Alta minimi palkan!! auttakaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kirsikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kirsikka"

Vieras
Tilanne on se että työnantajani maksaa minulle alle minimi palkan. Liityin liittoon liian myöhään, eli eivät voi vielä auttaa (vasta kun tietty aika on kulunut). Firmassa ei ole muita työntekijöitä kuin työnantaja, minä sekä toinen työntekijä. Eli firmassakaan ei ole luottamusmiehiä tms.
Mistä siis voisin saada apua? Työnantaja tietää palkan olevan alle minimin mutta ei suostu maksamaan edes minimin verran.

Se joutuu maksamaan tod.näk. Takautuvasti, kunhan liiton määräaika on kulunut.. Muuten taidat olla aika heikoilla.

Mulla oli joskus sama tilanne ja vaihdoin työnantajaa. En tosin kysellyt edes lisää liksaa, kun asia mulle selvis. En tee kusettajien kanssa töitä.. Sen jälkeen olen tuplannut palkkani.

Juu, sanoivat liitosta että haetaan sitä sitten takautuvasti. Haluaisin asian hoitaa jo nopeampaa.
Tiedä johtuuko siitä että olen nainen, mies valtaisella allalla.(palkka yli 30% alle minimin). (Firma on Kanta-Hämeessä)

...mitään minimipalkkaa lain mukaan. Siksi liitot neuvottelevat työehtosopimuksista, jotta eri aloille saataisiin lakia kattavammat oikeudet työntekijöille. Nopeampaa et valitettavasti apua saa, takautuvasti voit liiton kanssa asiaa hoitaa sitten myöhemmin. Tosi tylsä tilanne toki, mutta mitä tästä opimme: liity liittoon ajoissa, tarkista työsopimuksesi tai anna liiton lakimiehen tarkistaa se ennen allekirjoittamista - siinähän olet itse allekirjoituksellasi sitoutunut noihin huonoihin ehtoihin.

Yhteistyössä