amalgaamipaikkaus raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

gerttu

Uusi jäsen
15.05.2009
7
0
1
Onko kenelläkään tietoa vaikuttaako raskaudenaikainen amalgaamipaikkaus sikiöön mitenkään. Itseltäni paikattiin alkuraskaudessa (rv8) hampaassa oleva reikä amalgaamilla ja nyt asia mietityttää. Jälkeenpäin olen hammaslääkäriltä asiaa kysynyt, mutta vakuutti, ettei mitään vaaraa pitäisi olla. Onko kokemuksia?

Alkanut nyt stressaamaan tämä asia, kun netistä saa lukea kaikenlaista. Amalgaamista irtoaa mm. niin paljon elohopeaa, että se tuhoaa sikiön hermosoluja ja aiheuttaa autismia yms. Pitäisiköhän käydä vaihdattamassa amalgaamipaikka muoviseen? Viime yö meni valvoessa, kun mietin tätä asiaa.

Gerttu: Olen kokenut elohopeamyrkytyksen, tiedän mistä puhut. Anna asian olla nyt. Amalgaamipaikka suussasi jo, mutta älä mene vaihtamaan tässä vaiheessa, taas paikan purkauksessa liukenee elohopeaa. Vaihda vasta jos aiot vaihtaa, imetyksen jälkeen niin ei vauva altistu elohopealle.

Netistä saa tosiaan lukea kaikenlaista...
Kannattaa muistaa, että netissä voidaan myös kirjoittaa kaikenlaista.

Amalgaanipaikoista ei pitäisi liueta elohopeaa niin merkittäviä määriä, että sillä olisi vaikutusta sikiön terveyteen. Ja samaa mieltä olen gerperan kanssa siitä, että jos haluat paikan vaihtaa niin vaihda vasta imetyksen jälkeen.

ja sieltä sanoivat, että mitään syytä huoleen ei ole, koska suurin osa elohopeasta kulkeutuu ruuansulatuskanavan läpi pois. Ei siis kerry niin paljon elimistöön, että siitä haittaa olisi vauvalle. Lisäksi asiaa olen kysynyt kahdelta hammaslääkäriltä ja yhdeltä hoitajalta ja kaikki vakuuttaa, ettei paikka vaikuta vauvan kehitykseen mitenkään. Jokohan pitäisi uskoa...

gerttu kyllä voit jo alkaa nauttimaan raskaudesta ja olla levollisin mielin =) Ite en olis ollenkaan huolissani mikäli mulle olis se paikka laitettu. Meidänkin suupatologian opettaja sano yhellä luennollaan että hän ainakin henkilökohtasesti haluaa itselleen aina amalgaamipaikan muovin sijaan, pitää sitä terveydelle parempana vaihtoehtona, joten ei tuo nyt niin pienissä määrissä kovin pahaa voi tehdä.

Yhteistyössä