¤¤ Allergiset kullannuput -vol.3 ¤¤

Niin ja kiitos tsemppauksesta Luppis ja ahmutar! :flower: Unettomia öitä näiden asioiden kanssa on tullut vietettyä, mutta onneksi täältä löytyy usein vahvistusta omille tuntemuksille ja toisaalta taas erilaista perspektiiviä asioihin. :)
 
Sympatiaa täältäkin Ieva teidän sairaalakokemuksille!!! :hug:

Toivon todellakin, etteivät teidän kokemuksenne liity HUS:n Iho- ja allergiasairaalaan ja erääseen noin 5-kymppiseen miesylilääkäriin??? En tiedä, saako täällä mainita nimeä???Tämä tyyppi nimittäin itketti minut oikein huolella kun esikoinen oli noin 8 kk ja oltiin ekaa kertaa siellä. Mainitsi heti alkuun mm. seuraavia kivoja faktoja: eihän tämä poika taida allerginen ollakaan, Neocatelle EI VOI olla allerginen, taitaa olle kyse vain suoliston kypsymättömyydestä - ei kun annatte kaikkea ruokaa vaan ja kengänpohjia jyrsittäväksi (tässähän enkä on perääkin:)), äidin ei kannata verrata nukkumista naapurin lapsiin, teidän lapsi on vaan huono nukkuja ja että oire ei ole allergiaa, jos se tulee yli 2 vrk:n päästä altistuksesta. Eli arvaatkaa vaan, olinko rikki ekan reissun jälkeen!!! Ja sen jälkeen aloin ottamaan selvää allergioista, lääkäreistä, koulukunnista, siedättämisestä vs. välttämisestä jne. Ja päädyin siihen tulokseen, että käymme yksityisellä Liisa Kuikan vastaanotolla ja että minun poikani tilanne ei ole sellainen, että siedättäminen tulee kysymykseen. En voi hyväksyä, että poikani kärsii jatkuvasti ruokavaliosta, josta seuraa niin fyysisiä (esim. oksentelu, ripuli, jatkuva huono olo ja pituuskasvun pysähtyminen), psyykkisiä kuin sosiaalisiakin (kahdesta viim. mainitusta esim. kiukkuisuus ja siihen liittyvä ympäristön antama negat. palaute ja sen vaikutukset mm. itsetuntoon) seurauksia. Nyt, 3,5-vuotiaana poikani tilanne on sellainen, että olen viimein aloittanut siedätyksen - eli poika ei enää iltaisin itse masukipua ja kysy, että miksi äiti annoin minulle lehmänmaitoa, kun masu on näin kipeä.

Muutenkin huomasin, että parikin lääkäriä tuolla sairaalassa kiinnitti nimenomaan huomiota siihen, että iho on tosi hyvä ja se tarkoitti heille, että ei ole allerginen tai ainakaan vaikeasti allerginen. Ja meillä oli siis vuoden ikäisenä 2 sopivaa kiinteää ja aminohappopohjainen korvike - eli ettei sitten oo kovin allerginen??? Vieläkin nousee ihokarvat pystyyn pelkästä muistosta:( Itkin viikon tuon sairaalareissun jälkeen, ennen kuin pystyin ryhdistäytymään. Mutta tapasin siellä yhden ihanan lääkärin myös, eli astmatutkimuksissa meillä oli Anna Pelkonen, jolta sain hyviä kommentteja myös allergioiden hoitoon, eli on paljon tuurista kiinni, millainen lääkäri siellä sattuu vastaan.

Eli tee juuri niin kuin itse olet parhaaksi katsonut!!! Mutta palailen täältä vielä kun saan pojat rauhoittumaan:)
 
Hei!
Saanko liittyä seuraanne? Olen täälä aiemminkin kirjoitellut ja aina saanut hyviä neuvoja, kiitos siitä. Meillä on tyttö 9kk ja käytössä 5 ruokaa (peruna, kukkakaali, kesäkurpitsa, possu ja päärynä ) sekä Almiron.
Tsemppiä kaikille, joilla huonoja lääkärikokemuksia! Mulla on mennyt usko lähinnä neuvolaan, muttei tavallisista lastenlääkäreistä (yksityisistäkään) ole sen parempia kokemuksia. Vasta T. Tuomelasta on ollut apua. Kirjoittelen myöhemmin lisää jos sopii. :wave:
 
Minttu mamma: Teretulemast vaan :wave: :wave: Tuntuu tosiaan, että kaikki me joilla esikoinen / ainokainen on (tai on ollut ) allerginen on samantyyppisiä huonoja kokemuksia lääkäreistä (myös lastenlääkäreistä ) ennen kuin oikea lääkäri on löytynyt. Toisen kohdalla osaa jo toimia toisin heti...
 
Kiitos! Meillä tällä allergisella versiolla on isosisko 2,5v, joka ei ole koskaan ollut allerginen millekään. Siksi tämä tuli yllätyksenä. Ajattelin, että tämä on jotain nopeasti ohi menevää kypsymättömyyttä, mutta vielä ei ole merkkejä siihen suuntaan..
Eilen päätettiin testata lihaa. Annoin vajaan teelusikallisen broileria. Aamuyöllä neiti itkeskeli ja nenä oli tukossa. Tänään pulautellut. Noh, katellaan pari päivää ja kokeilen sitten broileria uudelleen.
 
Minttu mamma tervetuloa! Kun luen noita teidän huonoja lääkärikokemuksia niin käy oikein ärsyttämään |O ! Meillä on hyviä kokemuksia, tosin ollaan käyty pelkästään yksityisellä puolella. Itse pähkäilen nyt sitä että alotanko kokeilemaan tytölle nz lammasta vai odotanko korkeintaan sen 1,5 viikkoa että ollaan kotiuduttu sairaalasta. Viikon päästä ma kun varmaan viimeistään käynnistetään jos ei aikasemmin mitään tapahdu. Sitte jos lähdenkin sairaalaan aikasemmin niin ei ole kiva jos lampaasta tuleekin oireita ja yöllä huutaa. Sitte mietin sitäkin jos alottaisin sittenkin ensin Symbioflorin, ohje oli että kahdella tipalla alotellaan ja siitä sitten pikkuhiljaa nostetaan annostusta. Mut jos sekään ei sovi... Liha olis kyllä tärkeää saada kun sitä ei ole ollenkaa tytöllä nyt käytössä :/ . Meillä tosiaan oireet on tullut 1-2 päivässä.
 
Moikka ja tervetuloa täältäkin Minttu mammalle :wave:

Ieva: tosi kurja homma, että noin suhtauduttiin... :hug: Toivottavasti pääsette altistukseen ja oireitanne ei paineta villaisella!!! Tuli muuten mieleen kun kirjoitit siitä rice&rice riisimaidosta -mä olen kans samaa miettinyt kun Natumin kalsiumrikastetussa maidossa on sitä merilevää, että voikohan sitä antaa/kokeilla... Kun Natumin muuten pitäis olla puhdasta. Meillä ei lääkäri ainakaan kieltänyt -tosin hän piti riisimaitoa kokonaisuudessa "turhana" meillä -mutta itse ajattelin että jotkut ruuat olis kivempi tehdä jos olis joku "maito" (muukin kun dieettirintamaito)... Ei siinä purkissa ainakaan kieltoa löytynyt :) Eli me kokeillaan...

Lääkäreistä: Noh, mulla on valitettavasti alkutaipaleelta julkisen puolen kanssa ollut vain huonoja kokemuksia. Meillä neuvolan lääkärimme ei suostunut uskomaan että ihottuma/vihreä ripuli/pulautukset/jatkuva itku ja muut oireet olivat allergiaa kuukauden ikäisellä vauvalla -oli kuulemma asiaan kuuluvaa... Ja imetysdieetin alkua kuittasi sanomalla että jos nyt sinusta hyvältä tuntuu, mutta hän ei kenellekkään suosittele.. Noh -yksityisellä puolella kun toimeen tartuttiin ja alettiin testata niin allergiat oli... Itse en enää suostu pojan kanssa menemään julkisen puolen lääkäriin allergia-asioissa. Varsinkaan näiden vilja-altistusten jälkeen kun on todennettu mitä kaikkea löytyy... Neuvolassakin ovat hyvin hiljaa olleet kun vein sinne Rauli Mäkelän kirjan ja muuta infoa ruoka-aineallergioista... Hyvä hoitosuhde ja inhimillinen suhtautuminen sekä luottamus siihen että on hyvässä hoidossa on niin tärkeä juttu tässä suossa... Tsemppiä kaikille näihin lääkäri-paineihin!

Luppis: Luin kanssa sun aloituksen tulta toisesta ketjusta. Voimia! Tuli mieleen kun aikaisemmin siitä sammaksesta kirjoitit, niin vieläkö pojalla sitä on? Se on kanssa yksi minkä takia jotkut ei avaa suutaan ruualle... Toivottavasti teillä pian tervehdytään!! :hug: Mä en kans osaa sen kummemmin kertoo mitään apuja tähän asiaan.. Meillä oli lusikkalakkoa jokunen kuukausi sitten. Se meni ohi kun otin pojan ruuan valmistukseen mukaan. Mies rakenteli korokkeen, jonka päällä poika seisoo ja katselee ruuan laittoa. Oma kattila ja kauha tiskialtaassa on kovalla käytöllä. Sitten kun noustaan ruokapöytään niin alkoi avaamaan suutaan taas normaalisti... Ja toinen mikä silloin meillä auttoi ja on vieläkin käytössä on se, että mä syön aina itse jotain samaan aikaan -vaikka kupin kahvia/teetä. Karkeampi ruoka on ensin aina maistunut mun lautaselta ja sitten vasta suostunut syömään omaltaan... Jostain syystä! Mutkikkaita juttuja nää syömähommelit!

Silencio: Kiitokset hyvistä kastikevinkeistä toisessa ketjussa -nyt mä vasta tajusin miksi riisi/maissijauhoilla sakeutettu kastike on mennyt kököille -oon aina laittanut kiehuvaan veteen... :ashamed: Mutta nyt en enää :)

Altistuksesta: Kuinka kauan teillä muilla on oireet sen jälkeen kestänyt? Poika on vieläkin ripulilla 9.päivä jo... Ihottuma on haalistumassa... Ja kakka on aina ihan vetistä, missä ruoka sulamattomana... Onko teillä muilla tippunut altistuksen yhteydessä jotain ruokia pois? Huomasin että hän on nyt tosi herkkä muuutenkin, eli ne mitkä on aiemmin 1xvkossa rotaatiossa, ei sovi yhtään... Mietin että pitäiskö huomenna soitella jo lääkärille, vai odottaako vielä...

Kelan tuki-hakemuksesta vielä -lääkäri kirjoitti sen c-lausunnon maito, soija,muna ja kotimaiset viljat -allergialle. Ja kehotti hakemaan tukea...Ootteko te muut saaneet sen suoraan ilman uusintakäsittelyitä/valituksen tekemistä? Onko jotain vinkkiä sen laatimiseen?

-jaahans, iltatoimia... Mukavaa alkavaa viikkoa!!

NallePuh: ai niin meinasin unohtaa, että meillä Symbioflorin alussa oli vatsavaivaa -paukuttelua ja löysyyttä viikon. Lääkärin mukaan normaalia kun bakteerikanta alkaa muuttua. Eli se kannattaa ottaa huomioon kun mietitte ajankohtaa!!! :) Toivottavasti valmiste sopii teillekin!!! Meillä siitä oli apuja!
 
Kiitos edelleen tsempeistä ja omien kokemuksien jakamisesta! Hyviä vinkkejä ensi viikon varalle sain monilta. :)

Meilläkin tuli sitten varmuudella testattua, että kananmuna ei sovi. Muistelin, että Hattara olisi saanut kananmunaa jossain ruoassa, ja että se olisi käynyt, mutta näin ei ilmeisesti sitten ollutkaan. Meillä on nyt vähitellen yritetty siirtyä ns. tavallisiin ruokiin, ja paistelin eilen jauhelihapihvejä (possun jauhelihaa 400g ja 1 kananmuna) koko perheelle. H söi kahdella aterialla ehkäpä yhteensä parin teelusikallisen verran pihviä. Iltapesujen jälkeen jo huomasin, että toisessa takareidessä oli uusi ihottumaläntti, mutten kiinnittänyt siihen silloin sen enempää huomiota. Aamulla tytön peppu oli todella ärhäköillä palojäljillä ja ihottumalla, ja tarkemmin kun asiaa ajattelin, niin tyttöhän heräili viime yönä tavallista enemmän. No, aamupäivällä tuli sitten ensimmäinen myrkynvihreä kakka ja nyt illalla toinen. Tuon on nyt pakko tosiaan johtua kananmunasta, koska kakan väri on ollut jo pidempää tällä ruokavaliolla kellertävää (mikä myöskään ei T:n mukaan ole hyvä, mutta ehdottomasti parempi kuin vihreä ). Toisaalta hyvä, että nyt tuli sitten varmasti todettua, ettei kanamuna sovi. Oireilu on varmaan sekoittunut muihin oireisiin aiemmin. Niin sen täytyy olla. Tai sitten olen sekoillut jotain... :|

Tervetuloa mukaan minunkin puolestani Minttu mamma! :)

Tuota Lyyti-mamman vinkkiä syödä itse jotain samaan aikaan meilläkin muuten käytetään ruokapöydässä. Olen itse siirtynyt syömään säännöllisesti myös ja aamiainen ja joko päivällinen tai lounas on meilläkin (kuin myös muistaakseni teillä Luppis) samaan aikaan. Muilla aterioilla syön yleensä jotain hedelmää, jugurttia tai vaikka tosiaan kupillisen kaffea.
 
Meillä on kummallakin lapsella siistiti ihot kun on tehty altistuksia/prickja, ja lääkärit ovat aina sitä kehuneet. Joskus tosin kyllä tuntuu että takana on epäilystä, että miksi terve lapsi tänne tuodaan, mutta olen koettanut päästä yli asiasta enempiä miettimättä.
 
ievalle :hug: . Kuullostaa kyllä tosi oudolta ja typerältä tuo allergiasairaalan toiminta! Sitä saa näköjään olla itse tiukkana jos jotain haluaa saada.. Itsekin olin aikoinaan meidän käynnillä ehkä turhan passiivinen, ja me ei sit saatu juuri mitään irti siitä reissusta. Toki maitoaltistus tehtiin onnistuneesti, että jokin siellä sentään onnistui.. Meillä oli joku mieslääkäri, en sitten toedä oisko ollu sama ku silenciolla? Mutta tosi nuiva oli ainakin.. Nimeä en muista.

minttumammalle tervetuloa! :flower:

Jätettiin Adalta bataatti kokeilumielessä pois, kun sen jälkeen kun se oli aloitettu niin Adalle on tullut outoja näppyjä selkään ja myöhemmin koko kroppaan lähes viikottain. (Ne ei oo sellasia tyypillisiä vahvoja allergiaoireita mitä on aiemmin tullu, vaan ennemmin sen näkösiä ku ois joku hiukan epäsopiva mukana, joka aiheuttaa pikkusen oiretta.. Mutta kuitenkin häiritsevää kun näyttää kutisevan.) Ja mulla on kutina et ei pitäis johtua näistä mitä viimeks on kokeiltu. Katotaan loppuuko näppyjen ilmaantuminen nyt ku bataatti on pois. Bataattiahan olen itse kokeillut silloin kun Ada oli vielä pelkällä rm:lla, ja silloin se ei sopinut...

Adalle on nyt saatu yksi liha sopimaan! Jippii! Kalkkunaa on maisteltu viikon verran, ja eilen sitten päätin ekstempore kokeilla päärynää.. Saas nyt nähä sekoittaako nämä minun kokeilut mahdolliset oireilut, mutta toivotaan että ei. :whistle: Kaikien lisäks annoin vielä ekalla päärynän kokeilukerralla melkein puoli purkkia päärynäpilttiä.. Että se siitä varovaisesta aloituksesta... :D :whistle:
 
ahmutar: Millonkas sulla olikaan la?

lyyti-mamma: Joo meillä on nyt tällä viikolla ohjelmassa ruuanlaittoa yhdessä, tiskaamista on harastettu pidempään.. nyt kun asiasta mainitsit, tuo syömälakkoilu saattaa kyllä liittyä siihen sammakseen, joka on jo aika lailla poissa. Vischy siis toimii. Meillä meni joulun jälkeen sellaset 10-14 päivää ennenkuin ripuli muumi-keksien jälkeen helpotti. Lääkärin mukaan kahdessa viikossa oireiden pitäisi aina helpottaa- tai sitten joku muukin hiertää. Mä tosin heti ripulin alettua jätin kaikki vähänkin uudemmat (kala, mustaherukka, peruna) jne. tauolle, samoin kaikki viljat (kaura ja riisi rotaatiossa) ja oltiin se kaksi viikkoa vähän suppeammalla ruokavaliolla, jotta paranis paremmin. Lisäksi syötin Zyrteciä, meillä siitä on ollut apua tohon suolioireiluun ihan selvästi. Vielä uutena vuotena (kaikesta tästä huolimatta) oli vesiripulilla ja ruoka tuli sulamatta läpi. Syötiin meinaan Pirkka-tikkuperunoita ja ne löyty sit vaipasta semmosenaan seuraavana päivänä.. Jätin sit perunan ja bataatin pois kanssa, vähensin öljyä ja söi oikeestaan muutamaa hedelmää ja kasviksia viikon verran.

Anna86: Noi sun kokeilut kuulostaa niiiin multa :whistle: Mä joskus pätään et nyt kaksi viikkoo vaan tätä ruokalistaa ja viimeistään siinä 10. päivä - ihan ajattelematta - annan jotain uutta ja ihan mitä sattuu, ei siis semmosta, mitä olin aatellut seuraavaksi kokeilla. |O
 
Kiva kuulla, että muillakin tulee näitä varovaisia kokeiluja... Meillä oli nimittäin vielä perunakokeilusta oireet päällä ja löysin kaupasta maissi-tattarinäkkäriä, jota sitten vaan pokkana annoin oikein ison palan... Katsotaan nyt miten käy:)

Missä kaikissa muodoissa olette löytäneet pelkkää maissia??? Meillä nyt käytössä siis maissijauho, polenta ja maissipasta, sekä sitten Urtekramin corn flakesit ja nyt uutena tämä maissi-tattarinäkkäri, koska en löytänyt näkkäriä pelkästä maissista. Meillä ei siis käy mikään muu vilja kuin maissi (ja ilmeisesti tattari) eli riisikin aiheutta oireita... Ja nyt löysin siis Hakaniemen hallin Keliapuodista maissitortillan, eli se on vielä ostamatta - ajattelin tarjota sitä ikään kuin leipänä?

Meillä siis ruokavaliossa vasta maissi, aprikoosi ja poro ja ikää lähes 1 vuosi:)
 
Luppis: la on huhtikuun alussa :heart:

Silencio
: Laatupaakarin maissinaksut on puhdasta maissia. Meillä on ne käytössä ja alkaa olla vähän liikaakin pojan suosiossa. Aina niitä vaatimassa...

Luppikselle vielä siitä syömiseen liittyvästä aiheesta, josta aloitit ketjun sinne taaperopuolelle, että mä olen antanut toisinaan "leikkiä" syödessä omaan syömiseen liittyvillä asioilla, esim. pilttipurkilla ja pilttipurkin kannella. Lusikan annoin heti käteen, kun alettiin antaa kiinteitä. Jos ehtii ottaa itse d-vitamiinipullon käteensä ruokailessa, olen antanut sitä pidellä. Eilen esim. hän halusi siirtää lusikalla hedelmäsosettä pilttipurkista omalla lautaselleen. Kamala sotku siitä toki tuli... Useimmiten syöminen on onnistunut ilman mitään oheistoimintaa. Muutaman kuukauden jo "ihan ite" :)

Mä olen ajatellut, että omaan syömiseen liittyvät toiminnot kiinnostavat ihan luontaisestikin lasta ja niitä voi "leikkiä" ja harjoitella syödessä. Rajana olen pitänyt, että muita tavaroita ja leluja ei pöytään oteta eikä mennä siihen, että mun pitää alkaa viihdyttää ja pelleilemään. Tässä vaan mun kokemuksia. Toivottavasti on apua... Tsemppiä joka tapauksessa!!!

Täällä on syöty ohrapuuroa hieman reilu viiikko. Tehtiin ohrakokeilu korvien jälkitarkastusta odotellessa, koska vasta sen jälkeen voidaan jatkaa maitokokeilua. Uskottava on että se ohra sopii :whistle:
 
Hienoa ahmutar, että ohra tuntuu sopivan! =)

Meillä on tehty tänään ensimmäinen kokonainen (ihan eka tuli potan viereen :D ) kakka pottaan ja nyt muutaman päivän sisään on parit pisut metsästetty myös. :)

Ruokailusta ja oheistoiminnasta: Meilläkin on annettu tytön touhuilla ruokailun aikana lusikoiden, mukien tms. ruokaan liittyvien juttujen kanssa. Tv on myös iltaisin ja aamuisin päällä myös ruokailun ajan, joten sieltäkin tulee sitten viihdykettä. :whistle: Meillä on siis keittiö ja olohuone ikäänkuin yhtä tilaa siten, että Hattara näkee telsun paikaltaan. H:n oma paikka oli ensin selkä telkkuun päin, mutta paikka vaihtui aika pian, koska pää pyöri kuin pöllöllä. Ei siis keskittynyt senkään vertaa syömiseen mitä nyt.
 
Luppis mulla oli la viime maanantaina eli 12.1.
Ajattelin odotella uusia ruokakokeiluja sinne saakka että ollaan kotiuduttu. Tyttö on muutenkin niin mun perään, saati sitten jos on kipeä. Toivottavasti se nz lammas sopisi että saataisiin liha kuvioihin mukaan. Vihdoin sain hankittua sitä Almiron pepti 1 varalle jos vauva tarvii korviketta. Apteekissa sanoivat että saatavilla on ainoastaan iso purkki joten sen sitten hankin. Täytyy vielä muistaa hakea probiootti babyä tai DDS Junioria vauvalle.
 
Niin kai se sitten on että pilttipurkilla jne. saa leikkiä.. ei meilläkään leluja saa pöytään tuoda, poika osaa jo hienosti viedä autot siksi aikaa parkkiin (sai parkkitalon joululahjaksi) kun syödään. En siis ole laulanut, pelleillyt tms. ruokapöydässä, jutellut toki ja sitten näitä pulloja jne. saa hypistellä. Laittaa korkkia kiinni ite kun on on lääkettä/öljyä/d-vitamiinia otettu ja ottaa ite lusikalla kalkkijauhetta tms. Lusikalla syöminen kun on jo aika näppärää, jos vaan hommasta innostuu. Nyt on jotain jo taas syönytkin, ehkäalmiiksi pilkottu ja flunssa alkaa helpottaa..ja aterimet on nyt sitten haarukka (tälläkin osaa jo syödä, jos ruoka mieluista) ja veitsi, samanlaiset kun mullakin koska nyt kokeillaan sitä yhteisruokailua ja eilinen meni ihan ok - sain syötyä samaa ruokaa eli keitettyä kukkakaalia ja mureketta :p Tänään olis vuorossa bataatti-possu-parsakaalilaatikkoa..ilman mausteita. Onneksi tuo bataatti on ihan hyvää ilman mitään lisukkeita.

ahmutar: Ohrasta :flower:

Mullakin nyt sitten flunssa :snotty: eikä uni oikein tule..

Mulla olis muuten ylimääräisenä mm. Keskisen tattarihiutaleita, joissa parasta ennen 11-08, Nutriton Instant (vanhenee helmikuussa), Sunnuntai Gluteeniton jauhoseos-jauhoja, Almiron Pepti 1 800g, NC (vanhenee 2-2009) ja Profylac. Vaihtaisin noi purkkiin paremmalla kestolla olevaa NC:a. Se on ollut meillä ns. varalla. Jotain muutakin saattaa vielä löytyä kunhan kuiva-ainekaapin siivous etenee..
 
Luppis: mut voi lisätä listaan kun ehdit eli tyttö 04/2008 (Almiron Pepti).
Oon saanu jonkun vatsapöpön. On oksettanut jo pari päivää, mutta ei tule kunnon tautia. Ei vaan jaksais liikahtaakaan. Huomenna on pitkään odotettu allergialääkäri, joten mikään tauti ei sais nyt iskeä keneenkään. :$
 
Meillä sairastetaan jotain hemmetin vatsatautia nyt oikein urakalla! Kuinka kauan ripuli voi jatkua? Neiti aloitti oksentamaan lauantaina ja lopetti sen sunnuntaita jolloin alkoi ripulointi ja loppua ei näy. Lisänä mukavasti kuumetta. Mä en ole poistunut kotoa sitten lauantain ja alkaa mökkihöperyys iskeä |O

Onneksi kuivumisen merkkejä ei näy ja nestettä menee ihan kivasti. Syöminen ei oikein suju, mutta olen juottanut sitten Neocatea. Eikähön sillä elä tämän sopan ylitse.

Tuli mieleen, että se ripulikakka haisee tosi oudolle. Sellaiselle imelälle, onkohan ihan normaalia?
 
Noista maissituotteista: Meillä on käytössä maissimuroja eli samanlaisia aamiaismuroja, mitä kaupassakin on mutta ilman oheishöysteitä. Sitten välillä keitän lisukkeeksi maissi pepites nimellä olevaa lisäkettä. Käytännössä ovat kuin keltaisia riisejä ja äitini ilmeisesti luuleekin sitä riisiksi. En jaksa enää oikoa sitä luuloa...Allermiinasta olen tilannut.
 
moi uudet ja vanhat! meillä on parhaillaan menossa soija-altistus ja kehnolta näyttää...iho kukkii jo yhden päivän jälkeen, mutta lääkerin mielestä ei vielä tarpeeksi , joten jatkan juottamista ja yritän tyynnytellä itkevää poikaa...on tää ihan p---stä!

Silencio: mitä teillä syötiin vuoden ikäisenä, kun mainitsit, että vain kaksi? Meillä on siis ollu käytössä nc ja vain kukkakaali. Nyt ajattelin ottaa käyttöön mph ja sitten yrottää rotaatiolla eteenpäin..keksin ruoka-aineet otse, koska lääkärimme ei rotaatiota ole neuvonut tai mitään muuta oheistuotetta avuksi...

tsemppiä vauvamasuille ja hienoa, että Luppiksen lapsukainen voi jo hieman paremmin...

onko kenellekkään tuttu sellainen tuote kuin biolatte baby? esittelyteksti vaikutti lupaavalta---
voimia!"
 
Kiitos maissivinkeistä! Maissinaksut meillä jo olikin käytössä, mutta tuo maissi pepites -juttu oli aivan uusi. Käyttäytyykö tosiaan riisin tavoin, mutta ei siis ole polentaa? Täytyypä tilata Allermiinasta:)

NallePuh82: Nythän on noroa taas liikkeellä, meillä jo kiersi koko porukan. Muilla edellisestä kerrasta oli noin vuosi ja me selvittiin tosi vähällä, mutta kuopuksella oli ekaa kertaa ja oksentamista kesti tosiaan viikon!!! Onneksi joi pullosta Osmosalia tosi hyvin, joten kuivuminen ei tällä kertaa ollut lähelläkään. Mutta kuumetta, oksentamista ja ripulia riitti ja pyykkikone lauloi yötä päivää. Viimeisenä päivänä kuivuri ylikuumeni ja meni rikki, mutta ONNEKSI vasta viimeisenä päivänä - muuten olis lakanat loppuneet kesken:)

Santtu70: Esikoinen söi vuoden ikäisenä Nutri Junioria (aminohappopohjainen korvike, jonka valmistus on lopetettu), riisiä ja päärynää. Ja kuopus nyt vuoden ikäisenä Neocatea, maissia, poroa ja aprikoosia. Elikkä meillä on ollu aika nihkeetä noiden kiinteiden kans molemmilla. Tosin nyt esikoinen on 3,5-vuotiaana viimein paranemassa, eli enää hiertää mm. maito, soija, selleri, raaka tomaatti ja pari muuta:) Mutta esikoisella rotaation avulla sain lisättyä kiinteitä sitten nopeasti niin, että 1,5 vuoden ikäisenä oli rotaation avulla jo noin 15 ruoka-ainetta, tosin jotkut vaan kerran viikossa. Mutta se oli meillä pelastus ja tarkoitus on aloittaa sama kuopuksen kanssa pikku hiljaa. Jos haluat, voin laittaa sulle meidän rotaatiotaulukon word-tiedostona? Laita meiliä silencion (tähän se merkki, ettei tuu spammia) hotmail.com:)

NallePuh: Tsemppiä synnytykseen ja toivotaan, ettei tule allergioita tälle uudelle tulokkaalle!!!
 
Meillä on jo kyllästytty maissinaksuihin-voitte kuvitella varmasti millainen määrä siihen vaaditaan :snotty: Toisaalta maissi oli aika ensimmäisiä sopivia kiinteitä.
Yllätyinpä tänään julkisen puoln palvelusta positiivisesti soittaessani aamulla aikaa, saimme ajan seuraavalle aamulle! Ihan sairaan nopeaa, välttämättä yksityisellekään ei pääse tuota tahtia, jos on jokin tiettä lääkäri millä käy (niinkuin meillä on :) ) Tosin meidän lääkärimme toimii myös muistaakseni mehiläisessä, jos hätä tulisi niin sitäkautta sitten kai asioisimme.
Tosiaan edellisestä kerrasta on 8kk kun on käyty, syistä jotka eivät ole ihan tähän julkisesti kirjoitettavia, lääkäriin liittymättömiä kuitenkin. Nyt lähinnä pelottaakin jos tulee jotain noottia asiasta, että miksei olla aiemmin asioitu. En kyllä yhtään sen alun huudon jälkeen muista ,että miten meitä ohjeistettiin käymään.. Ainoastaan se 1v käynti jäi mieleen, että pitäisi hoitaa.
Sellaista tällä kertaa, huomenna taas vähän fiksumpia. Lääkärin kanssa ainakin pitäisi miettiä:
-vilja-altistuksia, kun kotona tulokset epäselvät ja olen jo unohdellutkin määriä ja oireita, mutta pelkällä poskien punoituksella ei ole meillä mitään muistaakseni lopetettu
-ravintoterapeutin aika, 1v2kk ikäinen ei enää elä Almironilla varmastikaan :p ja haluan apua syömiseen liittyvissä asioissa
-uusien ruokien kokeilu, vai niiden vanhojen epäsopivien kokeilu
-lihat ja annostus, sekä millä tasolla oireita kuuluu sietää (ei yhtään lihaa tytöllä vielä ruokavaliossa)
 
Moi kaikille!

Meilläkin on sairastuttu vatsatautiin, joten ensimmäisen kiinteän kokeilu on jäänyt..Pojalla ollut ripuli jo viikon, (tosin tekee 2-3 kakkaa päivässä, mutta väri ei ole neocatelle tyypillinen vaan sinapin värinen)...sori, olipas toi ällöä...

aikaisemmin keskusteltiin maitohappobakteereiden käytöstä raskauden loppuvaiheessa, jotta lapsille ei tulisi allergioita...no eilisessä akuutissa oli jostain tutkimuksesta, jossa todettiin, että niistä ei ole hyötyä...viisivuotiaana molemmilla mhb:tä saavilla ja ei saavilla on yhtä paljon allergioita...
 

Yhteistyössä