Alle viikko enää Suomessa

onnea matkaan, muista imeä kaikki tieto ja kokemukset sieltä reissusta :D

Ja tuohan on mielettömän upeaa, että lapsella on molemmat vanhemmat jotka pystyy ja haluaa huolehtia lapsesta eikä kummankaan tarvitse pohtia sitä pärjääkö se toinen sen lapsen kanssa :flower: niinhän sen kuuluisi joka perheessä olla, ikävä kyllä ei taida aina vaan toteutua..

Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja silli:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja tiksu:
Miten minusta tuntuu, että äiti on monille lapsille isää tärkeämpi lähinnä siksi, että isän ei anneta tulla tärkeäksi... :whistle:

:whistle: :whistle:

Vaikka lapsi ois tasan yhtä paljon isän kanssa ku äidin, äiti on AINA nro 1. Jos lapselta kysytään.
Mutta jää se isänkin kanssa henkiin. Hyvää matkaa! :)

Käsittämätön ajatusmaailma

Mie oon ihan samaa mieltä sillin kans!

Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Turha muuta väittää, ja sinäkin vili43 tiedät että asia on näin. Sun vaan pitää nyt peesailla palstatuttua ja väittää isää yhtä tärkeeksi. Säälittävää nuolentaa.

Mä en keskustele ja jankkaa enää asiasta kanssasi harmaa :) .

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Turha muuta väittää, ja sinäkin vili43 tiedät että asia on näin. Sun vaan pitää nyt peesailla palstatuttua ja väittää isää yhtä tärkeeksi. Säälittävää nuolentaa.

Mä en keskustele ja jankkaa enää asiasta kanssasi harmaa :) .

Ihan hyvä. Vaikeneminen on myöntymisen merkki. Tiesinki mitä OIKEESTI ajattelet. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
No miksi sitten lähdet niin kauas, jos edes ilmat ei miellytä? Ihan älyvapaa geissi.
Oisit hommannut lapselle hoitopaikan sieltä, kai se nyt ois järjestynyt jos työpaikkakin järjesty?
En oikein ymmärrä mikä itu koko jutussa on, muuta kuin se että haluat ulkomaille. Oisit voinut suomessakin hoitaa työharjottelun.
Ei millään pahalla, mutta kyllä aika karua ton ikäselle. Mun lapselle viikkokin on liikaa ja on vuoden vanhempi, ja tottunut eroihin.
Mutta toi on hurja aika ton ikäselle.
Tottakai teet mitä lystäät, mutta ei se isä äitiä korvaa.

olisiko siis parempi että lapsi tulis mukaan,vieraaseen maaha,ihmisten keskelle joiden puhetta lapsi ei ymmärrä,siellä sitten olis vieraan lapsenvahdin kanssa 11h/pvä 6päivänä viikossa?
jos toisena vaihtoehtona on olla suomessa,tutussa ympäristössä oman isän ja muiden sukulaisten ym läheisten kanssa? =)
ihanko oikeesti oot sitä mieltä että mukaan ennemmin?

Lapsen perusturvallisuus jos on ollut katkeamaton tähän asti, niin tuskin pahaa on ero.
Mutta jos lapsi on tullut "hylätyksi" vaikka avioerossa isänsä puolelta eli isä muuttanut pois ja nyt jos äitikin häviää vähäksi aikaa pois, niin voi lapsi kokea hylkäämisenä.

Aikuisen kuukausi ja lapsen kuukausi on ihan eri pituisia :(

Jokainen tietää itse mikä on paras omalle perheelle ja me toiset ei voida kuin ihmetellä toisten ratkaisuja.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Hiukan eri asia odotella äitiä kauppareissulta kuin ulkomaan työmatkalta. Kauppaan lähtiessä kun saattaa sanoa mä tuun kohta takasin (lapselle se kohta vaan on todella paljon lyhyempi), pitkällä reissulla voi sanoa tulevansa takaisin sitten kun on kulunut x viikonloppua. Matkan pituus kannattaa määritellä lapsen ymmärryksen mukaan (ja 4v ymmärtää jo paljon).

No sehän on sit suunnilleen maailmanloppu lapselle, huhhuh.

Miten se on maailmanloppu. Väännä rautalangasta tyhmälle. Jos lapsi tietää päivän koska äiti palaa niin se väliaika menee vallan mainiosti isänkin kanssa rutiineita noudatellen. Ikävä voi ja saakin tulla välillä, mutta ei se ole maailmanloppu kenellekkään (kunhan sitä ei lietso hysteriaan). Viimeiset tunnit ennen paluuta on yleensä rankkoja, eli lapsi tietää tänään äiti tulee ja sit on sellanen jokojokojoko olo koko ajan.

Luuletko että 4v tajuaa miten pitkä aika toi on? Ei kuule yhtään ymmärrä.

Mä en luule vaan tiedän (tai sitten meillä on poikkeuksellisen älykkäät lapset)!

Kyse on siitä miten asian esittää. Lapselle voi näyttää kalenteria: tuona päivänä lähti ja tuona tulee takasin ja tässä päivässä ollaan nyt. Sitten lasketaan yhdessä montako päivää on reissua takana ja montako vielä jäljellä.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
No miksi sitten lähdet niin kauas, jos edes ilmat ei miellytä? Ihan älyvapaa geissi.
Oisit hommannut lapselle hoitopaikan sieltä, kai se nyt ois järjestynyt jos työpaikkakin järjesty?
En oikein ymmärrä mikä itu koko jutussa on, muuta kuin se että haluat ulkomaille. Oisit voinut suomessakin hoitaa työharjottelun.
Ei millään pahalla, mutta kyllä aika karua ton ikäselle. Mun lapselle viikkokin on liikaa ja on vuoden vanhempi, ja tottunut eroihin.

olisiko siis parempi että lapsi tulis mukaan,vieraaseen maaha,ihmisten keskelle joiden puhetta lapsi ei ymmärrä,siellä sitten olis vieraan lapsenvahdin kanssa 11h/pvä 6päivänä viikossa?
jos toisena vaihtoehtona on olla suomessa,tutussa ympäristössä oman isän ja muiden sukulaisten ym läheisten kanssa? =)

Lasi sais siinä samalla kokemuksia ja näkis maailmaa. Ja eiköhän sieltä ihan suomenkielinen hoitopaikka ois löytynyt.

Samoin voisin itse kuvitella toimivani, kun alkuperäinen. Ikävähän siinä toki lasta tulee, mutta ei tulisi mieleenkään tuollasessa tilanteessa mukaan ottaa. En lainkaan edes miettisi onko lapseni isä sopiva lasta hoitamaan. Voi tehdä oikein hyvääkin perhe-elämän kannalta tuollaset muutokset. Esimerkiksi rikkoo rutiineja, piristää parisuhdetta ja saa lapsi olla enempi isänsä kanssa. Kyse nyt on kuitenkin aika lyhyestä ajasta.

Oikein hyvää matkaa sulle, ap! Ei kuukausi ole aika eikä mikään, hyvin lapsi sen kestää jos äiti vaan kestää :D Ja mikäs tuossa nyt isän kanssa on ollessa, en ymmärrä kyllä yhtään noita vauhkoajia täällä.

Kaikkea hyvää!

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

Lasi sais siinä samalla kokemuksia ja näkis maailmaa. Ja eiköhän sieltä ihan suomenkielinen hoitopaikka ois löytynyt.

eiköhän ne perheen kesken vietetyt "kokemuslomat" tehdä sitten erikseen =)
tuolla lapsi olis vieraiden ihmisten kanssa,puhukoot sitten mitä kieltä tahansa,vieraassa ympäristössä ja äiti painais pitkää päivää,pahimmillaan ei näkis äitiä koko päivänä...olisko se lapsen kannata nautinnollista lomailua?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Samoin voisin itse kuvitella toimivani, kun alkuperäinen. Ikävähän siinä toki lasta tulee, mutta ei tulisi mieleenkään tuollasessa tilanteessa mukaan ottaa. En lainkaan edes miettisi onko lapseni isä sopiva lasta hoitamaan. Voi tehdä oikein hyvääkin perhe-elämän kannalta tuollaset muutokset. Esimerkiksi rikkoo rutiineja, piristää parisuhdetta ja saa lapsi olla enempi isänsä kanssa. Kyse nyt on kuitenkin aika lyhyestä ajasta.

Ei sen lapsi asu isänsä luona.

Alkuperäinen kirjoittaja käsittääkseni:

Aha...No sitten ei lienee parisuhteen piristymiset käy tässä tapauksessa. Mutta ainakin saa olla enempi isänsä kanssa.

Ikävä tulee varmasti, äidille luultavasti enemmän kuin lapselle, mutta kuitenkin kyse on hyvin pienestä ajanjaksosta koko elämää ajatellen ja ap suorittaa sekä työharjoitteluaan että saa ainutkertaisia kokemuksia takataskuunsa, jopa sitä aurinkoakin ehkä eikä sekään nyt voi aina olla pahasta ihmiselle. Jos lapsella on kuitenkin täällä perusasiat kunnossa ja turvallinen hoitaja niin hän selviää ikävästään.

Kuinka joku voi ihan pokkana väittää, että äiti on aina ja joka tapauksessa lapselle se numero yksi? Eikö joidenkin järkeen mene se, että mun likalle on sekä äiti ja isä tärkeitä. Kumpaakaan likka ei tunnu kohottavan etusijalle. Likan isä on ollut likan elämässä mukana ensi sekunneista lähtien ja exä hoiti lasta silloin, kun mä sairastin syöpää useamman kuukauden. Musta kun ei pahemmin ollut lapsen hoitamiseen edes kotona ollessa.

Eikä me vanhemmat olla likan elämän ainoita tärkeitä ihmisiä. Sinä aikana kun mä olen poissa, niin likka tulee olemaan mun äitini ja hänen miehensä kanssaan. Myös siskoni saattaa likkaa hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja silli:
Alkuperäinen kirjoittaja tiksu:
Miten minusta tuntuu, että äiti on monille lapsille isää tärkeämpi lähinnä siksi, että isän ei anneta tulla tärkeäksi... :whistle:

:whistle: :whistle:

Vaikka lapsi ois tasan yhtä paljon isän kanssa ku äidin, äiti on AINA nro 1. Jos lapselta kysytään.
Mutta jää se isänkin kanssa henkiin. Hyvää matkaa! :)

Käsittämätön ajatusmaailma

Mie oon ihan samaa mieltä sillin kans!

Noh, hoh-hoi...

Kyllä isä ja äiti on aivan samalla viivalla lapsen kanssa ja eritoten jos lapsi/lapset ovat tasan yhtä paljon kummankin kanssa.
Ja vaikka ei olisikaan niin lapsi ei voi eikä halua valita äidistä/isästä nro.1 vaan kummatkin ovat hälle rakkaita.

Ja kyllä olen sitä mieltä,että jokaisen lapsen ja isän (jos voi) pitäisi olla kuukausi ilman äitiä.
Isä saa huseerata ihan omiin nimiinsä lapsen kanssa ilman että äiti hengittää niskaan.
Lähentää entisestään isän ja lapsen/lasten välejä.

Jos itselle joskus tulee vastaava tilanne niin aivan varmasti myös lähtisin.

Virallisesti lapsi asuu mun luona, mutta likka on isänsä luona aika paljon. Viime yön oli mun luona, mutta sitä ennen oli isänsä luona 3 yötä.

Virallisesti lapsi asuu mun luona, mutta likka on isänsä luona aika paljon. Viime yön oli mun luona, mutta sitä ennen oli isänsä luona 3 yötä.

taitaa olla jo sekaisin kuin seinäkello koko lapsiraukka. Ei tuo kk varmaan tunnu enää missään hänelle.

en itsekään kyllä jättäisi lastani nuin pitkäksi aikaa. Enkä tykkäisi että mieskään lähtisi. Tuntuu pahalle jo olla viikonloppu ilman pientä saatikka nuin kauaa....Pakollisen työmatkan ymmärrän, mutta että työharjoittelu. Eiköhän tuommoiset ulkomaanharjoittelut tehdä yleensä lapsettomana..

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
en itsekään kyllä jättäisi lastani nuin pitkäksi aikaa. Enkä tykkäisi että mieskään lähtisi. Tuntuu pahalle jo olla viikonloppu ilman pientä saatikka nuin kauaa....Pakollisen työmatkan ymmärrän, mutta että työharjoittelu. Eiköhän tuommoiset ulkomaanharjoittelut tehdä yleensä lapsettomana..

Peesi!

Yhteistyössä