Alvsbytaloista kyselisin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta 3 äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta 3 äippä

Vieras
Elikkäs olemme nyt miettineet tässä talon rakennusta ja tuo alvsbytalo tuntuis meille sopivalta. Haluisinkin nyt kuulla muiden mielipiteitä kyseisistä taloista. Mitä tullut maksamaan minkäkin kokoinen paketti jne. Mitä oli toimitus aika ja oliko jotain ongelmia. Ja tätä palstaa täälä lukeneena en kaipaa näitä " mun siskon serkun kaimalle kävi näin jne" vaan niiltä kommentteja joilla on tälläinen talo tai ovat hankkimassa. Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Ollaan asuttu älvsbytalossa kohta 2,5 vuotta ja tyytyväisiä olemme olleet. Hyvä perustalo kohtuu edullisesti. Meillä kuutar, eli neliöitä reilu sata. Hintaa pohjineen päivineen noin 130 000 ja itse ei tarvinnut tehdä juuri mitään. Jos haluat kysyä jotain tarkemmin, niin laitahan yv:ä.

Meille tuli viime toukokuussa Ainikki. se pienin, 90n2 (mutta meillä ei vielä lapsia joten hyvin on tilaa). Kokemusta asumisesta siis vielä tosi vähän mutta tyytyväisiä ollaan oltu ainakin vielä. Meillä oli vuoden toimitusaika mutta se ei ollut ongelma meille. ehdittiin rauhassa hoitaa kaikki asiat ja saatiin vähän säästettyä rahaa. Meille tämä on ensiasunto joten uusia asioita riitti. Mutta mullekin saa laittaa yv:tä jos haluat kuulla lisää. =) Niin se vielä että meillä maksoi tontteineen ja kaikkineen 150000 ?. Paketin hinta tuosta oli n. 92000 ?.

En osaa omastani vielä kertoa koska on vasta paperilla. Mutta innoissani odottelen....

Tontti 1800m2 maksoi 12500e ja talo muutoksineen vähän reilut 103 000e.
Isäni tekee meille autotalli /varaston ja erkkerit sekä parveke/terassi piirrätytettiin mutta tehdään myöhemmin, sitten kun minäkin tienaan jotain muuta kuin tätä valtavaa mammarahaa.

Neliöitä talossa on 112,5 ja yläkerrasta tulee lisää 47 + se parveke. Yläkerran saa asuttavaan kuntoon ihan hyvin jo 10 000e:lla. Omat materiaali ja tarpeistovalinnat vaikuttaa aika paljon hintaan.

Lähdettiin suht pienellä liikkeelle ja kohennellaan ajan saatossa hartiapankilla. noin 20-25 000e kun laskee tontin ja talon päälle ylimääräistä niin sillä pärjää jo.

Tokihan siihen saa hölvättyä niin paljon rahaa kun pankista irtoaa jos tahtoo marmoria ja tammiparkettia, paljon muutoksia, huippulaitteita... mutta pidän itseäni aika tavallisena ihmisenä joten en näe mitään syytä miksi minun pitäisi asua prinsessanlinnassa, omassa tornissani ja loppuelämän velkavankeudessa. Riittää oikein hyvin omiin unelmiini se että koti on peruspuutalo, siisti, sauna takka sekä lapsille että vieraille omat huoneet.

Välillä kieltämättä kummastuttaa kun kauniita puutaloja haukutaan täällä jaskax ja ruppasix. Itse asutaan tällä hetkellä vuokrakaksiossa joten koen kyllä nyt jo pääseväni omaan linnaani. En sitten tiedä millaisen lusikan kera ovat nämä kovin arvostelevat ja väheksyvät ihmiset syntyneet.

Talomme on siis Lohiatar ja olen käynyt niitä katsomassa kahta eri omistajan ja ensi viikolla olen menossa katsomaan kolmatta. Kauniita koteja ja enitenhän siinä ratkaisee omat pienet hoksaukset, sisustustaito ja kuinka isännällä pysyy työkalut kädessa. Kaunis ja oikean tyylinen puutarha siis taloon nähden kruunaa koko komeuden.

Minusta vuokra-asunnostakin saa omalla kädellä tosi kauniin ja viihtyisän ja saapa siitä kolkon, sottasen läävänkin.....?!

Että nämä oli minun ajatuksia ja näkemyksiä, toisilla toisin....

T:Tavalliseen tyytyväinen kunhan koti on rakkautta täynnä

Minkä takia Älvsby-taloissa asuvilla on hirveä tarve puolustella omaa ratkaisuaan eli sitä, että rakensi/rakennutti nimenomaan Älvsby-talon?

Eikö ole tärkeintä, että itse on AIDOSTI tyytyväinen siihen, mitä on, mitä sen väliä, jos joku ei tykkää Älvsby-taloista, eihän se ole mikään loukkaus teitä kohtaan?!

Vastasin ap:n kysymykseen (toisin kuin sinä), joka tiedusteli älvsbytaloissa asuvia tai hankkimassa olevia.
Ja ennen tuota luin aloituksen älsbytalojen halvasta hinnasta... vai olikokaan halpa jne.... ja minusta sävy oli muutamissa kirjoituksissa aika selvä. Joten otin omalta kantiltani vain kantaa asiaan ja ihmettelin asioita joita oikeesti ihmettelen, ilman sen kummempaa tarvetta puolustella ketään tai mitään. Kerroin lyhykäisyydessä että minulle riittää vähemmänkin ja mielestäni se ei ole mitenkään huono juttu. Että eipä tässä sen vakavammasta ollut kyse mutta saitpa sinäkin purkaa tuntojasi. Hyvää syssyn jatkoa. B)

Juu tilattiin tossa esite sieltä ja kyllä tässä nyt vahvasti oltais sellasta hankkimassa. Ollaan kans ihan perus pakettia ottamassa ja sitten ite pikkuhiljaa laitellaan lisää..Kun on noita lapsosia ja koiruuksia useampi kappale niin ei siinä voi mitään parketteja tai muitakaan hienouksia vielä tässä vaiheessa ajatella. Mutta kiitoksia asiallisista vastauksista. :)

Ootko käyny kattoon msn:n (älväri)yhteisöä. Siellä tosi paljon tietoa!

Mekin ensin mietittiin älväriä, mutku haluttiin takkaa, kaakeleita ym. Niin päädyttiin sitten muurametaloon, joka hitusen kalliimpi, mutta siihen kuulu ne meidän haluamat sisustusjutskat vakiona.

Yritän linkittää sinne yhteisöön:
http://groups.msn.com/browse.msnw?catid=108

Jos onnistu, niin siitä vain klikkaat sen älvärin. Siellä on kuvia, kokemuksia, hintoja toteutuneista projekteista ym hyödyllistä.

ulkonäöllisesti erottuu heti, paneloinnin vuoksi. todella ykstoikkoiset materiaalit; hintaa tulee roimasti lisää jos haluaa vaihtaa eri materiaaleja, omanäköiseksi. putkistojen kanssa ilmenee usealla ongelmia hetki pystytyksen jälkeen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 21:55 nicole kirjoitti:
ulkonäöllisesti erottuu heti, paneloinnin vuoksi. todella ykstoikkoiset materiaalit; hintaa tulee roimasti lisää jos haluaa vaihtaa eri materiaaleja, omanäköiseksi. putkistojen kanssa ilmenee usealla ongelmia hetki pystytyksen jälkeen.

Meille onneksi talossa ratkaisevampaa on sisä- kuin ulkopuoli. Putkistojen kanssa ei ole ollut ongelmia.

En tahdo saivarrella, mutta joku älvärimyyjä oli joutunut kuluttaja - lehdessä mustalle listalle. En muista myyjän nimeä, mutta oli jostain vähän pohjoisemmasta.

Talosta oli hajonnut lämminvesivaraaja, ja pyykit, hiukset yms. olivat värjäytyneet ja jotkut putket kärsineet. Varaajan sisästä oli irronut joku pinnoite tai jotain vastaavaa. Myyjä/tehdas eivät olleet kiinnostuneita hyvittämään, ennen kuin ...... mitenhän se meni..... joku instanssi määräsi myyjän tai tehtaan korvaamaan virheensä.

älkää heittäkö mua millään jos en muistanut tarkasti, jotenkin noin se kuitenkin meni.

Henkilökohtaista kokemusta ei siis ole. Me rakennetaan 1,5 kerroksista pre cut pakettia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 23:50 Inkeri81 kirjoitti:
En tahdo saivarrella, mutta joku älvärimyyjä oli joutunut kuluttaja - lehdessä mustalle listalle. En muista myyjän nimeä, mutta oli jostain vähän pohjoisemmasta.

Talosta oli hajonnut lämminvesivaraaja, ja pyykit, hiukset yms. olivat värjäytyneet ja jotkut putket kärsineet. Varaajan sisästä oli irronut joku pinnoite tai jotain vastaavaa. Myyjä/tehdas eivät olleet kiinnostuneita hyvittämään, ennen kuin ...... mitenhän se meni..... joku instanssi määräsi myyjän tai tehtaan korvaamaan virheensä.

älkää heittäkö mua millään jos en muistanut tarkasti, jotenkin noin se kuitenkin meni.

Henkilökohtaista kokemusta ei siis ole. Me rakennetaan 1,5 kerroksista pre cut pakettia.

Eikös nuo lämminvesivaraajat ole ihan eri firmojen tekeleitä kuin talotehtaiden.
Kenen valmistama sieltä korvaus.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 10:39 Micosa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 23:50 Inkeri81 kirjoitti:

Eikös nuo lämminvesivaraajat ole ihan eri firmojen tekeleitä kuin talotehtaiden.
Kenen valmistama sieltä korvaus.

no, mustallelistalle oli joutunut älväri, ei varaajan valmistaja. muuta en tiedä.

Yhteistyössä