allergikon soseet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
miten tehdä hyviä lihasoseita 7kk ikäiselle jolla maitoallergia ja myös luultavasti ruoka-aineallergioita?

esim. possu/kana... minkälaista lihaa/kanaa pitäisi ostaa ja miten liha olisi paras valmistaa?

kiitoksia :)

Maidon kanssahan riskinä on nauta ja soija käsittääkseni. Mutta muut allergiathan selviää vain kokeilemalla. Meillä kanssa maitoallergikko, mutta esim. tuo nauta käy.

Osta parasta filettä mitä löydät, pieniksi paloiksi ja keität ja soseutat.

Meillä kanssa muita allergiaepäilyjä ja teen edelleen jokaisen soseen omakseen pakkaseen. En ole voinut tehdä valmiita sekoituksia kun en tiedä mistä kaikki iho-oireet tulee.

Meillä aloitettiin kana, kalkkuna, possu, nauta.

Tsemppiä :hug:

kiitos!!

Meillä on ollut yhtä taistelua kun mistään ei ota selvää... :/ On siis suolioireinen allergia joka ilmenee järkyttävänä ummetuksena. Vaikeeta on, yöt on ihan karmeita. Omasta mielestä kaikki on kyllä tarkasti kokeiltu mutta kun siis oireet voi tulla vaikka viikkoja syömisen jälkeen. Villi veikkaus myös on, ettei Neocate sovi meille. Ilmavaivat myös on karmeita...

huhhuh.

Oletteko päässeet allergiatesteihin tai kunnon allergialääkärille?

Kannattaisi varmaan sitä maitoa kokeilla vaihtaa. Meillä sikäli hyvä tilanne, että meillä mennään vielä imetyksellä ja minä olen maidottomalla imetysdieetillä.

Muutenkin meidän allergiat ilmenee "vain" iho-oireina. Jos ovat allergiaa. Lastenlääkäri sanoi pari viikkoa sitten ihoa atooppiseksi ja kunnon rasvoilla ollaan saatu jo aika hyvä tulos. Eli ei ehkä johdu mistään ruoka-aineesta tai sitten johtuu, ei voi tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:

Kannattaisi varmaan sitä maitoa kokeilla vaihtaa. Meillä sikäli hyvä tilanne, että meillä mennään vielä imetyksellä ja minä olen maidottomalla imetysdieetillä.

Muutenkin meidän allergiat ilmenee "vain" iho-oireina. Jos ovat allergiaa. Lastenlääkäri sanoi pari viikkoa sitten ihoa atooppiseksi ja kunnon rasvoilla ollaan saatu jo aika hyvä tulos. Eli ei ehkä johdu mistään ruoka-aineesta tai sitten johtuu, ei voi tietää.

juu meillä on juotu nutramigenia, almironia ja neocatea. neocate parhaiten sopii. tekisi mieli kokeilla profylacia, mutta lääkärin sanojen mukaan neocatelle ei voi muka olla allerginen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:

juu meillä on juotu nutramigenia, almironia ja neocatea. neocate parhaiten sopii. tekisi mieli kokeilla profylacia, mutta lääkärin sanojen mukaan neocatelle ei voi muka olla allerginen.

No varmaan kaikelle voi. Luin just talvella meidän paikallislehdestä juttua kuinka joku joutui ulkomailta nettikaupasta tilaamaan maidon kun mikään suomesta saatava ei käy.

Niin ja mä olen saanut tällä palstalla tosi hyviä allergiavinkkejä tuolta lapsen allergiat ja sairaudet- keskuteluista. Mutta en tiiä tarviiko olla rekisteröitynyt sinne päästäkseen. Mutta siellä olisi varmaan noista maidoista vaikka mitä kokemuksia kanssa.

Tsemppiä! Kunhan sopiva maito löytyy, se helpottaa paljon. Meillä meni kuukausi ennen kuin Neocate sopi. Lapselle tuli vatsakipuja sun muuta, mutta Neocate on aika tuhtia tavaraa.

Meillä syötiin lihana kanaa, possua, lammasta, hirveä ja poroa. Pieni määrä sisäfilettä kypsennettynä ja tehosekoittimeen. Sen laitoin pakkaseen valmiina annoksina, joita sitten sekoittelin muuhun ruokaan. Tosin aika nopeasti otin jauhelihan käyttöön. Sitäkin voi pakastaa tai ottaa lapselle maustamattomana silloin kun tekee muulle perheelle ruokaa. Helpotti tosi paljon. ja lihaahan ei tarvitse kuin vähän päivässä. Yhdestä fileestä vauva syö pitkään ;)

Kaikien ei kannata kokeilla samoja asioita, vaan jonku kannattaa valita heti se paras, koska syy voi olla niissä muuntogeenisissä rehuissa, mitä elukoille syötetään. Luomulihaa olla täytyy eikä sen tarvitse silloin olla filettä, vaan tavllinen luomujauhelihakin käy, kunhan ei ole vanhaa:
http://koti.utanet.fi/~paula/maalla/maaliskuulla.htm

Yhteistyössä