Alle viikko enää Suomessa

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Ens viikon tiistaina klo:9.55 lähtee lento Helsinki-Vantaalta kohti Malagaa, sieltä on 30km siihen kaupunkiin mihin mennään. Menen siis luokkakaverin kanssa työharjoitteluun ravintolaan.

Suomessa ollaan takaisin 17.2 viiden aikaan aamulla. Sekä mennessä ja tullessa monen tunnin ajomatkat.

Nyt on alkanut kunnolla iskeä mieleen kuinka pitkä ajan mä todella olen poissa. Yli kuukausi erossa lapsesta ja miesystävästä. Mies asian kyllä ymmärtää, mutta millä saada 4v. lapsi ymmärtämään, että äiti on kauan poissa...Kyllähän tästä hengissä selvitään, mutta ikävä tulee kahta ihmistä ja paljon. Ens viikon maanantaina pitää hyvästellä kaksi ihmistä joista toinen ei edes käsitä kunnolla mitä tapahtuu.

Likka tuossa touhuaa tuossa omia juttuja ja häntä katsellessa mulla tulee aivan kyyneleet silmiin, kun ajattelen ettei nähdä pitkään aikaan :'( :|

No mutta onneksi hän sentään jää isän kanssa? Me oltiin viisi päivää miehen kanssa reissussa kun tyttö oli 3,5. Oli viisi päivää miehen ja mun vanhempien kanssa, jotka hänelle erityisen läheisiä, mutta voin sanoa että tyttö kyllä oireili reissun jälkeen. Kyllä miehen kanssa kaduttiin koko reissua jälkeenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja tjaa:
En kyllä jättäisi noin pientä noin pitkäksi aikaa.. mutta oma on ratkaisusi... olisi kuitenkin työharjoittelupaikkoja luullut löytyvän lähempääkin...

Peesi. Eiköhän tarjoilijan työ ole suomessa ihan samanlaista, ja varmasti olis löytynyt työpaikka läheltäkin.
Kai haluaa vaan "lomalle" espanjan aurinkoon, eihän siihen muuta syytä voi olla.
Ottaisi lapsen edes mukaan.

No jopa olet taas saanut kivoja vastauksia... Lapsi on kuitenkin jo aika iso (ei siis mikään äidistään riippuvainen vauva) ja jäämässä ISÄNSÄ kanssa! Kuka teistä moralisois täällä jos isä olisi lähdössä reiluksi kuukaudeksi työmatkalle/-harjoitteluun?!?
Hieno ja ikimuistoinen reissu varmaan tulossa, pidä hauskaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Kai haluaa vaan "lomalle" espanjan aurinkoon, eihän siihen muuta syytä voi olla.

Joopa joo, aurinkolomalle tosiaan kun siellä on joku 15 astetta lämmintä ja talvi sielläkin. Alussa saadaan ilmeisesti pitää viikon loma, mutta sitten ollaankin kuutena päivänä viikossa töissä ja päivät voi olla 11 tuntia. Todellista lomaa.

Ja millä mä sen lapsen olisin siellä huolehtinut??? Jättänyt asuntoon yksin siksi aikaa, kun olen töissä?

Jätä lapselle yöpaitasi, joka on sulla päällä viimeisenä yönä kun olette yhdessä. Lisäksi paljon kuvia sinusta lapsen nähtäville. Itse en kyllä lähtisi noin pitkäksi aikaa noin kauaksi. Ei ole oikein pientä ihmisenalkua kohtaan aiheuttaa hänelle niin suurta tuskaa ja ikävää, kuin tulee tuntemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
No jopa olet taas saanut kivoja vastauksia... Lapsi on kuitenkin jo aika iso (ei siis mikään äidistään riippuvainen vauva) ja jäämässä ISÄNSÄ kanssa! Kuka teistä moralisois täällä jos isä olisi lähdössä reiluksi kuukaudeksi työmatkalle/-harjoitteluun?!?

aivan samaa mieltä! Nauti Scarlet harjottelusta vaan :wave:

Yritä kestää, mutta onhan toi sentään mielettömän hyvä tilaisuus opiskelujen kannalta.

Ja jos lapset kestää tollasen eron isästä ilman suurempia henkisiä vaurioita. Niin kyllä ne kestää senkin vaikka reissaaja oliskin äiti. Tiukempaa toi ero tekee sulle kuin lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja peesi:

Joopa joo, aurinkolomalle tosiaan kun siellä on joku 15 astetta lämmintä ja talvi sielläkin. Alussa saadaan ilmeisesti pitää viikon loma, mutta sitten ollaankin kuutena päivänä viikossa töissä ja päivät voi olla 11 tuntia. Todellista lomaa.

Ja millä mä sen lapsen olisin siellä huolehtinut??? Jättänyt asuntoon yksin siksi aikaa, kun olen töissä?

No miksi sitten lähdet niin kauas, jos edes ilmat ei miellytä? Ihan älyvapaa geissi.
Oisit hommannut lapselle hoitopaikan sieltä, kai se nyt ois järjestynyt jos työpaikkakin järjesty?
En oikein ymmärrä mikä itu koko jutussa on, muuta kuin se että haluat ulkomaille. Oisit voinut suomessakin hoitaa työharjottelun.
Ei millään pahalla, mutta kyllä aika karua ton ikäselle. Mun lapselle viikkokin on liikaa ja on vuoden vanhempi, ja tottunut eroihin.
Mutta toi on hurja aika ton ikäselle.
Tottakai teet mitä lystäät, mutta ei se isä äitiä korvaa.

Kas samoin ajatteleva löytyi. Ikävä tulee varmasti puolin jos toisin mutta eiköhän kokemus ole sen arvoista. Äkkiä se aika menee ja eiköhän siitä hengissä selviä. Kummasti ne lapset pärjäävät ilman isääkin pitkät tovit. Ei me äidit olla korvaamattomia :D Vaikka niin luullaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:

Samaa mmieltä minäkin :wave:

Veit jalat suustani.
Ihanaa apn maanrakoon polkemista ja jumalatonta syyllistämistä taas.

Hyvää reissua Scarlett, palaat varmasti monta kokemusta rikkaampana takaisin Suomeen! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Otat yhteyden lapseen nettikameralla (hommatkaa jos teillä ei vielä ole) ja lähettelet postikortteja joka päivä =) Laita nettiin valokuvia reissun ajalta joita tyttö voi sitten isänsä kanssa katsella.

Ei kannata, lapsen ikävä vaan pahenee ja alkaa itkeä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:

Meillä molemmat lapset minun jaloissani, vaikka isä hoitanut myös aina paljon lapsia, meillä äiti on paras. Meillä myös niin ikään nuorempia lapsia, esikko kohta 3 v. Mutta ehkä ap:lla erilaista ja kuten joku tuossa sanoikin, aivan ap:n oma valinta mitä tekee.

*muoks* Asuuko isä muuten teidän kanssanne vakituisesti kotona, siis oletko avo/avioliitossa vai onko isä ns. viikonloppuisä?

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

Veit jalat suustani.
Ihanaa apn maanrakoon polkemista ja jumalatonta syyllistämistä taas.

Hyvää reissua Scarlett, palaat varmasti monta kokemusta rikkaampana takaisin Suomeen! :)

tata on hyva peesata. Upe ja hieno kokemus tulee olemaan sinulle. :)

Systeri on siella alueella lomalla justiinsa, pirulainen kerkis viela naimisiinkin Mihaksen kappelissa. 10 v jalkeen samassa paikassa missa olivat tavanneet.

Yhteistyössä