Aloitus 12.05.2008

Pitäis saada "muutama"kilo pois.Eilen aloin syömään kilostoppia.Tarkoitus ois välttää hiilareita ja puputtaa salaattia+ jotain muuta kevyttä.
oon 161 pitkä ja painoa on kertynyt 70,6. Pari kiloa olen tiputtanut jo. Aluksi tavoite olisi 68 ja sitte 65kg.
Mul on ongelmana toi olut kun tykkään siitä liikaa =) Ei vaan illalla saatan olusen juua pojan mentyä nukkumaan ja sekös turvottaa :/
vichyn oon huomannu olevan hyvä apu painonpudotukseen,jos joku vinkkiä haluaa.
Puntarilla käyn melkein joka aamu,vaikkei ehkä ois hyvä
TSEMPPIÄ KAIKILLE!
 
Moi! Tännehän on tullu uusiakin, kiva! Hain tänään jotain puhdistuslitkua jolla olis tarkoitus aloittaa tää kilojen karistus kunnolla... Saas nyt nähdä kuinkas mulla tuo tehoaa, yhessä ketjussa oli samalla liemellä tippunut kivasti..No joo pyykin silitykseen.. :wave:
 
Olin viime viikon todella kunnolla, liikuntaa tuli harrastettua 6 päivänä ja vain karkkipussin söin lauantaina. Kakutkin jäi väliin sunnuntaina, kun menimme mieheni kanssa pelaamaan golffia.

Tämä viikko on jatkunut hyvin. Maanantaina kävin bodypumpissa ja tein 1/2h stepperillä. Eilen olin spinningissä ja söin tosi terveellistä ruokaa koko päivän, enkä varmasti liikaa. Näin viikolla yleensäkin menee hyvin ja viikonloppuna repee :ashamed:

Nyt tsempataan, sillä kesä on jo niin lähellä ja saadaan parit ylimääräiset pois ennen lämpöisiä. Kesällä nämä ylimääräiset kilot näyttävät kurjemmilta, kun pitää ahtaa itsensä pieniin toppeihin ja shortseihin.

Koska teillä on punnituspäivä? Oliko jollakin maanantai, sen voisin myös ottaa.
 
Heissan mammat!
Täällä näyttää olevan samassa kokoluokassa painivia naisia kuin minä. Pituutta on 168 cm ja painoa 82 kg suunnilleen. Voisin liittyä teikäläisiin, jos sopii!

Kuopus täyttää vajaan kuukauden päästä vuoden ja raskauskilot on olleet tällä kertaa todella tiukassa. Suunta on ollut kuitenkin alaspäin - hitaasti mutta varmasti. Vuoden alusta painonpudotusta on nelisen kiloa, mutta nyt olen jäänyt junnaamaan tähän hiukan päälle 80 kg:n painoon.

Tiedän suunnilleen kaiken terveellisestä elämästä ja ruokavaliosta, olen aikaisemmin pudottanut 10 kg (75 --> 65 kg), vuonna 2003 ennen lapsia. Esikoisen jälkeen pudotin 12 kg (82 --> 70 kg), vuoden 2006 alusta. Tavoitepainoissa olen aika onnistuneesti pysynyt, mutta tällä kertaa pelkästään pudotus on jo ollut pelkkää tuskaa.

Ekalla kerralla laihdutin Painonvartijoiden rompulla, toisella kerralla Keventäjissä ja nyt kahden lapsen kanssa aika on niin rajallista, että olen vain yrittänyt syödä oikein ja liikkua enemmän. Siinä olen onnistunutkin, mutta sudenkuoppani ovat lasten päiväunet ja esikoisen aamupäiväinen leikkipuistoilu, jolloin olen "yksin". Jos söisin vain sen, mitä aterioilla on, niin kaikki menisi hienosti, mutta ...

Kun saan aamupäivällä esikoisen puistoon ja kuopus nukkuu ekat päikkärinsä, iskee armoton makeanhimo. Sama juttu iltapäivällä kun lapset nukkuu. Illalla kun mies on kotona syön taas aivan oikeaoppisesti. Olen siis salasyöppö. Onko tässä joukossa muita? Niin, ja siis aivan naurettavaa, että ruokakauppareissulla ostan suklaata ja ahmin sen matkalla kotiin. Säälittävää.

Noniin. Yritän siis pysyä erossa makeasta, en syö sitä yksin. Mies ei paljon makeaa syö ja lapsille en sitä anna, joten kyläilyjä lukuun ottamatta onnistun välttämään makeat aika hyvin. Ja jos joskus raportoin sortuneeni, niin antakaa huutia meikäläiselle.

Näilläkin kiloilla jaksan kyllä lasten kanssa hyvin ja tunnen oloni jota kuinkin hyväksi. Suuri harmitukseni on vain kaapissa roikkuvat vaatteet, kokoa 38 ja 40. Pelkään myös, että tämän luokan paino pidemmän päälle käy terveydelle, esim. polviin. Viime lauantaina ja maanantaina kävin lenkillä, juoksinkin osan matkasta ensimmäistä kertaa sitten piiitkään aikaan. Tuntui ihanan vapauttavalta huomata, että jaksan. Mutta tiedän, että juoksu tällä ylipainolla on hulluutta, jos haluaa pitää polvensa ja nilkkansa terveinä.

Tämän kokoisena olen myös huomannut, että vaatekauppojen valikoimasta suuri osa on suunnattu minua hoikemmille. En voi ostaa sellaisia vaatteita, joista pitäisin. Joudun ostamaan sellaisia vaatteita, jotka mahtuvat ja jotka näyttävät edes siedettäviltä.

Ensi vuoden alusta palaan töihin ja joudun pukeutumaan taas päivittäin edustavammin kuin nyt kotona. Olen aikeissa hakea syksyllä uutta työpaikkaa, vaikka olisi vanhakin minne palata. Kohottaisi kummasti itsetuntoa haastattelussa, jos olisin vain 70 kg, mieluiten allekin.

Mutta nyt esikoinen heräsi, yritän palata päivittäin raportoimaan tilannetta.
 
Vau, vihreänä kateudesta luen teidän liikuntamääriä. Hienoa tytöt!
Olen aina liikkunut säännöllisesti eli kuntosalia, juoksua ja joogaa. Mun selkeät sudenkuopat laihduttamisessa onkin nyt ajanpuute uskaltaisin väittää, ettei ole aina pelkästään tekosyy.Teen paljon töitä, meillä rakennetaan ja liikunta on lähinnä joogaamista aamuisin ja hyötyliikuntaa raksalla tai pihalla iltaisin. Kerran viikossa käyn työaikana salilla jos kerkeen.. Ja ajankäyttöongeman lisäksi nukkuminen on mulla aina myös ollut vähäistä ja pahenee vain. Mulla epäiltiin jo kilpirauahasen vajaatoimintaa joka osoittautu krooniseksi univajeeksi ja selkeästi hidastuneeksi aineenvaihdunnaksi. Sitten olen vielä huono juomaan vettä ja olen välillä makeisten salasyöppä, eli samalla lailla kun ÄitiX ostan helposti nälkään työpäivän jälkeen suklaata jonka syön matkalla kotiin.

Tänään sain vihdoin kauan odotetun sykemittarin eli pitäisi liikuntaa skarpata ja ottaa se käyttöön.
Punnituspäivä taita vaihdella, yritän käydä vaalla mahd. vähän ja uskoa vaatteiden vähempään kinnaamiseen mittarina aluksi
Ja aloitan myös tueksi parin viikon puhdistuskuurin, jos vaikka nesteet ja myrkyt sais kyytiä. En usko että painoon vaikuttaa kovasti, mutta ois ihanaa olla vähän pirteämpi :)
Täällä on melko hiljaista, kertokaahan kuulumisia kaikki!
 
Eli täällä olis kanssa yks jonka pitäis niistä viimisitä raskaus kiloista eroon päästä...

Tuntuu vaan että tekee niin tai näin niin mikään ei auta....

Pituutta 166 ja painoa nyt 77. Ennen raskautta 69.

Tää on muutenkin outoa, kun liikun päivittäin jne... Mutta kun ei tipu niin ei...

Mutta koitetaan kuin käy...
 
HEI! pääseekö vielä remmiin?
Olen kyllä tuola toisessakin ketjussa, mutta se on niiin hyytymään päin. painoa nyt n.80kg ja pois sais lähteä ainakin ton 20kg... vauva nyt 3kk ja imetän vielä, joten raskauskiloista kyse.. motivaatiota sais saada jostain, kun meinaa masennuksen poikanen iskeä näissä läskeissä. :ashamed:
 
Mä oon unohtanu tän pinon kokonaan :ashamed:

Mutta kuulumisia..
Nyt paino 65kg, hitaasti mutta varmasti myös täällä! Ehkä ens viikolla se olis jo 64kg :whistle:
Rauhallisia kävelylenkkejä teen niin usein ku mies vaan jaksaa lähtee. Jos lähen yksin kummanki lapsen kans ni kävely tosi hidasta eikä tuu pitkiä lenkkejä. Siispä sillon ku mies jaksaa lähtee mukaan ni esikoista työnnellään pyörällä ja matka taittuu reippaissa merkeissä *peukku*
Muuten en mitään liikuntaa harrasta, nolo :ashamed: Mut ei vaan kerkee!! Vatsalihaksia alan tekemään heti ku vaan saa eli joskus syksyllä kai?

Herkkuja en oo ostanu tällä viikolla yhtään, hyvä minä :p

Raskauskiloista (23) jäljellä siis 6kg ja tavoitepainoon matkaa noin 10kg.

Tällä viikolla oli jo farkutki jalassa, ei tosin hoikkisfarkut mut kuitenki! Kohottaa itsetuntoa mukavasti ku mahtuu muihinki ku verkkareihin :p

Jaksamista vaan kaikille pudottajille :wave:

Suvitus+ poikasein kohta 2kk :heart:
 
Nopeasti kirjoittelen kun anoppilassa ollaan, mutta sen verran kuulumisia että olin viime viikon Nutriletin 5 day dietillä. Mulla paino on ollu 78-80 paikkeilla koko alkuvuoden ja nyt se vaaka näyttää 76.6kg. IHANAA, sain taas vähän uutta puhtia tähän laihduttamiseen.
 
Mulla tökkii ja pahasti. Liikun paljon, mutta sitten syönkin ihan liikaa. No ei se paino varmaan nouse, mutta kun se ei tyydytä. Olin ajatellut päästä alle 70kg ennen juhannusta, mutta heikolta näyttää..

Eilen kävin juoksemassa 8km ja meni tosi helposti, ainakin kunto nousee, jos paino ei laske. Söin sitten suklaata ja jäätelöä korvatakseni menetetyt kalorit :ashamed:

No ei auta kun taas maanantaina aloittaa alusta. Kun sais oltua yhden viikonlopun ilman hyväskää!
 
Herkkuja on täälläkin tullut syötyä nyt viikonloppuna. Ja söin mä tossa viikollakin yhtenä päivänä pienen suklaapatukan ja toisena jäätelön. :p Saas nähdä mitä se vaaka huomenna näyttää et onko viikon aikana tapahtunut muutosta suuntaan tai toiseen. Selvästi vähemmän tällä viikolla mennyt kuitenkin herkkuja mitä muutoin.

Harmi vaan että tota liikuntaa en oo nyt ehtinyt kunnolla harrastamaan. Mulla koulutus loppusuoralla ja näyttöjä ois vielä tän toukokuun aikana 3 ja päättötyökin tartteis saada valmiiks. Kiirettä pitää. Jospa sit kesäkuussa alottais taas tohon liikuntaankin panostamaan. :whistle:
 
Tervetuloa joukkoon kaikille uusille!

no joo..niinhän siinä kävi että kisoja varten varattiin karkkia,sipsiä yms herkkua enkä mie voinut niistä pitää näppejä erossa. Ja tunnustanpa samalla,etten edes kovasti yrittänyt :whistle:
Eli herkuttelu sallittakoon minulle,aion tehdä niin jatkossakin. Mutta tuloksena tästä mässäämisestä vaaka näytti aamulla sitten +0,300kg. :snotty:
'
Viime viikko meni hyvin,pisteet ei ylittynyt. VAIKKA perjantaina herkuttelinkin pizzalla,mutta sallituin pistein. :saint:


Uusi viikko ja uudet kujeet...eli palattu ruotuun taas tänään on! Onneksi kisatkin on suomen osalta jo ohi B)

 
-200g (paino nyt 72,8kg)
Ei hyvältä näytä, eka viikko takana jo tökkii. Onneksi miinusmerkkinen tulos, vaikkakin tosi pieni. Josko sitten ensi viikon maanantaina enemmän. Ei auta kun kiristää tahtia.
 
Vieläkös tänne mahtuu mukaan yksi lähes 40v Keski-Suomesta?

Mulla olis sellainen 10kg:n urakka edessä.

Menetelmänä yritän lähinnä käyttää tuota vähähiilarista ruokavaliota, sillä mikään muu ei mulla tunnu toimivan. Painonvartijoista on kokemusta tuolta reilun 10v:n takaa, mutta enää en halua siihen ryhtyä. Elimistöni voi paremmin vähähiilarisella ruokavaliolla.

Kaipaisin vaan seuraa muista painonpudottajista, sillä motivaatio tahtoo olla aika hukassa välillä. Imetän edelleen kohta 1v:tä lasta ja imetysaikana mulla ei paino tipu koskaan mihinkään. Vaikea siis pitää yllä motivaatiota. Lisäksi ruokittavana on 3 isomaa lasta (3, 10 ja 12 v) mikä ei suinkaan te projektista mitenkään helpompaa.
 
-200g täälläkin eli painoa nyt 86,9kg. Pudotustahan se tuokin, vaikka aika vähän. No jospa se tuosta lähtis tahti kiihtymään. Tosin tältä viikolta en kauheasti odota. Mä kun oon viikonloppuna menossa kavereiden kanssa laivalle ja seisova pöytä on jo varattu. :p Ja tuskin koko reissua ihan kuivin suinkaan tulee oltua. :whistle: :D
 
mukavaa reissua hippotamus80 ! Saahan sitä joskus herkutella :whistle:

Tänään meni päivä oikein hyvin. MUTTA huomasimpa taas että on pää kipeä! :/ Eli mulla on ollut ennenkin kun aloin syömään kevyemmin niin pää kipeä. Toivottavasti ei montaa päivää kestäisi. Oletteko muut huomanneet samaa?

muoks. tervetuloa joukkoon klaava!! =)
 
nipsu07
Jee!

Eka viikko paikkareiden ohjeilla takana ja kivalta näyttää.Tai siis kyllähän tuota painoa vieläkin ihan liikaa mutta hyvä alku.Tosin alkuvuodesta kun laihdutin muutaman kilon (mitkä on siis kaikki tulleet korkojen kera takaisin) ekalla viikolla lähti toi sama 1,9 kg.Ei auta kuin jatkaa..
Mä siis hieman sovellan paikkareiden ohjeita.Syön reilusti enemmän kuin saisi,tosin viikonloppuna kävin molempina päivinä jumpassa että kyllä sitä kulutustakin on onneksi ollut.
 
Paino oli aamulla 81,5 kg, mutta ei sillä vielä hurrata... Olen niin tuhannen kertaa käynyt puntarissa ja saanut saman lukeman ja seuraavalla viikolla se onkin jo taas ollut jotain 82 alkavaa. Eli jos ensi viikolla paino on jotain 80 alkavaa, niin voidaan sanoa, että olen kurssissa.

Lapset ovat taas kerran olleet kuumeessa ja flunssassa, tällä kertaa tauti näytti onneksi olevan nopeaa laatua. Toivottavasti takapakkeja ei tule. Molemmat vielä yskivät. Ja itse olen potenut jonkun sortin vatsatautia tai mitä lie. Lauantaista saakka maha kramppasi ajoittain kauheasti ja eilen illalla oli sitten ripuli. Joten senkin vuoksi aamuinen lukema voi olla mitä oli. Mutta kun olen sellainen kuin olen, niin vaikka vatsa välillä vaivasikin niin sain kyllä viikonloppuna taas syötyä jotain herkkuakin, tosin miehen kanssa juodessa kahvia eli en ihan repsahtanut.

Yritän elää seuraavalla kaavalla arkipäivinä:

Aamulla puuroa ja vähakalorista mehukeittoa.

Aamupäivällä jotain hedelmää, koska aamiainen on niin kevyt, että muuten lounaalla voisin syödä koko maailman.

Lounaaksi yleensä salaattia, jossa kanaa tai tonnikalaa tms., hiukan pähkinä-siemensekoitusta salaatissa ja salaatinkastiketta kohtuudella. Pari siivua leipää, jossa yleensä sipaisu keijua ja vähän juustoa. Lasi rasvatonta piimää tai maitoa.

Lasten välipalalla yleensä jotain hedelmää ja raejuustoa tai vähärasvaista jugurttia.

Päivällisellä kotiruokaa, joka ei ole mitään huippukevyttä, koska lapset ja mies syövät sitä myös. No ei mikään pommikaan. Yritän kiinnittää huomiota määrään. Ja syödä paljon vihanneksia lisäksi aterialla.

Iltapalaksi salaattia/hedelmää ja leipää tai sitten puuroa. Sitä kuopuskin syö - vielä.

Heh. On se ihme sitten ettei paino laske... no te täällä tiedättekin jo, että syön joskus salaa. Ja siitä TÄYTYY pysyä erossa. Hyi minua.

Liikuntakin on taas viime viikolla jäänyt hyvin heikolle. Täytyy ryhdistäytyä siinäkin asiassa.

Voisinko luvata, että kuopuksen 1-vuotissynttäreillä painan alle 80 kg enkä päästä painoani enää sen yli? Siihen on vajaa kolme viikkoa aikaa.
 
Hei kaikki!

Täällä ei ihmeempiä, en ole uskaltautunut vaalle, vaikka hyvin keventäminen taitaa onnistua. Päätin ihan nyt alkuun luottaa kinnaaviin vaatteisiin ja yhdet housut ei ole niin kireät enää =) Jeee!!
Vaakakin voisi olla parempi, joten uusi hommattava että tässä olisi jotakin järkeä.
Mun päivät on edelleen kiireisiä, mutta uskon osaavani syödä kiireessäkin ihan ok. Aikaisemmin en syönyt aamupalaa (aina ollut vaikeaa tuo aamupalan syöminen) ja lounaalla vaihtelevasti joko työpaikan ruokalassa, jotain mikrohässäkkää tai eväitä, joskus sekin jäi hedelmän, leivän tai suklaapatukan :p varaan. Ip yleensä retkahdin jos oli käytävä kaupassa ja elimistö säästöliekillä. Ja päivälliseksi normia kotiruokaa ja illalla leipää jne ja tietty liian uskein namia ip tai illalla.

Siinä sen näkee, että vaikka ei määrällisesti paljoa syö alkaa aineenvaihdunta hidastumaan ja siihen hirveät hiilaripommit niin turpoaahan sitä :/

Nyt seuraan neljättä päivää kalorilaskuri.fin ruokapäiväkirjaa ja kulutusta. Innolla kokeilen ja tuntuu, että itsestään muuttui elämäntavat. Ja ei ole hankala; ip vasta ehdin syöttää kaiken syömäni koneelle ja tasaamaan rasva, hiilari ja proteiinimäärät. Ohjelma antaa tiputtaa painoa standardin 0,5kg/vko, multa jää painon, iän ja kulutuksen mukaan lasketuista kaloreista kuitenkin vielä vähän vajaaksi väkisinkin päivittäin ja toivon että syön tarpeeksi. Nälkä ei kuitenkaan vaivaa missään vaiheessa ja olo on pirteä.

Ja ensimmäistä kertaa en kärsi keventämisen aikana päänsärystä.

Nyt katsomaan euroviisuja :ashamed:

Kaikille jaksamista!
 
Heps kukkuu! olikos teillä jonkin sortin punnitus päivä?! vai sillon millon huvittaa/tulokset näkyy?
Mun puntari ei oo vaihtanut lukemiaan, tuossa se on kaheksassakympissä( :eek: ) huitonut jo pidempään taas.. :ashamed:
Mutta päätin et aloitan kalorien laskemisen, ainut ongelma vaan on, kun lapset on niiin pieniä, ettei aika meinaa riittää niiden laskuun..(seli seli...)
T: Fat ass :kieh:
 
Pakko tulla ihmettelemään....Oma vaaka todella aataminaikainen, en siis käytä. Viimeksi punninnut digivaalla anoppilassa joskus 2-3 vkoa ennen aloitusta ja oli muistaakseni 80.1kg. No, tänään työpaikan salin vaaka näytti 76,4kg ja todellinen keventäminen jatkunut siis vasta viikon. Todellinen tilanne on varmasti jokin 1kg pudotus jos sekään, toivon ettei laske liian nopeaan nää kilot kuitenkaan, että pysyy poissa!!
Mutta parin-kolmen kilon heitto digivaaoissa on varmasti aika tavallista, joskin noin suureen heittoon en ole ennen törmänny. Minkälaisia kokemuksia vaakojen heitoissa teillä on?
Vaatteissa tuntuu keventymisen merkkejä, kokoajan on kylläinen ja pirteä olo ja nestettäkin tulee juotua tarpeeksi.
Eli fiilis loistava, ainakin vielä :kieh:
 
Olo tuntuu täälläkin kevyemmältä kuten Ines78:lla, mutta apino ei tipu. Lujassa nämä läsät ovat. Ja puntareissa on eroja. Kotona aamupaino ilman vaatteita on 73kg ja salilla/äidilläni illalla vaatteet päällä sama tai jopa alempi. Miksi oma puntari on se, joka näyttää eniten??

Tämä viikko mennyt hyvin, mutta nuo viikonloputhan ovat oma kompastuskiveni. Esim. eilen kylässä ei mitään vaikeuksia kieltäytyä suklaasta, kekseistä ja omenapiirakasta. Mutta odotetaan viikonloppua ja kaikki menee. Yritän olla syömättä tämän viikonlopun.
 
Mulla oli mahataudinpoikanen toissapäivänä. Laatta lensi, mut enpä ainakaan lihonu sinä päivänä sit yhtään.

Mutta ei hätää, tänään olen saanut tuhottua 100g tummaa suklaata joten balanssi pysyy :xmas:
 
ei saisi vielä tuulettaa,mutta tähän mennessä viikko mennyt hyvin. Ei suuria repsahduksia ja liikuntaa enemmän. Odotan kyllä mielenkiinnolla paljonko vaaka näyttää punnitus päivänä =)

Ja siitä sujuvasti aasin silta, ilmoittelen poikkeuksellisesti jo lauantaina tuloksia... Tarkoitus olisi lähteä lauantaina istumaan naisten iltaa ystävien kesken. Joten sunnuntaina aamuna en pääse enkä halua nousta vaa´alle. :snotty:

Mutta koitan syödä lauantain kevyesti,koska lonkerostahan menee melkoisesti pisteitä :whistle: :p

 

Yhteistyössä