AMMATTISI VAI ONKO OLLENKAAN AMAMTTIA??

  • Viestiketjun aloittaja Gallup
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:32 SolAngel kirjoitti:
Ilman sarvia ja hampaita, mä en käsitä teitä, jotka sanotte ammatiksenne kotiäidin. Ei se oo mikään ammatti, oikeasti.
Kysymyshän kuuluikin, että 'AMMATTISI VAI ONKO OLLENKAAN AMAMTTIA??' Kotiäiti kuuluu tuohon otsikon loppuosan viittaamaan ryhmään ;)

Mä olen suorittanut teknisen piirtäjän tutkinnon, virastomestarin ammattitutkinnon ja suunnitteilla on kolmaskin tutkinto... ehkä syksyllä sitten. En tee töitä kummankaan ammatin parissa tällä hetkellä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:42 Tallu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:32 SolAngel kirjoitti:
Ilman sarvia ja hampaita, mä en käsitä teitä, jotka sanotte ammatiksenne kotiäidin. Ei se oo mikään ammatti, oikeasti.
Kysymyshän kuuluikin, että 'AMMATTISI VAI ONKO OLLENKAAN AMAMTTIA??' Kotiäiti kuuluu tuohon otsikon loppuosan viittaamaan ryhmään ;)
No juu... se vaan, että kyllähän kotiäidillä voi olla jokin ammatti, jota ei vaan kotona ollessa harjoita. Jos ammattia ei ole, sitten sitä ei ole - kotiäitiys ei sitä puutetta paikkaa.

Lisää ihmettelyä: mä oon aina ihmetellyt sitä, millaisia vetelyksiä on ne ihmiset, jotka ei itselleen ammattia hommaa eikä töissä käy. Kotiäitiys on OK valinta, siinä kyllä hommaa piisaa, mutta kun on esim. nuoria, lapsettomia ihmisiä, jotka vaan sosiaalipummeina elelee... jestas, että mä tulen vihaiseksi.
 
masi78
Kaksi ammattia on tullut hankittua,meikkaaja-maskeeraaja sekä parturi-kampaaja.Nyt olen ajatellut vaihtaa täysin alaa ja kouluttautua yhdistelmä ajoneuvon kuljettajaksi ja eikun sora hommmiin..
 
harmaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:47 SolAngel kirjoitti:
No juu... se vaan, että kyllähän kotiäidillä voi olla jokin ammatti, jota ei vaan kotona ollessa harjoita. Jos ammattia ei ole, sitten sitä ei ole - kotiäitiys ei sitä puutetta paikkaa.

Lisää ihmettelyä: mä oon aina ihmetellyt sitä, millaisia vetelyksiä on ne ihmiset, jotka ei itselleen ammattia hommaa eikä töissä käy. Kotiäitiys on OK valinta, siinä kyllä hommaa piisaa, mutta kun on esim. nuoria, lapsettomia ihmisiä, jotka vaan sosiaalipummeina elelee... jestas, että mä tulen vihaiseksi.
Mä oon aina ihmetelly niitä ihmisiä jotka arvostelee ääneen muiden ihmisten omia päätöksiä ja valintoja.
Millä oikeudella ne arvostelee muita,luulevatko olevansa muita parempia?
Kyllä mäkin joskus ihmettelen jonkun päätöksiä mutta en arvostele enkä tuomitse sitä ääneen
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:32 SolAngel kirjoitti:
Koulutukseltani olen FM GVV (suomen kieli pääaineena). Työkseni opetan äikkää, puheviestintää, kirjallisuutta, ilmaisutaitoa, luovaa kirjoittamista etc. eli kai mä voin sanoa olevani ammatiltani äidinkielen opettaja.

Ilman sarvia ja hampaita, mä en käsitä teitä, jotka sanotte ammatiksenne kotiäidin. Ei se oo mikään ammatti, oikeasti.
Koulutusta ei kysytty, mutta mun on pakko ihmetellä mikä on GVV? Ammatiltani olen äidinkielen opettaja, koulutettu. Pääaine mulla on ollut sama.
 
Voi kai kotiäitiys ainakin olla tavallaan ura. Jos on kuusikin lasta ja ne hoitaa ja huushollia pyörittelee niin kyllä se mielestäni aikamoinen ura jo on. Ehkäpä jopa ammatti. Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka väheksyvät toisia pelkän tutkinnon tai koulutuksen perusteella. Elämä on niin paljon muutakin. Arvasin, että tämä ketju menee toisten närppimiseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:04 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:32 SolAngel kirjoitti:
Koulutukseltani olen FM GVV (suomen kieli pääaineena). Työkseni opetan äikkää, puheviestintää, kirjallisuutta, ilmaisutaitoa, luovaa kirjoittamista etc. eli kai mä voin sanoa olevani ammatiltani äidinkielen opettaja.

Ilman sarvia ja hampaita, mä en käsitä teitä, jotka sanotte ammatiksenne kotiäidin. Ei se oo mikään ammatti, oikeasti.
Koulutusta ei kysytty, mutta mun on pakko ihmetellä mikä on GVV? Ammatiltani olen äidinkielen opettaja, koulutettu. Pääaine mulla on ollut sama.

GVV = gradua vaille valmis ;)
 

Yhteistyössä