Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Kuinka joku voi ihan pokkana väittää, että äiti on aina ja joka tapauksessa lapselle se numero yksi? Eikö joidenkin järkeen mene se, että mun likalle on sekä äiti ja isä tärkeitä. Kumpaakaan likka ei tunnu kohottavan etusijalle. Likan isä on ollut likan elämässä mukana ensi sekunneista lähtien ja exä hoiti lasta silloin, kun mä sairastin syöpää useamman kuukauden. Musta kun ei pahemmin ollut lapsen hoitamiseen edes kotona ollessa.
Eikä me vanhemmat olla likan elämän ainoita tärkeitä ihmisiä. Sinä aikana kun mä olen poissa, niin likka tulee olemaan mun äitini ja hänen miehensä kanssaan. Myös siskoni saattaa likkaa hoitaa.
Sä olet saanut ihan oman perskärpäsen
Taas joku musta, jolla ei ole pokkaa sanoa asiaansa päin naama rekisteröitynä.
Missään tapauksessa tuollaista potaskaa ei voi väittää joka perheestä, jokainen perhe on yksilö ja jokainen lapsi on yksilö.
Vaikka ehkä suurinosa lapsista kokee sen äidin kaikista tärkeimmäksi ja rakkaimmaksi ihmiseksi maan päällä, kaikki lapset eivät todellakaan koe samoin, mitään yhtä ja absoluuttisen oikeaa totuutta ei ole.
Kukaan ei tunne sinun perhettäsi paremmin kuin sinä itse. Sinä tiedät miten lapsesi suhtautuu kumpaankin vanhempaan.
Minusta se on rikkaus, jotta kumpikaan vanhemmista ei ole selkeästi etusijalla, vaan molemmat ovat samalla lähtöviivalla omina itsenään ja lapsi rakastaa kumpaakin ehdoitta.
Vaikka joku joskus kertoi säälin olevan sairautta, mä en silti voi sille mitään, että mua säälittää nuo harmaat kruununkiillottajat ja yhtä oikeaa totuutta jankuttavat pesservisserit.
Ei ole kaikki inkkarit kanootissa...
:|