Ammattiryhmä, jonka edustajien kanssa ET jostain syystä tule yleensä toimeen? Perusteluja mukaan kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunhan kyselen

Vieras
Itse olen huomannut, että ala-asteen opettajat ovat sellainen ammattiryhmä, joiden kanssa harvemmin tulen toimeen. Lastentarhanopettajat ovat myös jossain siinä rajoilla. Jotenkin tuntuu että näissä ammattiryhmissä on tavallista enemmän hirveän sovinnaisia ja tylsiä ns. jeesustelijatyyppejä, joilta puuttuu itseironian taju ja kyky ymmärtää hurttia huumoria. Itse inhoan yli kaiken turhantärkeilyä ja pidän tärkeänä sitä, ettei itseään ota liian vakavasti.

Mites teillä muilla?

Koskeeko tää nyt miten tulee toimeen siviilissä, vai miten tulee toimeen virkatehtäviään hoitavien ihmisten kanssa? Pankkivirkailijoiden ja Kelan sekä verotoimiston virkailijoiden kanssa on melkein joka kerta hankaluuksia asioida. Voi olla että syy on itsessäni, jonkin asteinen asennevamma jo valmiina kun ko. paikkoihin menee asioimaan ja tottahan se sitten hiertää välejä.

Siviilissä ihmisten ammateilla ei oo mitään väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Vähän sama kun ap:lla, opettajat on monet rasittavia ja tylsiä tyyppejä.

Sun pitäs tutustua mun veljeen. On 26v ope, toki vähän nörtti ja ehkä myös näyttää opelta, mut tosi rento muuten. Soittaa mm. hevibändissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Vähän sama kun ap:lla, opettajat on monet rasittavia ja tylsiä tyyppejä.

Sun pitäs tutustua mun veljeen. On 26v ope, toki vähän nörtti ja ehkä myös näyttää opelta, mut tosi rento muuten. Soittaa mm. hevibändissä.

Miesopettajat on oikeesti tosi jees-tyyppejä! Olis pitänyt tarkentaa, puhuin nimenomaan naisopettajista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kyselen:
Itse olen huomannut, että ala-asteen opettajat ovat sellainen ammattiryhmä, joiden kanssa harvemmin tulen toimeen. Lastentarhanopettajat ovat myös jossain siinä rajoilla. Jotenkin tuntuu että näissä ammattiryhmissä on tavallista enemmän hirveän sovinnaisia ja tylsiä ns. jeesustelijatyyppejä, joilta puuttuu itseironian taju ja kyky ymmärtää hurttia huumoria. Itse inhoan yli kaiken turhantärkeilyä ja pidän tärkeänä sitä, ettei itseään ota liian vakavasti.

Mites teillä muilla?

Ap ilmaisit täydellisesti ajatukseni!!! Ala-asteen opet on juuri tuommoisia, ei mitään huumorintajua ja ihme nössöily asenne...

Humanistit. Siis nämä kulttuurintutkimuksen jne. opiskelijat. Ajatukset usein valovuoden päässä omistani+kosketus tosielämään kadoksissa. Liikaa pikkusievistelevää aatteellista ryppyotsaisuutta ja liian vähän tietoa. Ainut ammattiryhmä, jonka yhdenkään edustajan kanssa en ole tullut toimeen. Enpä pahemmin ole haleutunut juttusillekaan:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Humanistit. Siis nämä kulttuurintutkimuksen jne. opiskelijat. Ajatukset usein valovuoden päässä omistani+kosketus tosielämään kadoksissa. Liikaa pikkusievistelevää aatteellista ryppyotsaisuutta ja liian vähän tietoa. Ainut ammattiryhmä, jonka yhdenkään edustajan kanssa en ole tullut toimeen. Enpä pahemmin ole haleutunut juttusillekaan:)

Humanistinen tiedekunta on yliopiston isoin ja siellä on porukkaa niin joka lähtöön että ihan mahotonta yleistää!

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:

Humanistinen tiedekunta on yliopiston isoin ja siellä on porukkaa niin joka lähtöön että ihan mahotonta yleistää!

Hmm. taisin kirjoittaa, että "Siis nämä kulttuurintutkimuksen jne. opiskelijat", vai...?

Psykologit. Tunnen / olen joutunut viettämään aikaa noin 4 kanssa ja aina on vaivaantunut olo. Haluavat vaan tietää muiden tuntemuksia jakamatta itse mitään. 'Hmmm...ihanko totta?'

:kieh: :kieh:
Joskin tunnistan ainakin osin itseni kuvauksestasi :snotty:
Mitäs alaa sinä edustat? Jos saisin jonkun omalle "inhokkialalistalle"...

Opettajat tosiaan. Tosi elämästä tietämättömiä tosikkoja. Miehet vielä pahempia kuin naiset. Varsinkin ala-asteen opemiehet. Ovat olleet vuosikurssinsa ainoita miehiä ja ovat kelvanneet bileissä paremman puutteessa aina jollekin ja reppanat kuvittelevat yhä aikuisinakin, että ovat kaikkien naisten mieleen. Säälittävää.

Terv. erityisopettaja itse, mutta silti opettajia suorastaan kaihtava

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Psykiatrisen puolen hoitajat ja lääkärit, he harvoin ymmärtävät huumoriani... oikein supertosikkoja koko porukka ja jotenkin vieraantuneet oikeasta elämästä aika tavalla, kun siellä sairaassa maailmassa pyörivät.

Mikä on se oikea elämä, josta kaikki toisenlaisten alojen edustajat aina vieraantuvat ? :saint: :D

Yhteistyössä