Ammattinimikkeesi/palkkasi?

  • Viestiketjun aloittaja VieraSS
  • Ensimmäinen viesti
Annuli85
Tämmösiä duuneja tehnyt viimeisen viiden vuoden sisällä:

Varastotyöntekijä (keräilijä): 1950 e/kk
toimistoassistentti: 2100e/ kk
ajojärjestelijä: 2400/ kk
logistiikkakoordinaattori: 2500e/ kk
IT-assistentti: 2800e/kk

Kaikki samassa firmassa, että silleen vertailukelpoisia. Tavote olis että sais yli 3000 ennen kun oon 30v. Nyt oon 27v. Ainoo koulutus on ylioppilas ja monen vuoden kesken jäänet yliopisto-opinnot. Tulokset siellä aika laihoja, 4 vuotta meni lähinnä hengatessa...
 
"Irina"
Nettona tuota lähinnä ajattelin. Kouluttaudun täysin rahan kuvat silmissä, joten alalla on väliä siinä mielessä, että mistä tienaa hyvin.
No jos haluu tienata nettona 100 000 euroo vuodessa, niin koulutus ei kyllä riitä. Yleensä ihan järkkypalkoille pääsee semmoset ihmiset, jotka ovat jossain jutuissa ihan huippua. Näitä ihmisiä ei ensisijaisesti aja rahanhimo vaan innostus ja keskittyminen johonkin juttuun. Siksi heistä tulee niin hyviä, raha on sivutuotos.

Jos raha itsessään on päämäärä, niin suosittelen kaupallista alaa, mutta pitää silti olla aika huippu. Yleensä tuolla ei kyllä pärjää ne, jotka haaveilevat kulutuksesta. Siellä pärjäävät ne, jotka haaveilevat rahankeräämisestä. Yleensä eivät ole mitään törsääjiä joilla mielessä on vaan luksus-tuotteet...

Suomessa on vähän suurmenestyjiä, jotka ovat lähteneet tavallisista piireistä. Eiköä toki muuallakaan. Ja ne jotka ovat menestyneet, ovat yleensä panostaneet juttuun ihan kaiken. Ja silti pitää olla lahjoja sun muuta paljon. Ja yleensä nämä ovat miehiä, koska naiset eivät usein voi panostaa yhteen juttuun kaikkea. Näin se vaan on, toki on poikkeuksia...
 
[QUOTE="Marjukka";25979983]Se ei ole PALKKA. Se on TUKI. Suomessa opinnot on periaatteessa ilmaisia. Sitten tähän päälle saa tukee, niin hyvin on asiat.

Opiskelijat saa yleensä myös halpoja kämppiä ja menee kesätyöhakemuksissa sun muissa tosi usein muitten eelle vaikka on yleensä täysiä käsiä duunis.[/QUOTE]

No, ok, palkkani on sitten 0e/kk.

En ole valittanut, kunhan laitoin tuloni tuohon. On omasta mielestänikin asiat Suomessa opiskelijoilla melko hyvin. Mutta ei nuo halvemmat asunnot (maksavat silti 2/3 yksityisen puolen hinnoista) kyllä korvaa sitä, että tienaa tosiaan noin vähän. Enpä tiedä suositaanko opiskelijoita kesätöissä, joka tapauksessa ihan tolkuttoman vaikea sellaista saada.
 
[QUOTE="Irina";25980053]No jos haluu tienata nettona 100 000 euroo vuodessa, niin koulutus ei kyllä riitä. Yleensä ihan järkkypalkoille pääsee semmoset ihmiset, jotka ovat jossain jutuissa ihan huippua. Näitä ihmisiä ei ensisijaisesti aja rahanhimo vaan innostus ja keskittyminen johonkin juttuun. Siksi heistä tulee niin hyviä, raha on sivutuotos.

Jos raha itsessään on päämäärä, niin suosittelen kaupallista alaa, mutta pitää silti olla aika huippu. Yleensä tuolla ei kyllä pärjää ne, jotka haaveilevat kulutuksesta. Siellä pärjäävät ne, jotka haaveilevat rahankeräämisestä. Yleensä eivät ole mitään törsääjiä joilla mielessä on vaan luksus-tuotteet...

Suomessa on vähän suurmenestyjiä, jotka ovat lähteneet tavallisista piireistä. Eiköä toki muuallakaan. Ja ne jotka ovat menestyneet, ovat yleensä panostaneet juttuun ihan kaiken. Ja silti pitää olla lahjoja sun muuta paljon. Ja yleensä nämä ovat miehiä, koska naiset eivät usein voi panostaa yhteen juttuun kaikkea. Näin se vaan on, toki on poikkeuksia...[/QUOTE]

En haaveile kulutuksesta, haaveilen itseasiassa säästämisestä ja oman asunnon ostamisesta ilman lainaa ja omaisuuden kasvattamisesta ylipäätään. Kuluttamisesta en sinänsä, unelmana rakentaa mahd. luontoystävällinen koti meille.

Toisaalta, kaippa sitä vähemmälläkin pärjää jos mieskin on osallistumassa kuitenkin siihen. Unelmia täytyy olla :D Olis vaan niin mukavaa olla hyvätuloinen, esim. 50 000 vuodessa tuntuu tosi pieneltä summalta.
 
"Helu"
Mun palkka on reilut 100t vuodessa. Olen johtotehtävissä teleoperaattorilla.
Tradenomi olen koulutukseltani. Työhön sisältyy paljon lentokoneessa istumista.
Pääosin kotimaassa ja Ruotsiin. Muutaman kerran vuodessa myös kauemmas.
Esim. Nepalissa, jenkeissä, Kanadassa ja muutamissa Euroopan isoiss kaupungeissa olen
käynyt työni puolesta.
Homma ei ihan niin hohdokasta, kuin äkkiseltään kuulostaa.
Paljon vie aikaa perheeltä..
 

Yhteistyössä