Alle tunnin synnytys, miten seuraava??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pojat harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pojat harmaana

Vieras
Laitoin tän tuonne synnytys-puolelle mutta pistänpä tännekin.

Eli olen kaksi lasta synnyttänyt. Synnytysten kestot:

1)
Avautumisvaihe: 4h 30min
Ponnistusvaihe: 17min
Jälkeiset: 8min
Yhteensä: 4h 55min

2)
Avautumisvaihe:38 min
Ponnistusvaihe: 2min
Jälkeiset: 10min
Yhteensä: 50min

Mitenkähän kolmannen kanssa käy? Onko jollain tuosta vielä nopeutunut? Onko se edes mahdollista? Niin ja molemmat aiemmat on käynnistyneet ihan itsekseen, ei ole käynnistetty.

Kiitollinen kokemuksista olisin.

kaksi ekaa synnytystä ollut samanlaiset kuin aloittajalla, no, toinen synnytys taisi kestää n. tunnin pidempään. Kolmatta lasta sitten pungersikin toista vuorokautta... Että ei ne aina nopeudu.

Mulla 2. synnytys kesti n. 30min. Kolmas sitten käynnistettiin kuuden tunnin jälkeen supistukset vaan loppuivat. Eli sinullakin seuraava voi kestää vaika kuinka kauan.

Ok. Todellakaan en toivo, että olisi edellistä lyhempi! Oli se niin raju kokemus. Kiva kuulla, että on ollut hieman inhimillisesmpiä kestoaikoja sitten muilla..pelottaa vain kovasti tuo. Meillä kun on matkaa sairaalaan lähes 100km..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok. Todellakaan en toivo, että olisi edellistä lyhempi! Oli se niin raju kokemus. Kiva kuulla, että on ollut hieman inhimillisesmpiä kestoaikoja sitten muilla..pelottaa vain kovasti tuo. Meillä kun on matkaa sairaalaan lähes 100km..

Mulla luvattiin käynnistys tuon nopeuden takia, mut vasta kun 38 viikkoa on täynnä. Nelonen syntyi sitten rv37+4, et ei ehitty käynnistää. Mut onneksi kesti sen 3h, niin ehittiin hyvin. Matkaa meillä on sairaalaan 30km. Samana aamuna olin äitipolilla ja olisin saanu jäädä osastolle pariksi päiväksi ootteleen käynnistystä, mut en halunnu ja lääkärikin oli sitä mieltä, et tuskin syntyy vielä muutamaan päivään. Mut toisin kävi. Mulla kaikki on syntyneet kaks-kolme viikkoa ennen laskettua aikaa.

Kiitos NäkymätönNinni!! Tuota olen miettinyt, että alkavatko käynnistää tästä syystä. Mulla on aiemmat lapset olleet ihan hyväkokoisia (eka 3700g ja toka 3950g) ja ennen laskettua aikaa on molemmat syntyneet, niin pienikokoisuus ei pitäisi olla käynnistyksen esteenä. Otitko asian itse neuvolassa puheeksi, vain miten?

Yhteistyössä