Amerikkalaisille suomalainen joulu Amerikassa - miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaukaiset Amerikan-sukulaiseni ottivat yhteyttä ja haluavat tietää suomalaisesta joulunvietosta. He siis aikovat viettää "suomalaisen joulun". Olen kirjoittanut heille piiiiitkän viestin joulutavoistamme, ruuistamme yms. Jotta tunnelma olisi edes vähän aidohko, aion lähettää heille vielä paketin, johon kerään jotakin suomalaista: ainakin joululaulu-cd:n, ruisleipää ja sinappia. Tietääkö joku, saako Yhdysvalloista mitään juomaa, joka vastaisi meikäläistä kotikaljaa ja glögiä? Kotikaljavärkit olisi helppo postittaa, ja eikös glögiäkin saa tiivisteenä? Mitä muuta voisi lähettää? En kyllä tiedä, jääkö paketti tulliin vai pääseekö perille. No, voivatpa tullimiehet sitten imeskellä sinappia tuubista ;)

Pistä vielä riisipuuro ainekset. mulle ei ainakaan tuu joulua ilman sitä - riisipuuroa. muuta ei sitten tarvitakaan. Muista mainita että suomessa kuusta ei hukuteta koristeisiin vaan vain hiukan koristetaan....

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Pistä vielä riisipuuro ainekset. mulle ei ainakaan tuu joulua ilman sitä - riisipuuroa. muuta ei sitten tarvitakaan. Muista mainita että suomessa kuusta ei hukuteta koristeisiin vaan vain hiukan koristetaan....

Kiitos. Tuon kuusijutun kirjoitinkin jo oikein juurta jaksaen :)

Amerikastako ei saa puuroriisiä ollenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

No ei sinne nyt mitään riisiä ja maitoa kannata lähettää...Jos nyt ohjeen laittaa.

Yhteistyössä