Onko kellään juossu kätilö karkuun synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ford Prefect
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ford Prefect

Aktiivinen jäsen
01.10.2006
10 143
0
36
:D :/

Ittellä niillä oli kova kiire, paljon synnyttäjiä just. Ettei tarkotuksella (kait) pakoillu.

Mutta muuten oon kuullu, kun tulee hätätilanne, että on juossu karkuun/seissy tumput suorina.

(siis ihan oikeita tapauksia, ei kuulopuhetta)

Hätäsectiossa yms verenvuodossa jne siis. :xmas:
(aika joo hmm kiva kysymys, myönnän)

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

Ittellä niillä oli kova kiire, paljon synnyttäjiä just. Ettei tarkotuksella (kait) pakoillu.

Mutta muuten oon kuullu, kun tulee hätätilanne, että on juossu karkuun/seissy tumput suorina.

Seisoi jähmettyneenä tumput suorina, kun kauhistui veren vuotoa...

Uskoisin et noi on sellasia urbaani legendoja. Ammatti-ihminen ei takuulla juokse karkuun tai seiso tumput suorana :/ ite sh eikä oo tullu vastaa tilannetta et seisois tumput suorana kun pitää toimia. Toki joku opiskelija raukka saattaa pyörtyä tai yrjötä tai seisoa tumput suorana nurkassa, mut ei ammattilainen. Ja kätilöillä on niin pitkä ja vaativa koulutus taustalla sekä iso motivaatio työhönsä koska koulutukseen on paljon hakijoita ja vähän otetaan opiskelemaat et valmistuneet ovat motivoituneita tekemään hommia :D

mun esikoisen synnytyksessä lapselle tuli happivajaus ja kätilö säikähti sitä niin että alkoi mulle huutamaan kurkkusuorana. Ja minä tietenkin huusin paniikissa vielä lujempaa :o

kiitos vain kauniista muistoista kätilöopisto. Ensi kerralla synnytän ennemmin kotona :D

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Uskoisin et noi on sellasia urbaani legendoja. Ammatti-ihminen ei takuulla juokse karkuun tai seiso tumput suorana :/ ite sh eikä oo tullu vastaa tilannetta et seisois tumput suorana kun pitää toimia. Toki joku opiskelija raukka saattaa pyörtyä tai yrjötä tai seisoa tumput suorana nurkassa, mut ei ammattilainen. Ja kätilöillä on niin pitkä ja vaativa koulutus taustalla sekä iso motivaatio työhönsä koska koulutukseen on paljon hakijoita ja vähän otetaan opiskelemaat et valmistuneet ovat motivoituneita tekemään hommia :D

No ei minulle ainakaan kukaan maininnut, että kätilö olisi ollut vielä opiskelia, mutta vasta valmistunut varmaan (nuori), eikä ollut varmaan ennen tilanteeseen törmännyt.

Mulla lähti juoksemaan just sillä sekunnilla kun tyttö oli pihalla :whistle: Syynä oli se että käytävillä huudettiin: hätä, hätä, hätä ja kaikki liikenevät kätilöt lähti johonki vaikeempaan juttuun... Sinne jäi opiskelija sitte hoitaan homman loppuun ja kyllä sinne joku nainen sitte jossain vaiheessa ilmestysen avuks :D Tuli se oma kätilöki sitte jonkun ajan päästä takaisin ja itku kurkussa kysyin että päätyikö tilanne hyvin kun nosti meinaa aikamoisen hormonimyrskyn kun oma lapsi rinnalla ja vaistomatta alko ajattelee että jos siinä toisessa ei käynytkään niin hyvin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mulla lähti juoksemaan just sillä sekunnilla kun tyttö oli pihalla :whistle: Syynä oli se että käytävillä huudettiin: hätä, hätä, hätä ja kaikki liikenevät kätilöt lähti johonki vaikeempaan juttuun... Sinne jäi opiskelija sitte hoitaan homman loppuun ja kyllä sinne joku nainen sitte jossain vaiheessa ilmestysen avuks :D Tuli se oma kätilöki sitte jonkun ajan päästä takaisin ja itku kurkussa kysyin että päätyikö tilanne hyvin kun nosti meinaa aikamoisen hormonimyrskyn kun oma lapsi rinnalla ja vaistomatta alko ajattelee että jos siinä toisessa ei käynytkään niin hyvin :(

Oliko käynyt huonosti?

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

No ikinä ei ole juossut kätilö karkuun! Ei vaikka vertakin on vuotanut niin että sitä sai tiputella synnytyksen jälkeen äitiin lisää. Todella ihania ja ammattitaitoisia ovat jokaisessa 3 synnytyksessä olleet. Ja Kätilöopistolla kaikki ovat syntyneet.

Kolmannen muksun kanssa kätilö kyllä hieman hämmästyi kun lapsi syntyi, kun sitä ei vielä osattu odottaa.Syntyi aika nopeasti parilla supparilla. Mutta ei silloinkaan kätilö juossut karkuun, vaan pyysi mun miestä hälyttämään apuvoimia. =)

Yhteistyössä