V
vieras
Vieras
Kaukaiset Amerikan-sukulaiseni ottivat yhteyttä ja haluavat tietää suomalaisesta joulunvietosta. He siis aikovat viettää "suomalaisen joulun". Olen kirjoittanut heille piiiiitkän viestin joulutavoistamme, ruuistamme yms. Jotta tunnelma olisi edes vähän aidohko, aion lähettää heille vielä paketin, johon kerään jotakin suomalaista: ainakin joululaulu-cd:n, ruisleipää ja sinappia. Tietääkö joku, saako Yhdysvalloista mitään juomaa, joka vastaisi meikäläistä kotikaljaa ja glögiä? Kotikaljavärkit olisi helppo postittaa, ja eikös glögiäkin saa tiivisteenä? Mitä muuta voisi lähettää? En kyllä tiedä, jääkö paketti tulliin vai pääseekö perille. No, voivatpa tullimiehet sitten imeskellä sinappia tuubista 