Mitäs tekisit? Työasioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyvä

Vieras
Olen vakituisessa työssä esimiesasemassa ja suurin osa päivästäni kuluu tämän pirun rakkineen eli tietokoneen kanssa seurustellessa ja työntekijöitä ohjatessa. Palkka ei todellakaan vastuuseen nähden ole kummoinen, lähinnä naurattaa. Minulla on todettu työperäisenä erilaisia niska- hartiaseudun oireita ja olen päivittäin kipeä, kädet puutuu jne. Vaatisin paremman työergonomian mutta työnantaja ei sitä suostu maksamaan. Lisäksi eteneminen ainakin tällä paikkakunnalla tässä yrityksessä on mahdotonta.

Minulle on tarjottu toista paikkaa hotellissa. Tekisin siellä monia eri asioita tarjoilusta ja vastaanotosta lähtien. Ko työssä niska-hartiaseutu ei oireile. Mutta tuo työ olisi määräaikainen ja osa-aikainen, palkka hieman pienempi. Mutta saisin olla ihmisten kanssa tekemisissä jota kaipaan ihan hirveästi. Tässä tehtävässä minulle on luvattu myöhemmin esimiehen paikkakin.

Miten siis valitsisin? Heitelkää kysymyksiä joita voisin mielessäni pohtia.

Miten hyvät työllistymismahdollisuudet sulla on, jos määräaikaisuutta ei jatketakaan?

Kuulutko työttömyyskassaan? Minkä verran saisit työttömyyskorvausta?

Onko sulla puolisoa, jonka tulot riittävät elättämään teidät, mikäli jäisit työttömäksi?

Mä kyllä neuvoisin vaihtamaan paikkaa riskistä huolimatta. Turhautuminen työssä laskee ihan hirveästi elämisen tasoa ja vasta vaihdon jälkeen huomaa miten p*skaa se oma elämä oikein oli.

En kuulu kassaan enkä liittoon. Se on minun oma mokani, luulin kuuluvani. Olen sen verran pienellä paikkakunnalla että täältä en varmaan ainakaan koulutustani vastaavaa työtä saa, mutta uskoisin kuitenkin työllistyväni. Sepä se, mies on koulussa, minä olen ainoa joka tienaa :( En tiedä, en tosiaan...mutta ekaksi printtaan sen ytk:n lappusen jotta pääsen kassan jäseneksi.

Pärjäättekö miehen opintotuella (ja ehkä lainalla) ja työmarkkinatuella? Jos huonosti käy, niin joudutte kiristämään vyötä, mutta väliaikaisena vaihtoehtona se ei ole kovin kamalaa. Jos sulla on lainoja, niin pankin kanssa voi sopia lyhennysvapaita kuukausia jne.

Yhteistyössä