ammatteja, joita ei takuulla irtisanota tai lomauteta?

  • Viestiketjun aloittaja ilona
  • Ensimmäinen viesti
Avarra ajatteluasi
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu2:
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu:
Väärin! Ystäväni on nimittäin lääkäri ja hän sanoi, että myös heitä uhkaa lomautus tai irtisanominen. Näin oli tapahtunut myös viime laman aikana. Ihmiset on vaan kuulemma paljon vaivaisempia muka silloin kun ovat työelämässä ja valittavat pikkuvaivastakin. Mutta eivät niinkään työttömänä. Ja kyllähän monet kunnatkin elää säästöbudjetilla...

Niin ja joku sanoi että kassaneidit. Sisko on töissä suuressa marketissa ja kertu aloittaa just YT-neuvottelut tarkoituksenaan irtisanoa 400 työntekijää...

Samaa näkökulma myös tarjoilijoiden ja hevostenhoitajien ym. ehdottajille: entä jos yrityksen toiminta ei enää kannata? Hepoista täytyy luopua ja raflan ovet sulkea?



 
kahvia kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu2:
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu:
Väärin! Ystäväni on nimittäin lääkäri ja hän sanoi, että myös heitä uhkaa lomautus tai irtisanominen. Näin oli tapahtunut myös viime laman aikana. Ihmiset on vaan kuulemma paljon vaivaisempia muka silloin kun ovat työelämässä ja valittavat pikkuvaivastakin. Mutta eivät niinkään työttömänä. Ja kyllähän monet kunnatkin elää säästöbudjetilla...

Niin ja joku sanoi että kassaneidit. Sisko on töissä suuressa marketissa ja kertu aloittaa just YT-neuvottelut tarkoituksenaan irtisanoa 400 työntekijää...
Aivan, suuri marketti on suuri marketti, siellä ei tunnu jos muutaman tai muutaman kymmenen työntekijän joutuu irtisanomaan. Mutta itse olen pienessä lähikaupassa, jossa jo yhden työntekijän irtisanominen kaataisi koko systeemin. Myymälämme sijaitsee sellaisessa paikassa, että myyntiä riittää koska on paljon asutusta ja muut kaupat kaukana.

Eli okei, en voi yleistää että kaikilla myyjillä säilyis työt, mutta voin olla varma että omani säilyy.
 
Valtionpäänmiesten hommat ovat aika turvattuja, vaikka toisaalta rajat saattavat muuttua. Esimerkiksi Yhdysvaltain presidentin jobi on varma nakki neljän vuoden ajan, ellei sotkeudu pahoihin skandaaleihin. Mutta, kuten sanottua, työ on vain määräaikainen. Pohjois-Korean päämiehen työ on tällä tietoa elinikäinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Valtionpäänmiesten hommat ovat aika turvattuja, vaikka toisaalta rajat saattavat muuttua. Esimerkiksi Yhdysvaltain presidentin jobi on varma nakki neljän vuoden ajan, ellei sotkeudu pahoihin skandaaleihin. Mutta, kuten sanottua, työ on vain määräaikainen. Pohjois-Korean päämiehen työ on tällä tietoa elinikäinen.
Paavikaan ei taida usein olla lomautettuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
kiinteistönhoitajat
Viime laman aikaan tästä meidänkin taloyhtiöstä hulehtivasta kiinteistönhoitofirmasta irtisanottiin aika montakin ihmistä.
mun miehen firmassa hoidettavat talot vaan lisääntyy joten aika paljon pitää möhliä tai mennä firmassa pieleen että menee nurin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja N:
Alkuperäinen kirjoittaja l:
Siivoojat.
Paska ei lopu koskaan =).
Kyllä vaan on irtisanottu ja lomautettu!
siivouspuolella kilpailu kiristyy. Sopimukset solmitaan niin tiukoiksi, ettet ehdi siivota sovitussa ajassa sitä mitä pitää.

Itse sanoin juuri itsenmi irti yksityiseltä, kyllästyttyäni ainaiseen juoksemiseen ja v*ttumaiseen työpariin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja N:
Alkuperäinen kirjoittaja l:
Siivoojat.
Paska ei lopu koskaan =).
Kyllä vaan on irtisanottu ja lomautettu!
siivouspuolella kilpailu kiristyy. Sopimukset solmitaan niin tiukoiksi, ettet ehdi siivota sovitussa ajassa sitä mitä pitää.

Itse sanoin juuri itsenmi irti yksityiseltä, kyllästyttyäni ainaiseen juoksemiseen ja v*ttumaiseen työpariin.
Toisaalta monessa isossa kohteessa on lomautuksia ja irtisanomisia joten siivous tarve vähenee... ja kokemusta on.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
mun miehen firmassa hoidettavat talot vaan lisääntyy joten aika paljon pitää möhliä tai mennä firmassa pieleen että menee nurin.
Ei kyse olekaan siitä, että firma menisi nurin. Vaan siitä, että firmalla on tarve säästää palkkakustannuksissa. Sama pätee kaikissa duuneissa. Töitä voi olla pilvin pimein, mutta rahakirstun pohja alkaa häämöttämään. Vaikka laskuja olisi sisällä, niin jos asiakkaat omien maksuvaikeuksiensa takia jättää laskunsa maksamatta, niin sitten ei firmaankaan tule rahaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirspe:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja N:
Alkuperäinen kirjoittaja l:
Siivoojat.
Paska ei lopu koskaan =).
Kyllä vaan on irtisanottu ja lomautettu!
siivouspuolella kilpailu kiristyy. Sopimukset solmitaan niin tiukoiksi, ettet ehdi siivota sovitussa ajassa sitä mitä pitää.

Itse sanoin juuri itsenmi irti yksityiseltä, kyllästyttyäni ainaiseen juoksemiseen ja v*ttumaiseen työpariin.
Toisaalta monessa isossa kohteessa on lomautuksia ja irtisanomisia joten siivous tarve vähenee... ja kokemusta on.
Ihan varmasti on myös näinkin. En kiistä, mutta kyllä peli menee myös raadolliseksi...
 
?
En lukenut koko ketjua mutta Presidentti! :)

Toki voidaan irtisanoa mutta ei ainakaan lomauttaa, siihen hommaan kun ei vaan kuka vaan pääse.

Ei millään alalla voi olla satavarma saako potkuja tai joutuu lomautetuksi.

Itse olen jätealalla mutta vielä ei ole mitään tullut.... mutta varmasti jossain vaiheessa jotain kurjaa tapahtuu.
 
bb
Valtion virkamiehiä harvemmin lomautetaan tai irtisanotaan. Saa mennä pirun huonosti että esim maanmittaustoimistolla irtisanoittaisiin virasta ketään, eikäö vaadi edes kovin korkeaa koulutusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Maailman vanhin ammatti elää ikuisesti!
Sen harjoittajat kuitenkaan eivät ja tarpeeksi vanhoina heidän palveluksensa eivät kiinnosta enää ketään. Ilotalonemännän pesti on monen ilotytön vanhuudenturva, mutta vielä useampi joutuu menemään naimisiin rikkaan asiakkaan kanssa, tyttöparat.
 
klö
Kätilön töitä kyllä siis riittää, vaikka palkka laskiskin, kun joku sanoi, että ulkoistetaan kätilön työ. Mistä otetaan yhtäkkiä sellainen kätilöfirma, mistä kätilöt kaikkiin synn.sairaaloihin?? Kai järkikin sanoo myös sen, ettei mitenkään enää turvallista, että 1 klö hoitaa 5 synnyttäjää??
 

Yhteistyössä