Allergiset odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zizilisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zizilisko

Aktiivinen jäsen
27.07.2006
4 087
0
36
Erityisesti pöly, siitepöly ja eläinallergiasta kärsivät.
Onko teille lääkäri määrännyt mitään allergialääkkeitä raskauden ajaksi?
Itse kävin tänään lääkärissä kysymässä lääkkeitä, mutta ei kuulemma ole mitään mitä raskausaikana voisi käyttää.
Vuonna -99 taas lääkäri määräsi minulle raskaus ajaksi zyrteciä ja jotain astmalääkettä. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla miten muut allergiset olette pärjänneet ja oletteko lääkärin määräyksestä jotain lääkkeitä saaneet.

Minulle astmalääkärini määräsi Alzyria sekä Nasonexia käytettäväksi (tarvittaessa) koko raskauden ajaksi. Tietysti vielä normaali astmalääkitys pohjalla. Sanoi, että turvallisin mielin voin kyseisiä lääkkeitä käyttää.
Oli juuri käynyt lääkärien koulutuksessa missä oli listattu "turvalliset" allergialääkkeet/astmalääkkeet ym raskausajaksi.

mä soitin eilen neuvolaan ja neuvolalääkäri määräsi heinixiä, sitä saa kuulemma käyttää. neuvolan täti sanoi että pitää näissä asioissa punnita hyödyt ja haitat ja ei ole kenenkään etu jos odottava äiti ihan tukossa.

Mulle annettiin kupa syödä antihistamiinia raskausaikana. Mä oon kaupassa töissä ja otan varmuudeksi lääkettä kun joudun välillä käsitellä tuotteita joille olen allerginen, esim tuoksuvia juttuja tai jos sattuu joku pähkinäpussi hajomaan yms... Muutenkin joudun syömään kutiavaan ihooni niitä. Vapaapäivinä koitan olla ottamatta jos tuntuu että pärjään ilman.

Kumminkin on parempi hoitaa niitä oireita kuin sitten että ne puhkeaa rajuna ja joutuu sairaalaan. Siitepölyaikana (koivu ja leppä)mulla on vielä suojalääkitys aamuin- illoin ja tarvittaessa "kohtauslääke" eli avaava.

Minulta neuvolatäti kielsi puhelimessa ehdottomasti kaikki nieltävät allergialääkkeet. Vähentävät kuulemma istukan verenkiertoa ja vaaraksi vauvalle. Aikomus olisi maanantaina eka neuvolakäynnin aikana puhua vielä lääkkeistä ja siitä, saanko ottaa allergiaan nenäsumutetta ja silmiin tippoja. Olen niin allerginen, etten pääse edes kamuille kylään, jos ei mitenkään pysty itseään lääkitsemään. Kaikilla nimittäin lemmikkejä :(

Yhteistyössä