käyttää kortsua nyt? Vai onkohan tarpeellista? Mitä itse tekisit? Olen synnyttänyt 7kk sitten, onko todennäköisyys raskautumiselle parempi nyt?

Joo, kondomi kehiin. Missä vaiheessa e-pillerilaattaa olet? Jos alussa, niin sitä suurempi tod.näk. tehon pettämiselle. jos ihan lopussa, niin sitten ei välttämättä.

Kyllä kannattaa käyttää kortsua. Ystävälläni on käytössä e-pillerit ja sai sitten tuon kuurin. Vasta paljon myöhemmin lääkäri taisi kertoa tai jotain muuta kautta sai tietää, että se kuuri heikentää pillereiden tehoa ja saivat sitten pelätä, että on raskaana. Ei sitten kuitenkaan ollut.

No jos varman päälle haluat pelata, käytät kortsua!

Pillerit eivät välttämättä ehdi imeytyä täydellisesti, jos saat antibiootista ripulia. Ja vaikket ripulia saisikaan, antibiootin vaikutuksesta sapen mukana suolistoon uudelleen imeytyväksi tarkoitettu hormonimäärä ei välttämättä imeydykään samoin ja teho voi taas huonontua.

Alkuperäinen kirjoittaja jips:
Joo, kondomi kehiin. Missä vaiheessa e-pillerilaattaa olet? Jos alussa, niin sitä suurempi tod.näk. tehon pettämiselle. jos ihan lopussa, niin sitten ei välttämättä.

Olen lopussa. Mutta syön aina laattoja useamman putkeen, mutta siis ekan laatan lopussa olen.

Yhteistyössä