Ällösiivous menossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jojo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jojo"

Vieras
Aloitin äsken "ällösiivouksen", se sisältää mm. vessojen ja pesuhuoneen putsauksen likakaivoineen. Hyi puistatus.

Tsemppasin ennalta aamua varten ja siivosin vessan niin, että aamulla riittää imurointi, lattian pesu ja likakaivon ja lavuaarin suodattimen pesun.

Likakaivohommat ovat maailman ällöimpiä. Joku päivä on pakko siivota pesuhuone ja saunakin. Sauna on lähinnä pölyinen ja puunroskassa, mutta pesuhuoneen kaivo inhottaa jo etukäteen. Mulla on siellä yleensä kaivokielo, mutta niitä ei ollut aikohin saatavilla. Noihin lattiakaivoihin verraten joku liesituulettimen putsaus on ihan kevyttä kauraa... Senkin aion siivota seuraavan viikon puitteissa. Sitten olisi vielä yksi tosi korkea taso, jolla on koriste-esineitä, niistä pitäisi siivota pölyt pois.

Jännä juttu, mutta kun täällä asuu ja oleilee, ei tunnu mitenkään ällön likaiselta tms. Mutta annapa olla, kun otat rätillä pölyä jostakin, mulle tulee heti semmoinen olo, kuin ei olisi siivottu kymmeneen vuoteen. Vessankin pidän perussiistinä, mutta kun pyyhin sieltä kertarysäyksellä pölyt ja pesen pöntön, tulee ihan semmoinen olo, että persebakteereita on joka paikassa. Suihkussa on ainakin käytävä ja desinfioitava kädet ja pestävä suunnilleen juuriharjalla jalatkin, vaikka normaalisti vessassa käytyä ei tunnu likaiselta. Siivoamisen jälkeen kuitenkin tuntuu, kuin kaikki se pois pesty lika olisi juuttunut minuun. Sitten pitää vielä desinfioida lisää, ennen kuin uskallan ottaa vauvan rinnalle, kun siinä pitää käyttää käsiä apuna.

Vitsit, että mulle tulee kiva huomispäivä ja tuleva viikko, saan seistä suihkussa ihan koko ajan :D

Ööö, pesen saunan + kylppärin ja 2 vessaamme 1-2 krt viikossa. Kädessä kumihanskat, aseina pitkävartinen harja, hankaussieni, Tolu ja Kloori. Kun paikat pesee pari krt viikossa tai vähintään kerran,ei ehdi p*ka pinttymään. Eikä ällötä. Aikaa kuluu 0,5 h per siivouskerta...

Käytä kaivokieloja, se siivoaminen ei ole niin ällöä, vaikka sen joutuukin tekemään useammin.

Mun mielestä tuotakin pahempi kotityö on uunin pesu (juujuu olen niitä kamalia laiskoja akkoja jotka pesevät uunin kerran vuodessa ja joiden kamala laiska ukko ei pese koskaan).

On mulla hanskat, onneksi. Mä kyllä pyyhin vessan tason vähintään kerran päivässä ja pönttö harjataan heti, jos sinne ilmaantuu jarrutusjäljet, eli käytännölllisesti katsoen myös päivittäin. Imurilla otan ohi kulkeissani, samalla kuin eteisenkin. Mutta silti toi täyssiivous etoo mua :D

joo...
[QUOTE="Ansku";24915783]Varmaan hanskat kädessä kuitenkin siivouksen ajan? Vai? Tiedän kyllä itsekin tuon hysteerisen fiiliksen kyseisiä paikkoja siivotessani :)[/QUOTE]

Yhteistyössä