Onko muita yhtä nopeita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Eli kiinnostaisi tietää, onko muita yhtä nopean synnytyksen kokeneita?
Siis synnytykseni kokonaiskesto oli 50min. (avautumisvaihe 38min, ponnistus 2min ja jälkeiset 10min)

Poikani syntyi ambulanssiin vaikka apua soitettiin heti toisen supistuksen jälkeen. (meiltä noin tunnin ajomatka sairaalaan)
Ja mitään kivunlievutyksiä en tietenkään saanut.. Minulla oli vielä housut ja kengätkin jalassa kun tunsin että nyt se syntyy, pää tulee!!!

Vaikka synnytys oli nopea, koin sen PALJON kivuliaampana kuin esikoiseni synnyttämisen(kesti 4h 55min).
Olin aikas järkyttynyt pari päivää enkä oikein kunnolla edes tajunnut koko asiaa. Nyt siitä on reilu kolme viikkoa ja asia alkaa olla jo itselle ok. Mutta aina kun joku kyselee miten olen henkisesti asiasta selvinnyt, alkaa itsekin miettimään mitä sitä oikein on kokenut...eikä sitten tiedäkään mitä asiasta pitäisi ajatella..

MUITA??

No en nyt ihan noin nopea ollut mutta ensisynnyttäjäksi kuitenkin koska synnytykseni kesti kaikenkaikkiaan 2 tuntia. Olin synnytyksen jälkeen kanssa melkoisen sekasin ja en oikein tiennyt mitä ajatella. Myöhemmin olen miettinyt synnytystäni tarkemmin ja se on alkanut jopa ahdistamaan. Kaikki hokee mulle ett helppohan se oli kun niin vähän aikaa kesti, mutta itse en todellakaan kokenut sitä niin. Ilman kivunlievityksiä mentiin ja tuntuu että synnytysmuistot on ihan musta ahdistava aukko päässäni.

Njaa.Kuopus syntyi 27minuutissa alusta loppuun. 0min avautumisvaihe, 1min. ponnistus ja 26min.istukan teko(oli tosi tiukassa) Onnex olin valmiina sairaalalla muista syistä...Kotoa olisi ollut matkaa n.100km.

Njaa.Kuopus syntyi 27minuutissa alusta loppuun. 0min avautumisvaihe, 1min. ponnistus ja 26min.istukan teko(oli tosi tiukassa) Onnex olin valmiina sairaalalla muista syistä...Kotoa olisi ollut matkaa n.100km.

Iinestäti: Et sitten tuntenut avautumiskipua ollenkaan? Kuinka mones lapsi tämä viimeisin sinulla oli ja minkälaisia edelliset synnytyksesi ovat olleet?

Tunsit siis todellakin vain ponistustarpeen ja vauva tulikin sitten jo samantien..?

Kuulostaa vain niin hurjalta... :ashamed:

Onko itselläsi jäänyt siitä traumoja vai oletko asian kanssa ihan ok?

T.Jonna ja kolmas vauva rv32+2

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 17:23 Jonnakar kirjoitti:
Iinestäti: Et sitten tuntenut avautumiskipua ollenkaan? Kuinka mones lapsi tämä viimeisin sinulla oli ja minkälaisia edelliset synnytyksesi ovat olleet?

Tunsit siis todellakin vain ponistustarpeen ja vauva tulikin sitten jo samantien..?

Kuulostaa vain niin hurjalta... :ashamed:

Onko itselläsi jäänyt siitä traumoja vai oletko asian kanssa ihan ok?

T.Jonna ja kolmas vauva rv32+2
En tosiaankaan tuntenut yhtään minkäänlaisia kipuja! Lapsi oli neljäs. Eka synnytys 4.5h, toka 1.5h, kolmas 2.20h. Traumoja ei jäänyt. Tietty jälkeenpäin mietitytti, että jos vaikka wc-pyttyyn olisi pudonnut... Viides tulossa(toivottavasti) marraskuussa...että mitenkähän sitten...
:whistle:

Meillä ekan synnytys kesti vähä yli kolmetuntia josta puolituntia sairaalassa ja toimen oli alle kolmetuntia ja 9min sairaalassa ja nuorin syntyi alle kahdessa tunnissa ja ambulanssiin... eli suhteellisen nopeita kaikki mutta mitään traumoja ei ole jäänyt ;)

ekaltakin odottelin kaikessa rauhassa että milloon tulee kipeitä supistuksia että pitää lähteä sairaalaan, ja sitte rupes oleen jo niin tiuhaan että mies pakotti että käydään kattoon ja tullaan takas kotiin odotteleen, mutta oli jo täysin auki kun tarkistettiin ja eikun vauhdilla saliin ja sitten supistukset loppui ja odoteltiin vauvan pää puoliksi ulkona että seuraava tulee ja saa synnytettyä kokonaan... toiselta ja kolmannelta osasin sitten katella kellosta aikaa kun tuntu että supistaa ja lähteä sairaalaan joskaan ei yhtään liian aikaisin... :laugh:

nyt on pikkunelonen tulossa ja jännätään päästäänkö sairaalaan asti vai tuleeko jo kotiin? toivottavasti ehtii sairaalaan kuitenkin ja olis toiveissa saada testata synnytysjakkara... onko kellään siitä kokemuksia verrattuna normaaliin sängyllä synnytykseen

En nyt ihan noin nopeaa synnytystä ole kokenut, mutta kuitenkin...
Meidän neljäs lapsi syntyi marraskuussa. Synnytys alkoi niin, että tuli vähän lapsivettä. Joten tiesimme lähteä heti sairaalaan. Sairaalaan oli matkaa reilu 90km. Vauva syntyi sitten tyylikkäästi synnytyssairaalan aulaan. Mieheneni sai autettua minut sisälle sairaalaan. Kerkesimme käveleen siellä sisällä suunnilleen 5 askelta, kun oli pakko mennä kontalleen lattialle. Kätilöitä tuli useampi juosten paikalle. Ensimmäisenä paikalle ehtineelle kätilölle puhisin että "vauva tulee nyt", ja kätilö laski vauhdilla housuni alas ja otti kopin pojasta. Synnytys kesti 1h36min. Olihan siinä vähän hölmistynyt ja ihmetystä täynnä oleva olo, kun vauva tuhisi takkini alla kun meitä kärrättiin paareilla synnytyssaliin.
Aiemmat synnytykseni on kestäneet 4,5h ja 2,5h ja 2h15min.

eka 3h20min toka 1h32min kolmas 1h15min neljäs 1h2min ja viides 45min joten kyllä se jotenkin on veressä toi syöksy synnytys :) kolmannen jälkeen ottivat sisään käynnistystä varten jo pariaviikkoa ennen laskettua aikaa,että kerkiää saamaan muut mukulat hoitoon ja pääsee turvallisesti sairaalaan synnyttämään :saint:

Yhteistyössä