Älvsbytalo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
Omistaako kukaan jotain mallia Älvsbutalosta?Me ollaan vähän katseltu noita esitteitä ja mietitty että jos vaikka rakennettaisiin joku tuollainen talo,mallista on tosin vielä pientä erimielisyyttä=).Ja sitten tärkein kysymys,kuuluuko noihin takka vai pitääkö se ostaa erikseen ja maksaa asennut erikseen=)?Onko millaisia taloja asua?Kiitos :flower:
Siis kaikki mahdollinen tieto on tervetullutta.

Tuolla rakentajapalstoilla kaikki haukkuu älväriä mutta itellä ei ole kokemusta. Kaveri oli taloa ettiessään käynyt muutamassa älvärissä ja piti niitä jotenkin sokkeloisempina ja "huterampina" kuin muita. Kannaatta varmaan lukea jotain rakentajien keskustelupalstaa niin sieltä saa enemmän vastauksia

Mä kans muistelen että se peruspaketti oli pesuhuoneet muovimatoilla ja kaikesta "paremmasta" piti maksaa aika paljon. Ite käytiin monia älvareita kattomassa mutta ei sytytty. ja täällä tais olla yli vuoden odotusaika älvarilla, me ei ois jaksettu odottaa :saint:

Siskollani on älvari ja itse en kyllä ottaisi moista taloa.Talo on halvan oloinen ja se kyllä huokuu joka materiaalista...Tietysti riippuu mitä haluaa, mutta minun mielestä kannattaa rakentaa kerralla hyvä!

Peruspaketti on halpa ja myös sen näköinen. Keittiön kaapit ovat sellaisen peruskaapit, 3 värivaihtoehtoa. Vessassa, kylppärissä ja saunassa on lattioissa muovimatto. Yläkerta on itse rakennettavissa.

Mies haluaisi Älvärin juuri sen helppouden ja edullisuuden takia, mutta minä en. Käytiin yhdessä esittelytalossa ja nyt mieskin on vähän sitä mieltä että ei ainakaan sitä peruspakettia otettaisi. Lattiat kuulemmat notkuivat (itse en huomannut) ja mm. ikkunan puitteet olivat huonosti tehty ja materiaali oli mdf:ää, ei puuta.

Kannattaa käydä tutustumassa esittelytaloon jos mahdollista. Pelkkien esitteiden perusteella on vaikea muodostaa mielipidettä.

Joo,siis mitään päätöksiä ei olla tehty,kunhan noita esitteitä ollaan nyt tilailtu ja katseltu.Sen takia juuri kyselen että kannattaako edes harkita tuollaista.Tilaillaan ja katsellaan kyllä muiltakin valmistajilta talopaketteja mutta kun nyt sattui nuo älsbymainokset tulemaan ensimmäisenä=).

Olen muutamassa älvärissä käynyt ja itse mietittiin Pihlajattaren tilausta.
Pesuhuoneet on todellakin muovimattoa, mutta saahan ne tulevaisuudessa kaakeloitua. Takan saa älväreiden kautta tilattua ja asennettua(en muista mikä takka firma). Ja keittiön kaappeihin tulossa paljon lisää vaihtoehtoja(tekivät sopimuksen Ikean kanssa).
Ei mulla oo pahaa sanottavana noista älväreistä. Talo kun talo.. ja jos joku sudeksi haukkuu niin niitä susia löytyy jokaiselta talon toimittajalta. =)

Vertailkaa ihmeessä niitä taloja muihin pakettiratkaisuihin... Säästöä tulee sitten myöhemmin materiaaleissa ja lämmityskuluissa. Älvarissa on erittäin kyseenalaiset rakennusmateriaalit...

Meillä älväri, lohiatar.(vanhempi malli)
Mitään vikaa ei löydy,ollaan asuttu reilut 2v.
Kaakelit vaihdettiin,lähinnä kaikki pinnat sekä kaapistot.
Onhan tämä jo 20v. vanha ja ei takkaa.
Lämmityskulut kohtuulliset,ei vedä tai notku mikään.
Plussana tuo rossipohja?Tuulettuva alapohja siis.
Hyvin on rakennettu,suosituinpia taloja kuitenkin.
Ei voi silloin kovin huono olla :)

meillä oli 01 valmistunut lohiatar, vieraat ihmettelivät että onpa kaunis koti, laitoimme myyntiin ja meni samana päivänä kiljuen kaupaksi. Nyt on tulossa kalevatar.tosi helppo ja hyvä vaihtoehto! Tehdään paljon muutoksia ja uunit sun muut saa mistä itse haluaa! Aivan hyvät perusmateriaalit mistä saa kauniin kokonaisuuden jos on silmää laittaa. Ei häpeä yhtään toisille paketeille,verrattiin tosi tarkkaan.. Ja kyllä on hinnassakin eroa,se riippuu siitä mihin rahansa haluaa laittaa. Jos haluaa laittaa kaiken talonraameihin niin siitä vaan..

Yhteistyössä