Ambulanssi synnyksistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bouli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bouli

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
4 072
0
36
Luin uusinta kaksplussaa tai jotain lehteä kuitenkin ja siinä oli näistä synnytyksistä tuolla pohjoisimmissa suomessa kun joutuvat lähtemään kiireessä ambulanssilla sairaalaan ja siinä oli eräs äiti joka kertoi että koskaan ei hänelle ole ambulanssissa sitä kivunlievitystä saatavilla ollut ja olin ihan kauhuissani ja tuli mieleen että onko se ihan kaikissa ettei sitä saa vai vain nyt sattui ettei heidän pohjoisen ambulansseissa sitä ole.Okey siis monet synnyttää jo ihan omasta tahdosta ilman mitään mutta musta ei olisi siihen kun olen niin kipu herkkä.Mut jos täällä on joku joka on synnyttänyt ambulanssissa tai sillä matkustanut synnärille niin olisin kiinnostunut vain tietämään eikö sitä epiduraalia esim voi saada..tai mitään muutakaan kunnon lievitystä.

noissa tilanteissa menee varmaan niin nopeesti että tuskin edes huomaakaan. kun se vauva on tulossa niin se tulee haluaako äiti vai ei. :D en usko että kivunlievitystä oikein on saatavilla. :whistle:

niin ja epiduraalia antaa anestesialääkäri joka ei varmaan ikinä oo ambulanssissa..ja toiseks..pitää olla liikkumatta kun sitä annetaan ettei ois millään mahollista autossa.

veikkaan että jos on semmonen tilanne että vauva tulee nopeesti ja matkaa on reilusti sairaalaan niin ehkäistään muualla synnyttämistä käynnistämällä ennen la:aa.

Mä en voisi ikinä tuollaiseen suostua :( sillä mun pelastus on aina ollut epiduraali joita onneksi olan aina saanut hyvissä ajoin kun olen sitä pyytänyt,vaikka ekalla kerralla kätilö meinasi että ehkä ei vielä anestialääkäri anna sitä laittaa kun on liian aikaista mutta onneksi herra oli eri mieltä ja sen sain.Toivoa sopii ettei minun tartte tuollaista kokea ja hattua nosta todellakin kaikilla jotka ihan luomuna synnyttää.

Ammattini puolesta tiedän, ettei ambulanssissa voi ainakaan täällä Hämeessä antaa mitään kipulääkitystä. Siellä ei ole edes ilokaasua. Ja syy on, ettei vauvan vointia pysty millään tavalla seuraamaan, sairaalassa on laitteet seuraamiseen esim.epiduraalin annon jälkeen. Ihan kaikkia laitteita tai ilokaasusäiliötä ei ambulanssiinkaan mahdu. Happea tosin voidaan antaa.
En ole itse synnyttänyt ambulanssissa, mutta niin kiire tuli synnärille, et vauva syntyi vajaa 20 min.sairaalaan saapumisen jälkeen. Mitään kipulääkkeitä en ehtinyt saamaan sen kummemmin ambulanssissa kuin sairaalassakaan.

Kahdesti olen minäkin ambulanssilla mennyt synnyttämään ja kummallakin kerralla ambulanssikuskit huokailivat helpotuksesta et ehdittiinpäs ajoissa perille ja saivat minut pois käsistään kätilön hoiviin. Eikä siinä tosiaan mitään kivunlievitystä ehditty miettiä enkä suoraan sanottunua edes kokenut tarvitsevani.

Yhteistyössä