alle 25v, kuinka pian tulitte raskaaksi ym?

  • Viestiketjun aloittaja tinah
  • Ensimmäinen viesti
tinah
Elikkäs, ei mitään ikäsyrjintää, vaan kun 25 v eteenpäin hedelmällisyys alkaa laskemaan, siksi kyselen niiltä, jotka vielä tätä rajapyykkiä eivät ylittäneet.

Olen 23 v itse, meillä yritetty 6 kuukautta tulla raskaaksi, vielä ei ole onnistanut.

Kuinka pian yrityksen alusta olette raskautunut ja oletteko käyttänyt jotain "poppakonsteja" esim. greippimehua, supervitamiinipillereitä, tai ihan vaan ovistestejä?

Itse en kyseisiä testejä ole hankkinut, kun en ole varma missä vaiheessa mulla ovis kierrossa on (sehän ei läheskään aina ole n. puolessa välissä) ja ajatellu et aika turhaa, sais joka toinen päivä testailla tms. Tai onkohan sitä ollenkaan....? Normaalipainoinen olen, KOVIA kuukautiskipuja (+ sillointällöin heikotus, vatsa sekaisin, suu kuivuu, oksettaa) yleensä on (endo? kerran lääkärille mainitsin epäileväni endoa, ei juuri ottanut kantaa ja sanoi kk kivut ovat normaaleja !!??!?)
 
mii83'
Esikoisen kanssa kesti 7-8kk. Tuolloin yritys aloitettiin pillereiden jälkeen ja mulla oli kierto ihan sekaisin. kierto seikkaili 33-86 päivän välillä.Gynellä kävin ja se sanoi että munasarjat surkastuneet ja kestää aikansa (ainakin 6kk) että heräävät taas toimintaan. Käskii tulla uudelleen jos ei vielä vuoden päästä tärpännyt (tuolloin olisi ollut yritystä 1,5vuotta). Tosin seuraavasti kierrosta raskauduin vastoin gynen ennustuksia. Mitään poppaskonsteja ei käytetty. Ainoa ratkaiseva tekijä oli että yritys unohtui ja sekstailtiin ilman mitään stressiä.

Toisen kanssa tärppäsi 5kk yrityksen jälkeen. Ehkäisynä aikaisemmin oli hormonikierukka. Nyt ehkäisyn lopettamisen jälkeen kierto oli tasainen heti (28-31 päivää). Varmoja päiviä yritin laskea ja sitten saada miehen sänkyyn. Stressasin. 4kk jälkeen totesin että esikoisen kanssa on hyvä olla ja ei se mitään jos tässä ei vielä raskaudu. Näin on hyvä olla. Stressi jäi pois, seksistä taas nautti ja sitten tärppäsi.

Eli meillä ainoa poppaskonstti on ollut stressittömyys ja yrityksen unohtaminen.

Esikoisen sain 21v. ja nyt olen 24v. Mä myös olen aina kärsinyt TODELLA kovista menkkakivuista. Vasta viime hetken supistukset voittivat ne kivut esikoisen kohdalla.

Tilastollisesti kai keskiarvo raskautumiseen on noin vuosi. Joten helpommin sanottu kuin tehty. Yrittäkää ilman yritystä ja stressiä.
 
Piparminttu-Pipsa.
Mulla (23 v.) ja miehellä (24 v.) tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta. Emme voineet uskoa sitä todeksi, sillä olimme valmistautuneet henkisesti hyvinkin pitkään yritykseen. Mulla kierrot oli 26-30 päivää ja olin 6kk syömättä pillereitä. Ehkäisynä oli ns. varmat päivät, oviksen aikoihin käytimme kumia. Itse kokeilin ennen yritystä huvikseni ovistikkuja ihan vain siksi, että halusin tietää ovuloinko. ;) Ja yrityskierrossa join greippimehua ja söin B-vitamiinia (mm. foolihappoa) eli oli meillä jonkunlaiset aseet heti käytössä. :)

Tsemppiä yritykseen ap:lle! :)
 
heinis07
Enää en kuulu ikäkategoriaan, mutta esikkoa yrittäessä olin 24v. Pillerien lopettamisen jälkeen meni 9kk. Välillä olin varma, että mussa on jotain vikaa. Juhannuksen ryyppy-telttareissu sai ajatukset ihan muualle ja maaliskuussa -05 synty poika :) Nyt tää toinen (ikää 26) tärppäs 2kk:n ehkäsymättömyyden jälkeen. Pillereitten lopettamisen jälkeen taitaa mennä kauemmin tärppiin. Ja siis molemmilla kerroilla ajatuksena oli, et tulee sitte ku tulee. Mulla oli oviskivut aivan järkyttäviä. Puol päivää oli jopa vaikee kävellä, mutta niitä päiviä en silti mitenkään lapsen teon kannalta rekisteröiny.
 
NopeaaToimintaa
Itse olen 22v. mies 24 v. ja söin pillereitä 7 vuotta ja lopetin ne lokakuussa ja heti marraskuussa tulin raskaaksi eli yhtään pilleritöntä kiertoa ei ehtinyt olla välissä.

Tsemppiä yritykseen!
 
Lumea
Mä aloin odottaa tuota tyttöä mutaman kuukauden alle 25-vuotiaana. Neljä kuukautta pillereiden lopetuksen jälkeen tulin raskaaksi.

Tämä toinen raskaus alkoi myös 4 kk ehkäisyn jättämisen jälkeen. Nyt ikää on siis 27 vuotta mulla.
 
nuoriäiti
Ikää oli 21 vuotta ja kolmannesta kierrosta tuli tärppi. Ovistikkuja käytin kaikissa kierroissa..kierto kesti 28-29 pv. Oviksen löysin joka kierrosta. Menkkakivut ollu täälläki kovat.

Synnytyksen jälkeen ne oli poissa 4 kiertoa, kunnes palasivat ihanan kipeinä..mä kun kerkesin iloita että kaikki kipu jäi saliin..höh
 
Mervi83
minä 23v ja avo 31v, heinäkuussa pillerit pois, elokussa tuli yhdet menkat ja sitten olin raskaana. raskaus meni kesken noin 7raskausviikolla syyskuun lopussa. Lokakuun lopussa oli yhdet normaalit kuukautiset km:n jälkeen (niihin asti käytimme kumia ehkäisynä) ja sitten taas oltiinkin raskaana. Nyt rv 19+1
 
mamma x 3
Täällä odotetaan kolmatta ja ikää 24v. Tänä vuonna siis täytän 25.
Joka kerralla (21v, 23v ja 24v) on tärpännyt heti samasta kierrosta kun on päätetty kunnolla yrittää. Meillä on sattunut olemaan heti munasolut tyrkyllä.. =)
 
oldis
Alkuperäinen kirjoittaja tinah:
Elikkäs, ei mitään ikäsyrjintää, vaan kun 25 v eteenpäin hedelmällisyys alkaa laskemaan, siksi kyselen niiltä, jotka vielä tätä rajapyykkiä eivät ylittäneet.
)
No tätä ketjua ku lukee niin luulis et se hedelmällisyys nousee 25 v. jälkeen....
Mulla on 3 lasta, sain kaikki yli kolmikymppisenä ekasta yrityskierrosta.
 
täällä
täällä tärppiin meni 1,5 vuotta ja siksi ärsyttääkin kaikki puheet siitä kuinka pitäisi näin nuoressa iässä olla hedelmällisillään...Niin, täytin juuri 25v.
 
*tuija***
eli eka tulokas, yksi ainoa yö, valitettavasti ongelmien kautta pakko abortti

tyttäreni 1 vuotta myöhemmin eli olin 21 vuotta. eli umpisuolenlaikkauksen jälkeen kun lääkäri antoi luvan niin yhdet ainoat menkat välissä.

nyt vanhempana
kaksi keskenmenoa ja neitiä yritettiin tehdä kaksi vuotta ja nyt onnistuttu. näin se ikä teki mulle tepposet, luulin olevani sikiäväinen
 
minä*82
esikoinen tärppäsi kolmannella kierrolla pillereiden lopetuksen jälkeen.ikä 21 kun syntyi
toinen tärppäsi kolmannella kierrolla kierukan pois oton jälkeen. ikä 23 kun syntyi
kolmas tärppäsi kerrasta pillereiden lopetuksen jälkeen. ja ikää nyt 24 melki 25 kun vauva syntyy.
normaalipainoinen,säännölliset ja keskinkertaiset kivut menkoissa.
 
omppu1
ekaa tehtiin 2 vuotta (täytin just 24 ennen ku syntyi), toka tärppäs jo kun vasta aateltiin, et toinen olis kiva ja päätettiin ryhtyä yrittämään. olin sillo 25. ja voit varmaan uskoa, että yllätys oli kun varustauduttiin et menee vuosia... :)
 
Vanilla, 21v.
Ekasta tärppäs. Mulla on kans ollu kovat kuukautiskivut.

Lähettiin kuukauden lomalle eurooppaan ja alkukierron join kiltisti greippimehua ja söin foolihappoa joka päivä. Seksiä oli tasasesti (oviksen aikoihin kuitenkin useesti päivässä) koko kuukauden. Oviksen jälkeen joka päivä punaviiniä se lasillinen.

En tiedä oliko noista poppaskonsteista oikeesti apua, mutta uskoin niihin niin täysillä, ja olin muutenkin niin rentoutunut, että se taisi auttaa. Nyt oottelen esikoisen syntymää parin viikon sisään.

Vanilla, 21v.
 

Yhteistyössä