Amauti-verkkokaupan epäluotettavuus

• Viestiketjun aloittaja Synkeänä
  • Ensimmäinen viesti
Synkeänä
Hei, onko kukaan muu tilannut AMAUTI-verkkokaupasta? Millaista palvelua, oletteko saaneet tuotteet ajallaan?

Tilasin jo kolme viikkoa sitten tuotteita, jotka maksoin heti verkkomaksun kautta. No, vieläkään ei ole tullut tilausvahvistusta, eikä niitä tuotteitakaan.. Verkkokauppias ei vastaa puhelimeen, sähköpostiin eikä myöskään kuluttaja-asiamiehelle, joka koetti saada häntä kiinni.

Aika avuton olo, n.60e MINUN RAHAANI on tuon verkkokauppiaan tilillä, ilman että olisin saanut mitään vastinetta.

EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN!

Tinttanella
Tilasin 4.9 itselleni tukivyön ko. nettikaupasta ja sivuilla kerrotaan tilauksen tulevan perille viimeistään 7 päivän päästä maksusta. Ei oo näkyny. Juurikin noiden toimitusehtojen takia tilasin sen heidän kauttaan, että saan sen matkalle mukaan ylihuomenna... aika hiljaista on. Palautteisiin ei vastata soitoista puhumattakaan. Olen lukenut muiltakin palstoilta tänään pelkkää huonoa ko. firmasta ja ottaen huomioon, että monet niistä tilityksistä on kirjattu vuonna 2007 niin ei hyvin mene. Eli siis nyt on rahat heidän tilillä, vyö ehkä tulossa tai ei, joudun hakemaan nyt tämän parin päivän aikana kissojen ja koirien kanssa sitä tukivyötä, ( ei tule olemaan helppoa tässä kaupunki pahasessa, kun mammaliikkeistä ei paljoa tietookaan). Mihinkäs tästä voisi ilmoitella?
P.S: ei paljoo naurata...

"vieras"
Kurjia nuo verkkokaupat, josita ei saa vastauksia sähköpostilla tai puhelimella :/ Siksi mä olen suosinut verkkokauppoja, joilla on oikeakin kauppa, joka on säännöllisesti auki.

Nosto
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/reklamaatio/

Näillä sivuilla löytyy lomake, jolla voi purkaa kaupan kun tavaraa ei kuulu määrä aikaan mennessä. Valittavana on lomake toimituksen viivästymisestä. Täyttäkää se, ottakaa kopio itsellennekin ja lähettäkää kirjattuna kirjeenä, jolloin tiedätte, että posti menee asianomaiselle eli verkkokaupanpitäjälle. Määräajan kuluttua, jos ja kun ei mitään ole kuulunut niin paperit kuluttajaviranomaiselle ja isopyörä pyöriin.

"Minä"
taas odottelen shampoota ja hoitoainetta, jonka tilasin FRUUGOSTA heinäkuun lopussa!! Olen laittanut useamman sähköpostin asiakaspalveluun ja sieltä on selvitelty asiaa. Tavaran toimittaja on luvannut lähettää uudet tuotteen, mutta eipä vaan kuulu eikä näy! Oli kyllä viimeinen kerta, kun sieltä tilaan yhtään mitään!

"hips"
Tilasin Syyskuun ekoina päivinä 50 euron arvosta, juurikin tukivyön ja perusteena, että oletin saavani sen tuota kautta nopeiten, ettei tarviisi lähteä kaupunkiin ajamaan. Tässä ajassa olisin kyllä jo sata kertaa sen käynyt ihan kaupasta ostamassa. Ei vastaa Amauti kauppias minunkaan viesteihin. Käykää myös eri verkkopalveluissa äänestämässä huonoksi nämä liikkeet, jotka ei toimi kunnolla. Itse luotan noihin verkkoarvosteluihin jonkun verran, mutta tätä kauppaa ei niissä usein ole. Ennen tilausta yritin googletella mikä kauppa olisi luotettava, jolloin en vielä löytänyt pahaa Amautista, olis pitänyt vissiin etsiä tarkemmin. Huooh, ei jaksais alkaa riehua kuluttajansuojamiesten yms kanssa, mutta ei kai se sitten auta muukaan.

Takiton äippä
Tilasin ja maksoin noin kuukausi sitten kantotakin Amautilta, enkä ole sitä vieläkään saanut. Lähes sata euroa on siis kiinni. Olen yrittänyt soittaa, lähettänyt sähköpostia ja tekstiviestitse yhteydenottopyynnön -- ei vastausta. Olisin ymmärtäväinen, jos tulisi edes pahoittelut ja selitys toimituksen viivästymisestä, mutta ei.Tällaisilta vastuuttomilta yrittäjiltä pitäisi ottaa luvat pois! Etenkin, kun tällainen peli näyttää jatkuneen jo pitkään... Minkään muun nettikaupan kanssa minulla ei ole ollut mitään ongelmia.

Harmistunut
Tilasin elokuun viimeisellä viikolla limen vihreän potan eikä ole kuulunut mitään sähköpostivahvistusviestin jälkeen. Harmittaa, vaikka ei ole kyse isosta rahasummasta. Nyt yritin soittaa, niin eipä vastata. Googletin nimeä, niin löytyi tämä ketju. Oli pakko laittaa oma tarina tänne, että muut ymmärtävät pysyä kaukana!

Synkeänä
Noh,

näin kuukauden tavaroitani odoteltuani laitan tuon kuluttajaviraston kaupanpurku-ilmon menemään. Lisäkuluineen, kun olen soitellut ja lähetän taatusti kirjattuna. Suosittelen muitakin tekemään samoin, jos sitten tulisi jotain ryhtiä tähän touhuun.

Mulla kanssa kestää. Tilasin 11.9.2011 pari kypärämyssyä ja lapaset. Ottaa päähän. Pitää vissiin reklamoida ja ottaa yhteyttä kuluttaja viranomaiseen. Miten tällänen kauppa voi vielä olla pystyssä jos sillä on ollut vuosikausia ongelmia tuotteiden toimittamisen kanssa?

Kertokaahan kaikki jotka olette kyseisestä Amauti kaupasta tavaraa saaneet: kauan siinä on kestänyt?

Takiton äippä
Lähetin Amautin omien verkkosivujen kautta viestin, jossa kerroin, että mikäli takkia ei ala kuulua viiden päivän sisään, puran kaupan, otan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin ja ilmoitan Babyidealle vastuuttomasta jälleenmyyjästä. Pari päivää myöhemmin tuli sähköposti, jossa kerrottiin, että takki on nyt postitettu. Ei pahoitteluja, selitystä, ei mitään. No, paketin pitäisi saapua huomenna, viimeistään torstaina....jännitysellä odottelen.

JIPPII! Nyt on pakko tuulettaa! Laitoin Takittoman äipän tapaan viestin Amautin omien nettisivujen palautelaatikon kautta viestin, jossa vaadin joko yhteydenottoa tai tavaroita viikon sisään. Muuten ilmoitus kuluttajariitalautakuntaan ja poliisille, sekä tieto babyidealle jälleenmyyntitavasta. Viestin laitoin tiistaina eli toissapäivänä. Tehosi! Tavarat tuli tänään :) Ja arvatkaa mitä, ikinä en enää Amautista osta! Enkä kyllä muistakaan nettikaupoista kuin Visalla tai jos tiedän ihan varmasti että on kyseessä luotettava kauppakumppani. Onnea teille muille tavaroiden odotteluun. Laitoin muuten kuluttajaneuvontaan tästä kyseisestä kaupastani viestiä - soittivat minulle ja sanoivat että yhteydenottoja ko. firmasta on ollut ennenkin, ja hekään eivät ole ketään Amautista tavoittaneet. Neuvoivat ottamaan yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan ja poliisiin.

Varoittava sana: Älä osta Amautista mitään!

"hips"
Jeps, minäkin laitoin viime viikolla tekstarilla ja sähkärillä vastaavan viestin, että tavara tai rahanpalautus tultava, muuten yhteydenotto kuluttujavirastoon. Tänään tuli kaikki tavarat! Näköjään alkaa purkautua "ruuhka" tai mikä lie syynä hidasteluun. Mutta kyllä on turhan hidasta, jos annetaan olettaa, että tulee noin viikossa, ja menee kuukausi, plus ei vastata viesteihin. Ikävää, ettei pieniä yrittäjiä näköjään uskalla kannattaa ostamalla heiltä, itsellä ainakin nyt vähän kärsi usko pieniin nettikauppoihin.

synkeänä
Kai on verkkokaupan pitäjä huomannut, että pakko toimittaa tavarat, joista jo maksunkin on ottanut... mä sain tänään (5 viikon odotuksen jälkeen) yhdet liivit ja ihoöljyn... jonka viimeinen käyttöpäivä oli 02/2011. Eli vanhaa tavaraa. Yhdet liivit vielä jälkitoimituksessa.

Aion ilmoittaa asian eteenpäin.

"vieras"
Oho aika härskiä toimintaa. Pitäiskö oikeasti ilmoittaa poliisille? Tekee tuota näköjään ihan tahalleen. Ties kuinka paljon on pystyny pimittää kamaa tuolleen. Jos monet luulevat esim. postin hukanneen tuotteen ja jättävät asian siihen..??

"Vierailija"
Huono kokemus minulla myös. Sain tavarat, mutta toinen oli eri tuote kuin mitä tilasin. Laitoin tuotteen asiakaspalautuksena ja pyysin saada tilaamani tuotteen, mutta mitään en ole saanut ja monta viikkoa mennyt. Puheiluihin ja sähköpostiin eivät myöskään vastaa.

"vierailija"
Itse tilaisn kantoliinan, jota sain odottaa pari viikkoa. mukana piti tulla 13 sitomisohjetta vaan eipä tullu. sähköpostia oon asiasta laittanu amautille, mutta ei oo mitään vastattu. taidan kohta soittaa sinne, mut tuskin vastaa ku oon noit edellisii viestejä lukenu. enpä minänäkään tilaa tuolt enää mitään.

"vierailija"
^^ juu eipä sieltä kukaan vastannu ku yritin soittaa. pieni asia mut harmittaa ku ne ohjeet on luvattu siinä mukana. saahan noit ohjeita vaik netistä, mut ärsyttää silti. ja eikä mulle tullu mitään ilmotusta siitä et tavaran toimitukseen menee yli 7 päivää, vaik nettisivuilla sanotaan sillai...

"Vierailija"
Pari viikkoa olen odotellut tilaustani Amautilta ja yrittänyt soittaa ja laittaa viestiä. Ei ole vastattu mihinkään. Kyse on vain yhdestä tuotteesta, joten ei luulisi tyypille olevan vaikea lähettää sitä? Laitoin sinne juuri viestin, jossa (mielestäni turhankin ystävällisesti) vaadin saada tuotteet mahdollisimman pian tai otan yhteyttä viranomaisiin. Katsotaanpa oliko tuostakaan mitään hyötyä.

"Vierailija"
[QUOTE="Vierailija";25273851]Pari viikkoa olen odotellut tilaustani Amautilta ja yrittänyt soittaa ja laittaa viestiä. Ei ole vastattu mihinkään. Kyse on vain yhdestä tuotteesta, joten ei luulisi tyypille olevan vaikea lähettää sitä? Laitoin sinne juuri viestin, jossa (mielestäni turhankin ystävällisesti) vaadin saada tuotteet mahdollisimman pian tai otan yhteyttä viranomaisiin. Katsotaanpa oliko tuostakaan mitään hyötyä.[/QUOTE]

Jatkoa: No näinhän siinä sitten kävi, että tilaus saapui kaksi päivää tuon viestin lähettämisen jälkeen. Ihme touhua, mutta nähtävästi uhkaus ja kiristys tehoavat. Ei kyllä ole normaalia yritystoimintaa tuollainen! Jos joku vielä tilaustaan odottelee niin viestiä vaan menemään jos ei muu auta.

Yhteistyössä