ammatteja, joita ei takuulla irtisanota tai lomauteta?

  • Viestiketjun aloittaja ilona
  • Ensimmäinen viesti
Lipton^
Lääkärit, heitä ei työttömyyskortistossa näy. Heitä myös valmistuu sellaiseen tahtiin, että niistä on kokoaika pula, tietäsittepä mitä heille tarjotaan, jotta he suostuisivat menemään pienempään kuntaan terkkalääkäriksi.. Myös sairaanhoitajilla menee lujaa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja X:
No mä oon valtion virkamies, ja aika varmalta tuntuu. Myös lääkärit, sairaanhoitajat ja tuomarit tulee ekana mieleen.
Kunnan virkamiehiä tiedän irtisanotun, esim. kuntaliitosten yhteydessä kun toimintoja on yhdistetty. Työnantajalla tietenkin velvoite yrittää työllistää mutta jos ei löydy tehtävää organisaatiosta, niin ei löydy. Ja itse asiassa jos yliopistojen viranhaltijat katsotaan virkamiehiksi niin näitäkin tapauksia on ja kohtahan ovat työsuhteisia ja kenkää tulee.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Lääkärit, heitä ei työttömyyskortistossa näy. Heitä myös valmistuu sellaiseen tahtiin, että niistä on kokoaika pula, tietäsittepä mitä heille tarjotaan, jotta he suostuisivat menemään pienempään kuntaan terkkalääkäriksi.. Myös sairaanhoitajilla menee lujaa
No, jos kuntien talous kurjistuu tätä tahtia, niin meno on kuin edellisessä lamassa ja lääkäreitä kortistossa.
 

Yhteistyössä