Allergiset lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hah, juu hyvä lisäkysymysehdotus, en ois ite keksiny sitä!

Mun omalla taaperolla ei oo allergioita, ja tässä vaan mietin, että mistäköhän niitä tulee, vai tulee vaan jos on tullakseen. Eli en oo hakees iltakiukkuja täältä ;) !

Alkuperäinen kirjoittaja aksu:

Mun omalla taaperolla ei oo allergioita, ja tässä vaan mietin, että mistäköhän niitä tulee, vai tulee vaan jos on tullakseen. Eli en oo hakees iltakiukkuja täältä ;) !

Perimällä on suuri vaikutus.Meillä molemman puolen suvussa allergoita.

Alkuperäinen kirjoittaja aksu:

Perintötekijätkin ovat aika vahva syy allergioiden ilmaantumiselle. Tietysti voi sitten aina ihmetellä sitä, että mistä ne perintötekijät on alkuaan saatu :D

Mutta siis, lasten isällä siitepöly- ja eläinallergioita, itse olen allergisoitunut siitepölyille, homeelle ja pölylle, ja minulla on joitain ruoka-aineallergioita jotka paheni homealtistumisen myötä, samoin kuin siitepölyallergia. Että olisi se kai lähinnä epätodennäköisempää, että meidän lapsilla ei olisi mitään allergioita. Kaikkein allergisimman lapsemme ensimmäiset vuodet muuten vietettiin vielä maalla, samoin puoliso on kasvanut maalla :D Ylihygieenistä ei myöskään ole ollut. Maitohappobakteereja olisin varmaan saanut syödä enemmän raskausaikana.

On, ei ja sectio. Meillä minä ja mies kovin allergisia. Siitä varmasti ainakin suurelta osin johtuu. Pikkukakkonen syntyy ens kuussa, pikkasen jo hirvittää et millanen allergiarumba on taas edessä! Onneksi nyt on jo paljon tietoa, kun esikoinen oli hyvinkin allerginen (mm. lehmänmaito, viljat, kasviksia ja hedelmiä jne...) joten osaa jo asioiden kanssa luovia =)

On monelle ruoka-aineelle, en ole koskaan tupakoinut, alhaalta tuli pienellä avustuksella. Maidon riittäämättömyyden vuoksi sai lisämaitoa. Allergioita vanhemmilla ei ole koskaan todettu, pientä yliherkkyyttä vain ilmenee...

alatietsynnytys, en tupakoinut, mutta meillä molemmilla rivi allergioita. Kummankaan äidit ei raskausaikana tupakoineen niin kuin ei muutenkaan.
nuorinta imetin yli 1 v (oli lehmänmaitoallergikko).
eli voi se allergia tulla vaikka "suojeleekin" siltä, mutta toki on tekijöitä jotka lisää mahdollisuuksia ja eihän tuo tupakanpoltto muutenkaan järkevää ole ja on isommillekin ulkopuolisille epäterveellistä. Luojankiitos tuli tupakkakiellot ravintoloihin, mutta maailmalla vielä lomaillessa ottaa päähän ja keuhkoihin ja isosti kun joku suomalainenkin alkaa vetää tupakkaa posket lommolla aamupalalla (voisi poistua sieltä ravintolasta niin kuin suomessakin poistuu)

Yhteistyössä