alotin pillerit ilman "lupaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja th
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

th

Vieras
..eli siis olen päättänyt alottaa pillerit uudestaan, koska en enää imetä. menkat alkoikin yllättäen eilen eli pillereitten aloitus oli mahdollista.

löysin jämäpillereitä ajalta ennen raskautta joten otin niistä yhden ja tänään otin myös.

onkohan haittaa? tarviiko yleensä käydä gynellä ennenku alottaa uudestaan pillerit..?

no hätää ei pitäisi olla jos jälkitarkastus ja papa otettu lähiaikoina. mulle sanottiin että toi papa olisi hyvä tarkastaa ennen että kaikki on ok ennen kuin aloittaa...

täytyyhän sun varmaan pikapuolin käyä kuitenkin gynellä uusimassa reseptiä tai sitte sulla oon todella paljon jäänyt jämiä...

lapsi on siis nyt jo 1v3kk ja lopetin imettämisen kun hän oli 10kk.

ja jälkitarkastus on kyllä jo tehty, kun eikös se tehdä muutama kk lapsen syntymästä, vai tarkoitatko jotain muuta jälkitarkastusta?

noh, papaa ei kyllä ole otettu ku ties millo viimeeks.. vai otettiinko se sillon raskausaikana..?

Alkuperäinen kirjoittaja jjj:
papakin pitäisi ottaa parin vuoden välein.

Yleensä kolmen vuoden välein.

Ei papaa oteta raskaana (ainakaan rutiinina). Jos pilsut ei vanhentuneita ole, niin ei siitä varmaan haittaa ole. Kantsii silti varata papaan aika pikapuoliin.

Papa muistaakseni piti ottaa kun lopettaa imetyksen, ainakin meillä. Siellä sitten uusivat entisen pillerireseptin. Mutta ei tuossa ap tilanteessa mitään "vahinkoa" ole tapahtunut, varaat vain ajan nyt pikapuoliin sinne papaan ja siellä saat uusittua reseptin. Tosin uusivat sen neuvolassa ennen sitäkin jos et saa papa-aikaa ennenkuin pillerisi loppuvat.

Yhteistyössä