alle 6v maistanu siideriä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapurinkumminkaima
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapurinkumminkaima

Vieras
kuulin eräältä lapselta kun oltiin kaupassa yhdessä hänen kanssaan miten hän on maistanut tälläistä siideriä (toi kopparberin sidun hyllystä)...minä jäin suu auki kattomaan, että mitä?!

Juu, kyllä minä tuon ymmärrän jos lapsi on jostain saanut käteensä pullon ja kittaa sen..mutta siis äiti on tälle lapselle ANTANUT SIIDERIÄ..sitä en ymmärrä?!

Mutta siis, tässähän opetetaan lasta siihen että juu siideri on hyvää jne.. en ikinä antaisi lapseni maistaa lasistani/tölkistä tms.. Sitten tuolla aikuisuuden kynnyksellä voisin jo kuvitella sitä tekeväni, mutta en herranjumala noin pienelle antaisi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja naapurinkumminkaima:
kuulin eräältä lapselta kun oltiin kaupassa yhdessä hänen kanssaan miten hän on maistanut tälläistä siideriä (toi kopparberin sidun hyllystä)...minä jäin suu auki kattomaan, että mitä?!

Mun kummipoikakin on saanut maistaa kopparbergia 4 vuotiaana, oli tosin jotain 1-2% ja onhan tuota alkoholitontakin ;)
Ei varmaan selvinnyt, että mitä tarkalleen oli maistanut?

Alkuperäinen kirjoittaja RumaBetty:
Minä olen antanut maistaa siideriä.Ei siitä mitään tule.Minä sain leikki-ikäisenä maistaa isältä olutta.Maistui silloin hyvälle.

Annatko juoda myös kynsilakanpoistoainetta ja syödä pyykkipulveria.

No mä en ainakaan usko mitä kaikkea mun 6v kertoo... :D Siis varsinkaan toisille ihmisille, ikä on niinku varsinaista satutätien ja satusetien aikaa...
Tottahan toki äiti on antanut lapselle siideriä ja varmaan isä ois ostanu lapselle koko tölkin omaksi ;)
Sitä mä vaan,että jos se äiti ei oo sulle sitä sanonu, niin älä nyt ihan välttämättä usko kaikkea :D

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
uskoa ny kaikki lapsen puheet....niitä purkkeja on miljoona samanlaista,jotain energiajuomaa saanu maistaa

meidän 2,5v osaa näyttää "meijän äitin limpparin"; rekorderlig tölkin kaupan hyllystä. olen juonut sitä tänä vuonna lasten nähden kolme kertaa.. hävettää. ja todellakin juon erittäin arvoin mitään. kaikki kaljarekat on isin autoja..

Alkuperäinen kirjoittaja tosi o:
meidän 2,5v osaa näyttää "meijän äitin limpparin"; rekorderlig tölkin kaupan hyllystä. olen juonut sitä tänä vuonna lasten nähden kolme kertaa.. hävettää. ja todellakin juon erittäin arvoin mitään. kaikki kaljarekat on isin autoja..

Kertoo hyvin siitä, miten merkittävänä lapsi pitää vanhempiensa humalatilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja b.j:

Kertoo hyvin siitä, miten merkittävänä lapsi pitää vanhempiensa humalatilaa.

en ole ollut humalassa. tai olenhan mä. kun ei ole tullut otettua niin kyllä se tuntuu jo yksi tölkki minkä kaveriporukassa seurana on juonut.. :/

Alkoholia hapettava entsyymi saavuttaa täyden toimintakykynsä, kun ihminen on noin viiden vuoden ikäinen. Siksi alle kouluikäiset lapset eivät pysty poistamaan alkoholia ruumiistaan yhtä tehokkaasti kuin aikuiset.

Lapsilla alkoholi vähentää voimakkaasti verensokeria. Koska aivojen energiansaanti ja toimintakyky riippuvat sokerin saatavuudesta, verensokerin väheneminen voi johtaa tajuttomuuteen tai jopa kuolemaan.

Kalja ja siideri eivät ole lastenjuomaa :(
Opettakaa vaan ne lapset juomaan sitä alkoholitonta kaljaa ja siideriä niin varmasti tiedätte että omaatte pussikalja murkun 13-15v iässä

en ole ollut humalassa. tai olenhan mä. kun ei ole tullut otettua niin kyllä se tuntuu jo yksi tölkki minkä kaveriporukassa seurana on juonut.. :/

Jos käytöksesi, katseesi ja olemuksesi EI muutu alkoholista, niin miksi ihmeessä lapsi pitää sitä niin merkittävänä, että muistaa ja muistuttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja b.j:

Jos käytöksesi, katseesi ja olemuksesi EI muutu alkoholista, niin miksi ihmeessä lapsi pitää sitä niin merkittävänä, että muistaa ja muistuttaa?

varmaan siksi kun kukaan niistä ei ole ikinä nähnyt mun näitä kolmea kertaa ennen juovan mitään pullosta tai tölkistä. muuta kun pepsi maxia.

Yhteistyössä