allerginen reaktio amarylliksestäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ostin tänään kotiin kukkakaupasta amarylliksen. nyt 3v. tytöllä kutittaa jalkoja ja niihin on ilmestynyt ikään kuin pieniä hyttysenpistorykelmiä. johtuukohan amarylliksestä? tietääkö kukaan onko amaryllis yleensä kova allergisoimaan?
tyttö söi kyllä myös omenaa mutta ei ennen ole tullut siitä mitään oireita. tyttäremme ei muutenkaan ole millekään allerginen.'

Mä en ole varma olenko oikeassa, mutta mun käsittääkseni noita oho-oireita tulee vain jos koskettaa kukkaa jolle on allerginen.Hengitysoireet sitte voi tulla muutenkin.Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.

Onkohan rykelmät varpaissa? Nyt on paljon enterorokkoa liikkeellä ja lapsilla voi olla lievät oireet. Mä en usko että amarylliksestä tulisi, koska niin monessa allergiaperheessä se sopii. Ja jalkojen ihottuma ei oikein sovi muutenkaan kuvioon... ettei lapsi olisi astellut vasta pestyllä lattialla missä jotain pesuainetta?

[QUOTE="mak";22699305]Mä en ole varma olenko oikeassa, mutta mun käsittääkseni noita oho-oireita tulee vain jos koskettaa kukkaa jolle on allerginen.Hengitysoireet sitte voi tulla muutenkin.Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.[/QUOTE]

Siis iho-oireita

Yhteistyössä