Aloitan työt viikon päästä, vinkkejä arjen toimivuuteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emma

Vieras
Meillä siis kaksi lasta, olin töissä kyllä kun oli vain yksi lapsi, mutta nyt olen ollut kohta kaksi vuotta kotona lasten kanssa. Antakaas vinkkejä miten arki saadaan rullaamaan hyvin kun molemmat vanhemmat käyvät töissä?

Illalla aina kaikki vaatteet ulkovaatteita myöten valmiiksi pinoihin. Ruokaa kannattaa tehä paljon kerralla ja lämmitellä sitä töistä tullessa. Tai sitten esivalmistelee hyvin ruuan, että sen saa äkkiä valmiiksi. Pyykkikoneen lataus aina, ku tulee riittävästi pyykkiä. Mahdolliset eväät töihin valmiiksi jo illalla. Illalla yhdessä pikasiivous ja koti kuntoon vartissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Illalla aina kaikki vaatteet ulkovaatteita myöten valmiiksi pinoihin. Ruokaa kannattaa tehä paljon kerralla ja lämmitellä sitä töistä tullessa. Tai sitten esivalmistelee hyvin ruuan, että sen saa äkkiä valmiiksi. Pyykkikoneen lataus aina, ku tulee riittävästi pyykkiä. Mahdolliset eväät töihin valmiiksi jo illalla. Illalla yhdessä pikasiivous ja koti kuntoon vartissa.

Parempaa ohjeistusta et varmaan voisi saada =)

työ/lasten hoitopäivät kannattaa pitää melko samanlaisina. Siis illat rauhoitetaan. Ei tv:tä juurikaan (lapset saa kyl hoidossa niitä "virikkeitä" ihan tarpeeksi ). Suurinpiirtein samoihin aikoihin ruokailut, pesut, iltatouhut ja nukkumaan meno. Ja tärkeintä on kait armahtaa itseään, silloin kun on toooosi väsynyt. Älä vaadi itseltäs tai lapsiltakaan liikoja - eikä ukoltakaan :)

Ja MUISTA että olet itse ja lapset myös ensimmäiset viikot tavallista väsyneempi joten älä ota mitään ylimääräistä ohjelmaa pariin eka viikkoon, Muuten peesaan Valajaa

Tosi hyviä neuvoja, mutta muista olla tressaamatta liikoja. Ei sen oo niin väliä jääkö aamulla sängyt petaamatta ym. juttuja. sen oon kyl huomannu et mitä siistempänä kodin pitää, siis tarkotan sitä et tavaroil ois oma paikkansa ja laittaa esim. tiskit heti koneeseen ni arki rullaa paljon helpommin. Ja muistaa viettää lasten kanssa aikaa, koska sitä ne kaipaavat niin jää turhat kitinät pois.

Yhteistyössä