ÄLLÖÄ! Myslissä oli MATOJA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Mies oli eilen käynyt kaupassa, oli ostanut itselleen mysliä, minä en siitä tykkää.
Tänään iltapalalla avasi sitä pussia, näytti mullekin, et onks tää ihan normaalin näköistä? No siltä puolelta mistä mä katsoin, näkyi heti, et pussin ulkopuolella oli matoja, ja niitä oli sisäpuolellakin sit valtavasti!

Siis ihan eläviä, 2 cm pitkiä, valkoisia, pää vähän tummempi!

Ja tietty ne oli ollu mun kuivatavarakaapissa, tuolla nyt on murot ja jauhot ja näkkileivät pihalla varmuuden vuoksi! Jauhot oli tupperissa, joten ne on turvassa, mut ne muut...

Kyseessä oli AXA-merkkinen mysli, semmoinen kilon paperisäkki! Ja tämä siis ostettu Paimiossa, jos joku muu on ostanut, niin kehoitan tarkastamaan...

Mä olen yleensä melko lujaluonteinen, mut nyt olin aika lähellä kirkumista.

Kannattaa tutkia koko keittiö onko niiitä matoja missään... mun asuntoon levisi toukkia ja jotain pieniä perhosia jyrsijän siemenseoksesta. Heitin heti sen pussin menemään ja siivosin kaapit, mutta tuosta on jo yli kuukausi ja silti keittiöstä löytyy silloin tällöin esim. toukka kiipeämästä seinällä... yöks, en tajua mistä ne tulee... ja meillä on kyllä muuten siistiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Reklamaatiota suoraan valmistajalla, niin saatte kunnon korvaukset.

Mä ihan vaan ajattelin kiikuttaa ne takaisin kauppaan. Soitettiin sinne jo, että jos katsoisivat ne muut pakkaukset. Muuten on koko lähikauppa täynnä niitä...

Siis mitä jos olis ollu vielä vanhoja jälellä, niin ne olis ehtiny lisääntyä siellä viikon.
|O

On tutkittu kyllä taskulampun kanssa ja koko kaappi tyhjennetty. Mut ne on vanhat kiinteät kaapit ja siitä pääsee jostain raosta seinän sisään ja... ja... en tahdo ajatella!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
lehteenhän tommonen juttu on nannaa

Eikä muuten ole pitkäkään aika, kun joku pariskunta löysi myslipussistaan toukkia. Siitähän oli Iltalehdessä juttua. Olivat ehtineet syödä yhden pussillisen, ihmettelivät vain, että mitä se seitin näköinen oli. Toisesta pussista löytyi seitin lisäksi ne toukatkin.

Ap, lähetä ihmeessä lehteen! Saatais joku kontrolli tähän myslien maahantuonnin valvontaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

Eikä muuten ole pitkäkään aika, kun joku pariskunta löysi myslipussistaan toukkia. Siitähän oli Iltalehdessä juttua. Olivat ehtineet syödä yhden pussillisen, ihmettelivät vain, että mitä se seitin näköinen oli. Toisesta pussista löytyi seitin lisäksi ne toukatkin.

Ap, lähetä ihmeessä lehteen! Saatais joku kontrolli tähän myslien maahantuonnin valvontaan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009110410533999_uu.shtml

Tässä ko. uutinen

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009110410533999_uu.shtml

Tässä ko. uutinen

NE OLI JUST NOITA SAMOJA!

Mistä tuollaiset ötökät tulee? Meillä oli jotain koiperhosen näköisiä öttiäisiä ( en muista enää mitä olivat nimeltään ) jauhopussissa. Heitin kaikki jauhot pois, no eiköhän parin päivän päästä koko kaappi ollut täynnä niitä ja niiden toukkia, toukat olivat ovelasti pussien taitoksissa ja muualla piilossa. Koko kuivakaapin sisältö meni roskiin, putsasin kaapin kloriittivedellä joka paikasta, sen jälkeen näkyi vielä pari perhosta, mutta sitten hävisivät.

En meinannut pystyä kaappia avaamaan kun inhotti niin : x

Alkuperäinen kirjoittaja petunia:
Kannattaa tutkia koko keittiö onko niiitä matoja missään... mun asuntoon levisi toukkia ja jotain pieniä perhosia jyrsijän siemenseoksesta. Heitin heti sen pussin menemään ja siivosin kaapit, mutta tuosta on jo yli kuukausi ja silti keittiöstä löytyy silloin tällöin esim. toukka kiipeämästä seinällä... yöks, en tajua mistä ne tulee... ja meillä on kyllä muuten siistiä.

Koisa on se ötökkä. Meille on tullu niitä papukaijojen siemenseoksista... Niillä kestää vaiheet munasta toukaks ja toukasta perhoseks sen aikaa, että välillä saattaa hävitä ja sit taas ilmestyä. Puutarhaliikkeestä saa kuulemma jotain ansoja jotka tuhoo ne, mut ennaltaehkästä voi pakastamalla siemenet. Pari vuorokautta kantsii pitää pakkasessa, niin munat tuhoutuu. Suosittelen tiiviitä rasioita kuiva-aineille, ettei tarvi kaikkea heittää pois jos ne ruokakaappiin sujahtaa lisääntymään.

Jauho-, rusina- ja mysli- yms pusseissa aina välillä on noita jotain ötököitä eikä siinä o mitään ihmeellistä. Ei sitä voi täysin estää. Mut palautusoikeus sellasilla tuotteilla on eli kantsii viiä takas kauppaan tai olla yhteydessä suoraan valmistajaan / pakkaajaan.

Yhteistyössä