meillä oli vuosi sitten 6 v. tytöllä kuumetta ja kurkkukipua toista viikkoa,kuume sahas edestakas ja oikein kunnon flunssan oireita ei ollut,kurkkukipua lukuunottamatta. käytiin monena päivänä/iltana 2viikon sisään lääkärillä, virus tulehdus. kuume hävisi muutamaksi päiväksi nousten sitten taas uudelleen. kuumetta oli ollut 2pvää kun tyttö vaan nukkui, kuola valui suusta ja syöminen/juominen kipulääkkeiden kanssa oli mahdotonta. käytiin keskussairaalassa lastenlääkärillä, lähetti vaan kotiin ilman labra-arvoja tai muita tutkimuksia, koska lapsi jaksoi seurata sylissä touhuja. seuraavana päivänä lapsi oli todella huonossa kunnossa, nukkui vaan ja kuume ei laskenut kuumelääke koktaililla. illalla uudelleen lääkäriin ja Crp 254, osastolle tippaan ja suonensisäinen antibiotti aloitettiin. ei tiedetty mikä lapsella on, lopulta selvisi streptokokki kurkussa ja penumokokki sepsis eli oli hyvin vakavasti sairas

ja sen todella näki lapsen voinnista, jouduttiin korvalääkärin vastaanotolle myös kun epäilivät kurkunkannen tulehdusta.
4päivää meni sairaalassa ja sitten elämä alkoi voittamaan. liian aikaisin vaan päästivät kotiin kun crp oli vielä kotiutus vaiheessa 145, suun kautta otettavat antibiotit eivät meinanneet auttaa vaan kuume nousi pian uudelleen...reilu viikko oireilua keski ja crp sahasi edestakaisin kunnes 2viikon jälkeen oli alle 50. kamala tauti ja pitkä toipuminen.
joten olen ainakin itse aika "hysteerinen" jos lapsen kuume ei lääkkeillä laske ja yleistila huono...onneksi meidät ottaa hyvin vastaan nykyään sairaalaan ja ottavat labrakokeet nopeasti kun on ollut vakavia bakteeritulehduksia.
suun kautta annettava antibiotti auttaa yleensä 3 päivän viiveellä joten ihmettelen ettei lääkäri ole kirjoittanut lähetettä sinne sairaalaan....lapsen vointi voi siis nopeastikin huonontua.
nyt on kyllä tavallista influenssaakin liikkeellä mikä pitää kuumeen korkealla monta päivää mutta tuo crp ja lapsen huono juominen, korkea kuume ja huono yleiskunto kyllä mua huolestuttais

tsemppiä ja paranemisia !!!