allergiatestit...?

Onko kenelläkään prick ja rast testit näyttäneet "negatiivista", vaikka olisi ollut allergiaa? Meille kaikki testit normaalia (paitsi yleinen atopia arvo) ja nyt sitten vielä avoimeen maitoaltistukseen meno.. Minun dieeteillä (maito,muna, sitr.hed. soija ym. allergisoivat) pojan olo kohentunut. Jos maito altistuksessakaan ei mitään ja palaan norm. ruoka valioon ja oireet palaavat, mitä sitten? Siis imetän poika nyt 5kk. olipas sekava selostus...
Kiitokset jo etukäteen vastanneille.) :flower:
 
Minulla on kaksi allergista lasta, joista kummallakaan ei näkynyt juuri mitään prickeissä alle vuoden vanhana. Mutta vuoden jälkeen kun esikko testattiin niin näkyi jo hurjan voimakkaat reaktiot. Ja kärsiikin siis laajoista ruoka-aine sekä muistakin allergioista(nyt 2,5v.) anaflyksiaan asti. Kuulemma aika yleistä, että alle vuoden vanhoilla ei prickit näytä mitään tai juuri mitään, mutta itse en ole niihin luottanut. Kokeilemalla on menty, vaikka se hankalaa onkin välillä.
 
Meidän pojalle ei ole näkynyt allergioita prick-testeissä eikä verikokeissa. Kuitenkin hän on allerginen suklaalle, tomaatille, omenalle ja sitrushedelmille. Usein pienillä vauvoille varsinkaan ei näy testeissä välttämättä mitään.
 
ei näkynyt muutakuin kerran maito verikokeissa ja toisella kerralla ei sekään mutta sai tosi pahan reaktion maidosta jp 10ml jälkeen. täl hetkel vain erikoismaito ja 4 ruokaainetta löydetty mitkä sopii ja tosiaan nuo testit näyttää vain negaa. lapsi testattu 2kk...oli maito...6kk ei missään mitään.
 
meillä ei oo näkyny verikokeissa mitään, maitoaltistuksesa anafylaktinen shokki siitä huolimatta. Ja monelle muullekkin on allerginen nyt n. 20ruoka-ainetta listalla. Maitona kaupan soijamaito kun apteekin maidossa on maissia niin ne ei käyny..
 

Yhteistyössä