Hei kaikille :flower:
Ja tervetuloa
kaniinille ja
VanamoBrlle =)
Meille suositeltiin
influenssarokotetta sekä neuvolasta että lastenlääkäriltä. Neidillä on ollut kolme korvatulehdusta joka flunssan päätteeksi, joten se oli yksi syy ja toinen oli se, että yleensäkin kaikki tuntuu tarttuvan, joten olisi sekin yksi tauti vähempänä tai ainakin lievempänä. Rokotus saatiin maanantaina ja kumma kyllä siitä ei tullut mitään oireita... Kuulinkin sitten jälkeenpäin, että olisi kuulemma suotavaa, että reagoisi edes vähän. On kuulemma "onnistunut" tehtävässään...
Ruokahommista... Meillä on mennyt suht mukavasti siinä suhteessa. Edelleen olen vähän epäileväinen, että onko tosi, että menee näin mutkattomasti. Olen purkanut omaa dieettiä nyt jonkin aikaa ja näyttä siltä, että mitään pahoja oireita ei tule. Vasta on neidillä vähän löysällä ja kakkaa tulee ehkä useammin kuin ennen ja olen bongannut pari vihreää kakkaa myös (tosi tummia), mutta mitään vakavempaa ei ole tullut. Lääkäri sanoikin, että jos tällä tavalla jatkuu, voin lisätä maitoa edelleen omaan ruokavalioon. Neuvolasta kuitenkin suositeltii, että neidin jogurtti/rahka-kokeilut jätettäisiin lähemmäs 10kk ikää. Ruoka-aineiden suhteen en ole ollut enää niin tarkka ja meillä kokeillaan uusia ruokia nyt vähän tiuhempaan. Päiväkirjaa pidän edelleen ja tuskin uskallan lopettaa ennen kuin neiti on rippikoulussa
Ja
VanamoBr, ei meilläkään ole virallista diagnoosia
Vähän mietityttää neidin hitaus.... sekä puheen oppimisen että motorisen kehityksen.... Mistäänhän se ei ole myöhässä, mutta kehittyy hitaasti. Ikää on 8,5kk, just oppi ryömimään ja nousee kyllä kontalleen, mutta ei käänny selälleen. Ääntelee, muttei jokeltele, eikä tapaile ollenkaan tavuja... Ei saisi verrata, kun jokainen on oma yksilönsä, mutta vängellä miettii, että esikoinen nousi tässä vaiheessa jo ylös ja puhua pälpätti monia sanoja ja omaa kieltään. Miten teillä?
Ieva: Meillä oli kans tuosta
lusikkalakkoa ja meni ohi ajan kanssa. Mietinkin, että kuuluuko ehkä ikään, että huomaa, että hänkin voi päättää asioista... Nyt syö taas reippasti, mutta napsauttaa suun kyllä tivisti kiinni, jos sattuu "ei niin hyvää" ruokaa...
Nokkiksessa me ollaan ihan alkutekijöissä... Ihan nolottaa... :ashamed: