Ammattitaitoinen TERVEYDENHOITAJA vastailee hetken

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kokeilen nyt vielä tästä kun ei kukaan tuohon omaan aloitukseen vastaa...

Niin eli lopetin cerazette pillerit kuun alussa ja n.5päivää sen jälkeen tuli kolmena päivänä pientä tuhrua pyyhittäessä, pelkällä pikkuhousunsuojalla olisi pärjännyt.

Sen jälkeen oli menkkakipuja ilman vuotoa, nyt taas 2 viikkoa tuon ekan vuodon jälkeen eilen alkoi pieni tuhru aamulla, illaksi loppui, aamupäivällä hieman lorahti, tarvitsi pikkuhousunsuojan mutta nyt taas lopahtamassa.

Missä mun menkat on? Vauvaa tässä alettais yrittämään, kurjaa siis kun en tiedä missä mennään ja mitä nuo vuodot on, kun ei ole kunnon vuotoa (yleensä vuodan kuin niagara).

koska kannattaa ottaa yhteys lääkäriin?

Todella kiitollinen avusta!!

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kokeilen nyt vielä tästä kun ei kukaan tuohon omaan aloitukseen vastaa...

Niin eli lopetin cerazette pillerit kuun alussa ja n.5päivää sen jälkeen tuli kolmena päivänä pientä tuhrua pyyhittäessä, pelkällä pikkuhousunsuojalla olisi pärjännyt.

Sen jälkeen oli menkkakipuja ilman vuotoa, nyt taas 2 viikkoa tuon ekan vuodon jälkeen eilen alkoi pieni tuhru aamulla, illaksi loppui, aamupäivällä hieman lorahti, tarvitsi pikkuhousunsuojan mutta nyt taas lopahtamassa.

Missä mun menkat on? Vauvaa tässä alettais yrittämään, kurjaa siis kun en tiedä missä mennään ja mitä nuo vuodot on, kun ei ole kunnon vuotoa (yleensä vuodan kuin niagara).

koska kannattaa ottaa yhteys lääkäriin?

Todella kiitollinen avusta!!

Pillereidensyönnin lopetuksen jälkeen kuukautisten normalisoituminen saattaa kestää muutamia kuukausia, jopa puolivuotta. Yleensä naisen elimistöön jää vielä hormoneita, jotka pyrkivät "tasoittumaan" ja tämänjälkeen normaali ns. luomukierto voi alkaa.

Pillereidensyönnin jälkeen myös kuukautisten "laatu" voi muuttua, vaikka ennen olisit vuotanut runsaasti, voit luomukierroissa vuotaa vain hieman tai menkat saattaa olla kovasti kipeämmät jne.

Odottele rauhassa muutama kuukausi ja kirjaa itsellesi hyvin ylös koska tuhrutat tai vuodat,onko kipuja jne. Sitten jos muutaman kuukauden kuluttua ei ole kunnollisia menkkoja tullut, mene gynekologille.

Nyt ei siis vielä hätää...ja vauvanyrityksen aloitukseenkin on hyvä antaa edes yksien luomumenkkojen tulla :)

Kysyisin mitä mieltä olet tästä: Minulla on kohta vuoden ollut hajuaisti kadoksissa, sitä ennen ollut kyllä poskiontelotulehduksia ja nuhaa usein, ja yhtäkkiä se vaan heikkeni ja katosi. Onko syytä olla huolissaan, voiko olla jotain vakavampaa? Tämä on todella ikävää ja kiusallistakin kun en haista :(

onko normaalia että ennen menkkoja tulee n. 3 päivää ihan pientä ruskeaa vuotoa? Minulla ollut näin jo monta vuotta. Menkat kestää tuon vuodon jälkeen 5-7 päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kysyisin mitä mieltä olet tästä: Minulla on kohta vuoden ollut hajuaisti kadoksissa, sitä ennen ollut kyllä poskiontelotulehduksia ja nuhaa usein, ja yhtäkkiä se vaan heikkeni ja katosi. Onko syytä olla huolissaan, voiko olla jotain vakavampaa? Tämä on todella ikävää ja kiusallistakin kun en haista :(

Hajuaistin menettämiseen voi olla monta syytä...sinulla se kuulostaisi jatkuvan nuhan aikaansaannokselta? Oletko allerginen?
Hajuaisti saattaa palautua, kun sen syy löydetään. Ei ole merkki mistään vakavasta,mutta kurkku-korva-nenälääkärillä kannattaa käydä, hän saa tutkittua heti kaikki "röörisi" :)

Alkuperäinen kirjoittaja katti:
onko normaalia että ennen menkkoja tulee n. 3 päivää ihan pientä ruskeaa vuotoa? Minulla ollut näin jo monta vuotta. Menkat kestää tuon vuodon jälkeen 5-7 päivää.

Kuulostaa täysin normaalilta..joillakin ihmisillä kuukautisvuoto alkaa verisenä valkovuotona, kun joillakin valkovuoto pysyy vaaleampana tai vaaleanpunaisena. Ei siis syytä huoleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Hajuaistin menettämiseen voi olla monta syytä...sinulla se kuulostaisi jatkuvan nuhan aikaansaannokselta? Oletko allerginen?
Hajuaisti saattaa palautua, kun sen syy löydetään. Ei ole merkki mistään vakavasta,mutta kurkku-korva-nenälääkärillä kannattaa käydä, hän saa tutkittua heti kaikki "röörisi" :)

En ole allerginen, mutta pientä nuhaa on yleensä aina talvet ja usein flunssaa talvisin, poskiontelokierre tosiaan myös. Työterveyslääkäri sanoi suunnilleen niin että voi voi, ei voi mitään ja toivottavasti joskus palautuu, mahdollisesti ei.

Miten suhtautuisit kohta 6v tyttöön kooltaan 102cm ja 14kg? Taustana ainoastaan että on vaan huono syömään ollut aina, testattu allergiat, kilpirauhas-ja keliakiajutut. Syö huonosti lihaa, kanaa ei suostu syömään ollenkaan, ei ole "koskaan" nälkä. Herkut maistuisi ok jos antaisi. Ei enempää tutkimuksia. Vanhemmat 160 ja 170cm.

Mä olen vasta valmistunut terkka, enkä todellakaan puhu itsestäni ja ammattitaitoisesta samassa lauseessa :D Töissä olen kyllä terveydenhoitajana. Tekemällä oppii ja kunnioitan kovasti vanhempia kollegoja.

Ja mielestäni ei ole mitenkään ammattietiikan mukaista antaa tällä lailla vastauksia. Esim. ihminen joka kyseli hajuaistin menettämisestä sai sinulta aika oudon vastauksen. Itse olisin kehottanut tutkituttamaan vaivan lääkärillä jos toisellakin, kunnes syy löytyy. Hajuaistin menetys voi olla oire jopa aivokasvaimesta. Toki myös on olemassa monta vaarattomanpaa ja todennäköisempääkin selitystä.

lkää ihmiset luottako näihin "palstaammattilaisiin" 100%:sesti!

• Tumble inside require connected with product devoid of tumble with large set price tag http://www.forbes.com/profile/michael-zimmerman/ The online world in addition has become a great advantage regarding firms. No matter whether selling goods, corporations are generally leveraging the electricity from the net regarding on-line buying and also making use of social websites, affiliate promoting, advertising news, as well as product critiques to promote their own manufacturer and also solutions. Thus far, almost all firms have maintained their brick and mortar profile and also have used the particular worldwide achieve on the web as being a product on their organization in addition to marketing work. Even so, that are adjusting. http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=auYRQFXBmUts This 2011 Index demonstrates your alter throughout world-wide expenditure route during the last season. This Index studies that will "developing markets now generate your schedule in world wide arenas" with a crystal clear gain intended for South usa. Carried on development in addition to "lack regarding purchase fatigue" provides created expenditure within Latin The united states a popular along with shops.

Yhteistyössä