Ammeesta synnytyksessä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ammeeseenko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ammeeseenko?

Vieras
Olen pitkään jo miettinyt että jos/kun käyttää ammetta synnytyksessä niin tarviiko olla mukana oma kylpytakki tms kun sitten koittaa aika nousta pois siitä ammeesta?

Joo tyhmä kysymys... :D

Vai onko synnärillä "kunnon" pyyhkeitä jne?

Ei tartte omaa kylpytakkia. Mulle ei tullut edes mieleen peitellä itteäni, kun ammeesta kipitin vessaan oksentamaan. :ashamed: Olin aika tujakat supistukset jo siinä vaiheessa. Synnärin pyyhkeet ovat sellaisia tavallisia, valkoisia, sairaalan pyyhkeitä.

ei tarvii ottaa mitään mukaan mutta mulla oli bikinit silti. :whistle:
oli ihan jännä kokemus synnyttää veteen. kaikki meni niin hienosti ja nopeesti. suosittelen. harmi vaan ettei enää kaikkialla oo sitä mahollisuutta eikä kaikki kätilöt edes hoida vesisynnytyksiä. :(

Ei tarvitse ottaa mitään mukaan. Minulla oli molemmilla kerroilla bikiniyläosa mukana, ajattelin jos ei tunnu luontevalta röhnöttää ammeessa rinnat paljaana mutta kun joka tapauksessa kävi ensin suihkussa, ei olisi tuntunut enää luontevalta pukea mitään bikineitä yläosaan kiristelemään.

No kaikkea sitä tulee mietittyä tässä alkuvaiheessa.. :D

Noita biksuja mietin kanssa, mutta totesin että tuskinpa tarvii.. :)

Kuinkahan sitä vois varmistaa sen että pääsis edes kokeilemaan ammetta?
Bebesillähän on myynnissäkin puhallettava amme, mutta saako sitä rohdata mukana synnärille?!?
"Kätilöt ihmeissään, mitäs se tuleva isukki siinä puhkuu? Jaa onkin kahluuamme?!?"

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Bebesillähän on myynnissäkin puhallettava amme, mutta saako sitä rohdata mukana synnärille?!?
"Kätilöt ihmeissään, mitäs se tuleva isukki siinä puhkuu? Jaa onkin kahluuamme?!?"

:D :laugh: :laugh:

Eikai sitä voi muuten varmistaa. Mieki oisin halunnu mut se ainoa amme tietenki varattu.

Alkuperäinen kirjoittaja minnaryyni:
Ei tarttenu olla mitään mukana, eikä TODELLAKAAN käyny mielessä siinä kohtaa, et joku mun tissejä tuijottais!

no emmä siks niitä bikineitä ottanu. vaan siks että häpeän omaa kroppaani. :(

Alkuperäinen kirjoittaja minnaryyni:
Ei tarttenu olla mitään mukana, eikä TODELLAKAAN käyny mielessä siinä kohtaa, et joku mun tissejä tuijottais!

Niin ei varmaan siinä kohtaa enää, mutta kun ei vielä ole siellä ammeessa niin tulee mietittyä.. :D

Onneks mut heitettiin sinne ihan varoittamatta, sit ois ehkä tullu mietittyä kaikkia kummia :). Nyt jälkikäteen aatellen ois saattanu olla kiva, kun kattoo iskän onnessaan ottamia valokuvia :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammeeseenko?:
Olen pitkään jo miettinyt että jos/kun käyttää ammetta synnytyksessä niin tarviiko olla mukana oma kylpytakki tms kun sitten koittaa aika nousta pois siitä ammeesta?

Joo tyhmä kysymys... :D

Vai onko synnärillä "kunnon" pyyhkeitä jne?

Meinaatko synnyttää sinne ammeeseen, siis haluaisitko sen kokea? Vaan vai kivunlievitykseen? Ite loikoilin tai siis oleskelin ammeessa avautumisvaiheen. Eihän siinä paikalla ollu muuta ku oma mies eikä kyllä tullu mieleen, et pitäiskö olla jotkut biksut tms päällä. Sitä sairaalakassiakin pakkailin lähdettäessä ja olis varmaan listalle pitänyt laittaa ne bikinitkin ;)

Muistaakseni sen ammeen jälkeen sain pyyhkeen ja sit sen ihanan sairaalamekon tms joka päällä tepastelin varsinaiseen synnytyshuoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ollu biksuja ei...:
[Meinaatko synnyttää sinne ammeeseen, siis haluaisitko sen kokea? Vaan vai kivunlievitykseen? Ite loikoilin tai siis oleskelin ammeessa avautumisvaiheen. Eihän siinä paikalla ollu muuta ku oma mies eikä kyllä tullu mieleen, et pitäiskö olla jotkut biksut tms päällä. Sitä sairaalakassiakin pakkailin lähdettäessä ja olis varmaan listalle pitänyt laittaa ne bikinitkin ;)

Muistaakseni sen ammeen jälkeen sain pyyhkeen ja sit sen ihanan sairaalamekon tms joka päällä tepastelin varsinaiseen synnytyshuoneeseen.

Siis avautumisvaiheessa meinasin jos pääsis kokeilemaan..
Siksi just tuli mieleen että tarviikohan olla oma kylpytakki tms mukana. Jos siis joutuu käppäilemään toiseen huoneeseen (tms) "itsetoimeen"
.

Vai onko tapahtuuko synnytys samassa huoneessa?

Kättäri olis kyseessä jos sillä on merkitystä..

[Meinaatko synnyttää sinne ammeeseen, siis haluaisitko sen kokea? Vaan vai kivunlievitykseen? Ite loikoilin tai siis oleskelin ammeessa avautumisvaiheen. Eihän siinä paikalla ollu muuta ku oma mies eikä kyllä tullu mieleen, et pitäiskö olla jotkut biksut tms päällä. Sitä sairaalakassiakin pakkailin lähdettäessä ja olis varmaan listalle pitänyt laittaa ne bikinitkin ;)

Siksi just tuli mieleen että tarviikohan olla oma kylpytakki tms mukana. Jos siis joutuu käppäilemään toiseen huoneeseen (tms) "itsetoimeen"
.

OYSissa se amme oli synnytyssalissa, eli ei tarvinnu käppäillä mihinkään. Ja synnäriltä saa tosiaan kamppeet, eli vaikka tarvis käppäilläkin niin omia ei tarvi mukaan. Avautumisvaiheessa tuo amme on ihan ykkönen, vei ainakin mulla kivut melkein täysin.

.

Tää siis tapahtu Jorvissa, jossa on yksi amme (muistaakseni). Ei tarvinnu nakuna käytävillä kävellä :)

mä olin avautumisvaiheessa ammeessa, ihan alasti olin. ei siellä synnytyssalissa ollut kuin minä ja mieheni, välillä kätilö. sitten kun nousin ammeesta, pyyhin itseäni hieman sairaalasta saatuun pyyhkeseen ja sain saman tien alkaa ponnistamaan.
ei siinä vaiheessa oikeestaan edes ajattele, onko alaston vai ei :) ja ammeessa oli jotenkin helpompi olla kun ei ollut mitään bikineitä kiristämässä.

Yhteistyössä