Alle viikko enää Suomessa

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Kuinka joku voi ihan pokkana väittää, että äiti on aina ja joka tapauksessa lapselle se numero yksi? Eikö joidenkin järkeen mene se, että mun likalle on sekä äiti ja isä tärkeitä. Kumpaakaan likka ei tunnu kohottavan etusijalle. Likan isä on ollut likan elämässä mukana ensi sekunneista lähtien ja exä hoiti lasta silloin, kun mä sairastin syöpää useamman kuukauden. Musta kun ei pahemmin ollut lapsen hoitamiseen edes kotona ollessa.

Eikä me vanhemmat olla likan elämän ainoita tärkeitä ihmisiä. Sinä aikana kun mä olen poissa, niin likka tulee olemaan mun äitini ja hänen miehensä kanssaan. Myös siskoni saattaa likkaa hoitaa.

Sä olet saanut ihan oman perskärpäsen :) .
Taas joku musta, jolla ei ole pokkaa sanoa asiaansa päin naama rekisteröitynä.

Missään tapauksessa tuollaista potaskaa ei voi väittää joka perheestä, jokainen perhe on yksilö ja jokainen lapsi on yksilö.
Vaikka ehkä suurinosa lapsista kokee sen äidin kaikista tärkeimmäksi ja rakkaimmaksi ihmiseksi maan päällä, kaikki lapset eivät todellakaan koe samoin, mitään yhtä ja absoluuttisen oikeaa totuutta ei ole.
Kukaan ei tunne sinun perhettäsi paremmin kuin sinä itse. Sinä tiedät miten lapsesi suhtautuu kumpaankin vanhempaan.

Minusta se on rikkaus, jotta kumpikaan vanhemmista ei ole selkeästi etusijalla, vaan molemmat ovat samalla lähtöviivalla omina itsenään ja lapsi rakastaa kumpaakin ehdoitta.

Vaikka joku joskus kertoi säälin olevan sairautta, mä en silti voi sille mitään, että mua säälittää nuo harmaat kruununkiillottajat ja yhtä oikeaa totuutta jankuttavat pesservisserit.
Ei ole kaikki inkkarit kanootissa...

:|

jaahas mitä vastauksia taas.. no sä valitettavasti olet niihin ehkä jo tottunutkin. Kivaa e silti ole lähteä kenenkään arvostelemaan toisten tekemisiä!!

Ikävä tulee varmasti ja lähdön hetki on vaikea, mutta sulla on silelä niin paljon kaikkea että et ehdi joka hetki kaipaamaan!! :)

nettikamera on hyvä idea! :)

Oikeen hauskaa ja mukavaa reissua sinulle scarlett!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumman kanssa te, hyvät palstailijat, olette enemmän tekemisissä, isänne vai äitinne? Minä äidin.

Niin minäkin. Tai ajallisesti varmaan molempien, mutta äidin kanssa jutellaan kyllä enemmän. Isä toki yhtä rakas :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Kuinka joku voi ihan pokkana väittää, että äiti on aina ja joka tapauksessa lapselle se numero yksi? Eikö joidenkin järkeen mene se, että mun likalle on sekä äiti ja isä tärkeitä. Kumpaakaan likka ei tunnu kohottavan etusijalle. Likan isä on ollut likan elämässä mukana ensi sekunneista lähtien ja exä hoiti lasta silloin, kun mä sairastin syöpää useamman kuukauden. Musta kun ei pahemmin ollut lapsen hoitamiseen edes kotona ollessa.

Eikä me vanhemmat olla likan elämän ainoita tärkeitä ihmisiä. Sinä aikana kun mä olen poissa, niin likka tulee olemaan mun äitini ja hänen miehensä kanssaan. Myös siskoni saattaa likkaa hoitaa.

Missään tapauksessa tuollaista potaskaa ei voi väittää joka perheestä, jokainen perhe on yksilö ja jokainen lapsi on yksilö.
Vaikka ehkä suurinosa lapsista kokee sen äidin kaikista tärkeimmäksi ja rakkaimmaksi ihmiseksi maan päällä, kaikki lapset eivät todellakaan koe samoin, mitään yhtä ja absoluuttisen oikeaa totuutta ei ole.
Kukaan ei tunne sinun perhettäsi paremmin kuin sinä itse. Sinä tiedät miten lapsesi suhtautuu kumpaankin vanhempaan.

Minusta se on rikkaus, jotta kumpikaan vanhemmista ei ole selkeästi etusijalla, vaan molemmat ovat samalla lähtöviivalla omina itsenään ja lapsi rakastaa kumpaakin ehdoitta.

Lässyti lässyti.. "lapsi rakastaa kumpaakin ehdoitta" yms... :laugh: Tyypillistä Mitäsnyt -liirumlaarumia. Et jaksais hei kuule!!
Mitä se "ehdoitta" tarkottaa suomeksi, siitä kun aina on täällä puhe????
Äiti on numero 1 ! Ei uuno turhapuro, ettäs nyt sinäkin tiedät.

Hyvää reissua Scarletille :wave:
Nauti harjoittelusta ja uusista kokemuksista.

Ja nämä sädekehänsä kiillottajat ovat vaan katkeria kun joutuvat yksin hoitamaan lapset ja kodin kun mies ei auta missään :saint:
Joillakin lapsilla on käynyt niin hyvä flaksi, että isä on oikeasti elämässä läsnä, samanlailla kuin äitikin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

Lässyti lässyti.. "lapsi rakastaa kumpaakin ehdoitta" yms... :laugh: Tyypillistä Mitäsnyt -liirumlaarumia. Et jaksais hei kuule!!

muistathan kysyä tuota asiaa lapselta, ilman että vaikutat siihen vastaukseen..

Mitäs jos lapsi vastaakin että isä on tärkeämpi?mitenkäs reagoisit?

Alkuperäinen kirjoittaja niin just:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
en itsekään kyllä jättäisi lastani nuin pitkäksi aikaa. Enkä tykkäisi että mieskään lähtisi. Tuntuu pahalle jo olla viikonloppu ilman pientä saatikka nuin kauaa....Pakollisen työmatkan ymmärrän, mutta että työharjoittelu. Eiköhän tuommoiset ulkomaanharjoittelut tehdä yleensä lapsettomana..

Peesi!

Miksi lapsettomana?

Itse myös lähtisin/lähden jos tuollainen mahdollisuus eteeni tulisi.

Ja minkäkö takia,vaikka sen takia että nykyään kansainvälisyys on plussaa,
vaikka olisikin vain työharoilujakso ulkomailla.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

Onko sulla lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia?
Mä kirjoitin jo kerran, jotta mä en keskustele sun kanssasi asiasta enää, kon sinä et kykene siihen.
Sulla on yksi ja ainoa totuus.
Sinä olet tehnyt lapsiraukastasi äitiintakertujan mahdollisesti väheksymällä isää ja hänen toimintatapojaan joka käänteessä.

Älä tuputa sitä sinun tapaasi ja sinun ainoaa oikeatasi, koska muille se ei sitä ole.

Voimia oman vaikean itsesi kanssa, ei ole, eikä varmasti tule olemaankaan helppoa, mutta etköhän sinä henkiin jää
:hug: .

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:

Ja nämä sädekehänsä kiillottajat ovat vaan katkeria kun joutuvat yksin hoitamaan lapset ja kodin kun mies ei auta missään :saint:
Joillakin lapsilla on käynyt niin hyvä flaksi, että isä on oikeasti elämässä läsnä, samanlailla kuin äitikin. :)

Sorry mutta en ole kotiäiti. Ja lapsellani on todellakin hyvä ja osallistuva isä. Lapseni on myös usein erossa minusta; vko on ollut maksimi, ja totesin että sekin oli liian pitkä aika. :(
En kiillota sädekehääni, istun nytkin töissä ja lapsi on hoidossa. En ole milläänlailla pullantuoksuinen. Kateudesta tai sellaisesta ei ole kyse, ihmettelen vaan miksi ap tekee jutun, joka olis ollut parasta tehdä ennen lasta. Kyseessä vain harjottelu.

Onko sulla lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia?
Mä kirjoitin jo kerran, jotta mä en keskustele sun kanssasi asiasta enää, kon sinä et kykene siihen.
Sulla on yksi ja ainoa totuus.
Sinä olet tehnyt lapsiraukastasi äitiintakertujan mahdollisesti väheksymällä isää ja hänen toimintatapojaan joka käänteessä.

Älä tuputa sitä sinun tapaasi ja sinun ainoaa oikeatasi, koska muille se ei sitä ole.

Voimia oman vaikean itsesi kanssa, ei ole, eikä varmasti tule olemaankaan helppoa, mutta etköhän sinä henkiin jää
:hug: .

Kuinka väärässä oletkaan, lapsellani on todella hyvä ja osallistuva isä. Kirjotin tohon ylemmäs jo, lue siitä.

Peesaan sua Häirikkö!

Ja Scarlet Hyvää matkaa saat varmasti hyviä kokemuksia matkaltasi.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Sorry mutta en ole kotiäiti. Ja lapsellani on todellakin hyvä ja osallistuva isä. Lapseni on myös usein erossa minusta; vko on ollut maksimi, ja totesin että sekin oli liian pitkä aika. :(
En kiillota sädekehääni, istun nytkin töissä ja lapsi on hoidossa. En ole milläänlailla pullantuoksuinen. Kateudesta tai sellaisesta ei ole kyse, ihmettelen vaan miksi ap tekee jutun, joka olis ollut parasta tehdä ennen lasta. Kyseessä vain harjottelu.

Älä ihmettele.
Eiköhän ap ole asian punninnut kaikin puolin ja päätöksensä tehnyt ihan täysin ymmärryksen vallassa. Sinä, minä tai kukaan muukaan täällä ei heidän väleistään tai isä-lapsi ja äiti-lapsi suhteistaan tiedä. Scarlett ja tytön isä varmasti tuntee tyttönsä parhaiten. Turha täällä on mitään yleistyksiä alkaa vatvomaan mitä 4v. ymmärtää ja miltä siitä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
No jopa olet taas saanut kivoja vastauksia... Lapsi on kuitenkin jo aika iso (ei siis mikään äidistään riippuvainen vauva) ja jäämässä ISÄNSÄ kanssa! Kuka teistä moralisois täällä jos isä olisi lähdössä reiluksi kuukaudeksi työmatkalle/-harjoitteluun?!?
Hieno ja ikimuistoinen reissu varmaan tulossa, pidä hauskaa :)

Peesi!
Vaikka ikävä on varmasti kova, pidä hauskaa työharjoittelussa!
Saat hyvää työkokemusta vähän erilaisesta paikasta kun suomessa.
Ja lapsella on varmasti hyvä olla isänsä kanssa kotona :hug:

Mä mietin sellasta, että ostaisin jonkun kivan seinäkalenterin josta likka saisi isänsä kanssa joka päivä rastita yhden päivän yli. Vähän joulukalenteri periaatteella. Isolla ympyröidä se päivä kun tulen takaisin. Olisko ihan pöhkö ajatus?

Yhteistyössä