Allergiselle joulukukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.allergia.com/index.phtml?588_m=589&s=827
Joulukukkien voimakkaat tuoksut, esimerkiksi hyasintin, ärsyttävät muitakin kuin allergisia. Joulutähti voi aiheuttaa oireita lateksiallergisille. Miedosti tuoksuvat joulukukat kuten tulppaanit ja amaryllikset sopivat useimmille, samoin tulilatva, annansilmä ja joulukaktus. Silkkikukat ovat kaikille turvallinen vaihtoehto.

Minä allergisen lapsen äitinä en halua meille yhtäkään joulukukkaa sisälle mutta jos joku meille haluais kukkia tuoda ottaisin mieluiten vastaan jonkun havujutun minkä vois pitää ulkona. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Minä allergisen lapsen äitinä en halua meille yhtäkään joulukukkaa sisälle mutta jos joku meille haluais kukkia tuoda ottaisin mieluiten vastaan jonkun havujutun minkä vois pitää ulkona. :)

havujutussa on muuten vaan se sivuseikka jos sattuu olemaan allerginen kuuselle/männylle ja ei ole paikkaa jossa pitää ulkona..
ihan niinku vaan sivuhuomiona.

Mä olen tosi allerginen kukille ja esim. tulppaanit ja narsissit ei sovi ollenkaan, kaikista pahin on ehdottomasti tuo hyasintti. Itse olen voinut pitää kotona ainoastaan tuota tulilatvaa. Kannattaa siis varmistaa asianomaiselta henkilöltä mikä sopii, ettei tule ikäviä yllätyksiä.

En veisi kukkia allergiaperheeseen. Me ollaan myös ja muovikukkia vaan tänäkin vuonna...
Meidän koko suku on allergisia havuille vettä niitä nyt en ainakaan veisi!

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
http://www.allergia.com/index.phtml?588_m=589&s=827
Joulukukkien voimakkaat tuoksut, esimerkiksi hyasintin, ärsyttävät muitakin kuin allergisia. Joulutähti voi aiheuttaa oireita lateksiallergisille. Miedosti tuoksuvat joulukukat kuten tulppaanit ja amaryllikset sopivat useimmille, samoin tulilatva, annansilmä ja joulukaktus. Silkkikukat ovat kaikille turvallinen vaihtoehto.

Lateksiallergiselle :o Olen joulutähdelle allerginen, mutta tuosta yhteydestä en ole kuullutkaan. Mielenkiintoista.

Vaikka kärsin allergiasta ja astmasta, hyasintin tuoksu kuuluu meidän jouluumme, ja kärsin vuotavasta nenästä sen vuoksi. Mutta tuliaisiksi ei tietenkään kannata viedä allergiaperheeseen.

Mä ostin meille joulukukaksi sisustusliikkeestä aidon näköisen pikkukuusen ruokapöytään, kaverini luuli että oon jonkun kuusenlatvan laittanut astiaan, niin aidon näkönen se on.

Yhteistyössä