Alkuvuoden '09 lapsettomuushoidoista vauvautuneet

HALTIA :LOL: kuvailitko meidän tyttöä!? tasan sama homma vaunu-unissa ja autossa! kirjaimellisesti.huhhuh!! Mutta.. ikään tää kuuluu,uskon näin. Helteet ehkä sattuu vaan samaan saumaan.

Jokeltelu aika samanlaista. Siis sellasta ööö-hööö- mmmmm-- eiiii ja joskus kiukkusena ätääää äitäääää jne. Ei siis mitää tättäää tai pappaaa ,mut luin just et suurimmalla osalla tulee kunnolla nää "vasta" n.7-8kk

Jaha.. kiukkukalevi ..
Tippu taaas aamuyöllä sängystä :kieh: ku menin pissalle vaik oli esteitä yms.. vatkas nimittäin taas yön joten otin viereen :ashamed: Hirveee huuto.
tuntuu et tyttö on kasvanu paljo.. suurimman osan 68 vaatteista piti panna pois! jopa housut on naftit.. siis pituudesta...

Mentävä. Tulee taas hellepv.. ja kiukku ;)

HILMA voi että.. harmittaa noi neukkukäynnit jos ne on itkua :( Onneks niitä ei oo usein.

HILMA :wave: Lähtee.. edelleen.. mulla kans superohut tukka muutenkin. Kampaaja sano et toisilla lähtee nii paljo et pitää lyhyeks vetästä.. Siskolla kävi näin.. Eipä kai sille mitää voi ja yksilöllistähän se on... Mut kannattaa katsoo ainakin et kalsium/d-lisä on jokapäivänen ku/jos imettää..

vielä noista unista. Kamu sano että käyny samoin n. 5-6kk iässä ku taitoja liikkua tuli enemmän. Pitkät unet lyheni 30min-50min. Sit ku taidot oli "hallussa" pari kk siitä niin päiväuni piteni takasin.

Ja just ton takia haluan eroon tosta kaukalosta autossa, halunnu jo pitkän aikaa..

Voi mahoton tätä keskustelun vilkkautta! Hitaampi ei perästä kerkee :D

Kiitokset jälleen, vinkit imetyspaidoista olivat hyviä!

Mitäs miulle jäi nyt mieleen, kun luin kirjoituksianne. Ai niin, kamala se Kauniskuun laittama lehtijuttu. Mutta tulipa vaan mieleen, että olikohan aikuiset ihan täysissä järissään, oliko vauvalla tilaa eikä jäänyt puristuksiin ym. Mutta karmeeta joka tapauksessa. Miekin oon melkoisen huoleton uniriepujen kanssa; peiton sen sijaan laitan aina jumiin pinnasängyn pinnojen väliin, jottei pimu saa sitä naamalleen vedettyä - eikä potkittua niin helposti pois.

Tää helle on niin ihanaa, vaikka nuo univaikeudet vaivaa täälläkin. Vaunuissa pimu nukkuu hyvin. Saan vaunut varjoisaan paikkaan, niin ei oo liian kuuma, mutta ei välttämättä aina nuku tavanomaisia pitkiä unia ja nukahtaminen vaatii välillä paljon aikaa. Pimu nukkuu vielä toistaiseksi autossa hyvin, saas nähä, milloin se ylellisyys loppuu... ilmastoitu auto on kyllä näillä keleillä ihan ehdoton.

Vauvan kautta tulee puhuttua täälläkin :kieh: Kovin ärsyttävää joo... Sitten on hirvee hullunmylly, kun paikalla on myös ukkia ja mummia, niin koitapa siinä pysyä aina kartalla, kuka puheissa on äiti ja isä :LOL: Hauskasti menee sekaisin.

Kakkajutuista ei myöskään tietenkään ollut tarkoitus koskaan alkaa puhua... Pimulla on nyt kiinteitten aloittamisen jälkeen tapana kakkia kerran-pari päivässä, välillä tulee päivän pausseja. Mielestäni ei oo vielä rytmiä siihen löytynyt. Toisenmoista on tuo kakkiminen kuin pelkällä maidolla, vaatii näemmä enempi ähräämistä eikä kakan tuloa huomaa enää silleen kuin aiemmin, jolloinka tärähti ja lörähti reippaan kuuloisesti ja tuntuisesti.

Pehmeänokkainen nokkamuki olikin pöljä hankinta. Pimu järsii nokkaa innolla, ja soveltaa samaa minun rintaani :headwall: Tyhmä minä, kovilla ikenillä järsintä tuntuu melkoista inhalle.

Bartsulle vielä kommentit neuvolakuulumisista, kun teillä vaikuttaa olevan saman kokoluokan sirpukka kuin meilläkin. Eli mukavat kuulumiset! Helpottavaa kuulla, että nuo mitat on hyvät terkan mukaan.

Nyt typykkä heräsi uniltaan, vilkuttelee tuolta sängystä :heart:
Anselmiina

heh joo, "hasuka" huomata, ettei se automatkustu- ja nukahtamisongelma ole ainoastaan meidän ongelma, vaan ihan yleinen riesa. Nyt oliskin sitten 5h matka mökille edessä :kieh: ja pysähdysten kanssa tietää taatusti pidempää aikaa. Onneksi saatiin isän tilavampi ja ILMASTOITU auto lainaan. Unet menee vaan taas just pieleen, kun nukahti nyt päikkäreille, ja tunnin päästä olis lähtö.. Ja voi kauheaa tätä pakkaamista, tuntuu, että puoletkaan ei mahdu mukaan, enkä muista yhtään mitä kaikkea piti pakata mukaan. Vauvan vaate arsenaalikin on melkoinen, selviäis varmaan kuukauden lomalla näillä mun pakkauksilla, mutta kun en osaa pakata naftisti jus oikeeta määrää, aina puuttuu sit jotain tms. ja sieltä korvesta ei äkkiä pääse edes kauppaan.

Niin munkin piti kommentoida Bartsun neuvolakuulumisia hienoiksi! Mukava kuulla, että teilläkin on pieni sirpakka tyttö, ja että terkan mielestä kaikki on hyvin. Tuokin oli kiva kuulla, että hoikat kirii usein vasta myöhemin, helpottaa tieto, kun meilläkin poika on kovin hoikkaa mallia. Eilen juttelin kaverin kanssa, jolla on kaksi hyvin pikkuista tyttöä, toinen 5-v ja toinen 1-v heilläkin on kuulemma menty aina miinuskäyrillä, pahimmillaan jossain miinus 8, jos oikein käsitin. Jos ollaan miinus 10 niin sitten kuulemma pitää mennä tutkimuksiin, että onko kilpirauhasentoimintahäiriötä tai jotain. Hän oli kuitenkin sitä mieltä, että kaikki on ihan hyvin, ja jokainen kasvaa vauhdillaan. Aina ovat nämäkin tytöt olleet hyvin iloisia ja nopeita oppimaan yms. Joten en enää jaksa murehtia tuon pojan kasvusta, eiköhän se omaa tahtiaan kasva.

Mulla ei oo hiukset erityisesti lähtenyt. Mulla on kyllä hirveän pakus ja pitkä tukka, että en sitä myöskään ehkä samalla tavalla havaitse. Nyt lisäsin kyllä vitamiiniannoksia. d:tä b:tä ja multivitaa..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Haltia ja Pessi-peikko 5kk 3vk ja hirveä hulina.

HILMA: todellakin lähtee hiukset päästä....osittain siksi leikkautin nyt aikas lyhkäsen mallin. Muutenki tukka kun hiirenhäntä. On sit helpompi tottua kaljuun, kun on eka vähän lyhennetty ;)

Huomenna reissuun lähtö ja pitäs vaikka mitä tehä ja mies hidastelee. Se on oikea rauihallisuuden perikuva. Joskus ärsyttää, varsinki kun on PMS päällä...

bartsu

Onpas taas helle!

Sain vihdoin soitettua kåtilöopistolle ja pyydettyä mun synnytyskertomusta. Pitikin kuulemma laittaa sitten kirjallisena se pyyntö tietosuojalain takia. Vähän ihmettelen miksen saanut sitä saman tein silloin mukaan, esim. serkkuni synnytti samassa paikassa ja sai kuulemma lähtiessä omansa.

Mulla on aina ollut melko ohut ja helposti rasvoittuva tukka. Raskausaikana oli ihan mahtavaa kun hiukset saattoi pestä vaan 1-2 kertaa viikossa! Nyt ei ole onneks normaalia enemmän lähteny hiuksia, mutta musta tuntuu että niitä lähtee aina paljon.

Palailen tässä jo pikkuhiljaa freelancerhommiinkin, eilen kävin yhdellä asiakkaalla ja sain pienen projektin. Kiva kun voi tehdä kotona hommia silloin kun poika nukkuu.

HALTIA no todellaki.. Meillä on ilmastoitu auto mut enemmänki siis kyse viihtymisestä.. punnertaa pois tosta istuimestaan.. no, ei kai kukaan kattoa jaksa tuijottaa.. Ja kyllä,siskon poika oli just sellanen miinus-tsiljoona poika ja nyt sellanen terveen vanttera lapsi.

BARTSU hehee.. miehet.. mä kans välillä ärsyynnyn ku laps oottaa jo istuimessa ja yks alkaa vasta sukkiaan etsiä :kieh:

Oltiin päivä rannalla. Otin ruokatermariin lämmitettyä sosetta plus hedelmiä. Oli aika jees! Tyttö repi nurmee kaksin käsin ja tietysti suuhun. Varjossa köllötteli ilman vaippaa hihattomassa. Mut joo.. pv unet jäi taas alle 2h joten yliväsyneenä sammui nyt. Saa nähdä..tuskin yöunillaan jo on.

Hahaa.. Hammas näkyy ja tuntuu :heart: Sitäpä se siis.. ainaki osittain.

Ainii.. Kannattaa sit pitää mielessä et eka "kosketus" nurmikon sun muun kanssa saa sitten ihanan ihoreaktion aikaan ;) Siis pientä näppylää ja punotusta. Mut ihan loogistahan se on, eikä kannata siis ihmetellä jos näin käy. Niinku kesän eka itikan purema tulee muuten tekemään sit vuosisadan paiseen!!

emily: Kiva, kun pääset jo aloittelemaan töitä! :)

Kauniskuu: Onnea ekasta hampaasta! :heart: Toivottavasti ei haittaa unia kovin pitkään.

Hilma: Harmi, että neuvolakäynnit on yhtä huutoa. :( Vierastaako poika vai mikä mahtaa ahdistaa?

Hiustenlähtö: Juu, täällä myös sulkasato meneillään! :kieh: Nyt on ehkä vähän jo helpottanut, mutta edelleen on hiusharja on putsattava melkein päivittäin.

bartsu: Sympatiat sulle täältä myös! En käsitä, kun sanotaan, että naisia saa aina odottaa. Mun kokemukset on just päinvastaisia... :whistle: Hienot neuvolakuulumiset teillä! :)

anselmiina: Meillä on käytössä Aventin nokkis. Siinä on kyllä niin rinnasta eroava nokkaosa kuin olla ja voi. Poika kyllä järsii sitä, muttei onneksi ole tajunnut kokeilla samaa rintaan. Varmasti kivuliasta! :(

haltia: Mulle kanssa pakkaaminen on ihan mahdotonta nykyään. Ymmärrän tuskasi, nyt kun on vielä luvattu sekä hellettä että ensi viikoksi viileämpää, niin on vaikea tietää mitä kaikkea vaatetta tarvitaan. Meillä reissaa usein vielä kissatkin mukana, joten auto on ihan piukassa, vaikka aika tilava farmari onkin!

ON: Hmm, poika nukahti kerrasta yöunille! :eek: Tosin valvoi ennen yöunille menoa lähes 4 tuntia! En tiedä, olisko sitten niin, että jaksaa vaan olla nykyisin kauemmin hereillä, kunhan on jotain mielenkiintoista tekemistä. Tänäänkin käytiin vauvakaverin luona ja meille tuli illalla vieraita. Päikkärit oli taas melko lyhyet, muttei poika tuntunut olevan yhtään niin väsynyt tänään kuin eilen. Tänään hoksasi (uudelleen?) miten käännytään mahalta selälle. Saa nähdä, koska lähtee kierimään. :)

-Pantsu ja pikku-ukko 5 kk 3 vkoa

jaha.. tyttö deletoi tekstin minkä ehdin kirjottaa :D

ni, PANTSU,oon huomannu et kyl eritavalla valvoo jos on jotain muuta ku kotona möllötystä eikä mee ees yliväsyks välttämättä. Kotona alkaa aika nopeesti hieroo silmiä ja narista.. Siis pienenä tietty ei jaksanu mut näin "isompana"

Joo.,tyttö nukku sit yöunensa vaikka sammu jo puol 6. .. tosin herätys oli sit myös 6.. ja kauheella nälällä. No, puurohan jäi illallA syömättä ja söikin sit 3x yöllä, JA REILUSTI. Tosin enää ei juuri muutenkaa aina päde se 1x yössä syönti, johtuuko sit kuumuudesta .. Tuskin nälkä on. Mut syököön, en ala huudattaa.. ku en tiiä jos oikeesti janottaa.. juon mäkin yöllä nyt tosi usein jos herään.

NÄKÖKYKY ootteko havainnoinu vauvojen näkökykyä? Ku luin jostai et vasta 8-9kk muka erottas tyyliin rusinoita tms.pientä??!! Kyllä tyttö ainaki esim eilen seuras katsellaan ku muurahainen vipelti valkeella viltillä...??

jaha..taas käy kutsu

hiukset Jeps täälläkin lähtee kiitettävästi. Tuntuu,että joka paikassa on mun hiuksia. Mullahan oli ennen lyhkäset hiukset,mutta häihin kasvattelin silloin ja nyt ne on sitten kyllä tosi pitkät. Ensinnäkin jo näiden helteiden takia teksi mieli leikkaa lyhkäseksi.

Meillä ei enää autossa nukuta ellei ole super väsynyt. Meilläkin ilmastoitu auto,ei tulisi muuten kyllä mitään. Eikä myöskään vaunuihin nukahda jos ei ole väsynyt. Onhan sieltä kiva katsella. Jos vaan sattuu jotain näkemään.

kauniskuu onnitelut hampaasta. :heart:

Ihanaa reissua kaikille reissuun menijöille. =)

Meillä ei oo vielä ainakaan vaikuttanut uniin nämä helteet. Ehkä tarttee nyt enemmän unta kuin aiemmin. Eilen nukkui aamusta 1,5h päikkärit ja päivällä vajaan kahden tunnin.

emily Kiva,kun pääset aloittelemaan töitä. Jos saa kysyä niin milloin meinaatte mennä seuraavaan alkionsiirtoon?

Meidän uusi auto vietiin eilen hinaajalla pihasta takuuhuoltoon. Alkoi heittelehtii tiellä. Ei saanut sen jälkeen ajaa itte sillä mihinkään. Mies tarkasti kaikki renkaat sun muut mutta ei niistä ainakaan löytynyt vikaa. Et ei oo nämä uudetkaan autot mitään varmoja pelejä. Argh. Onneksi vakuutukset kunnossa ja takuut.

millis ja aava 4kk ja 5 päivää

millis, varmaan tossa elo-syyskuussa aletaan yrittämään sitten pikkusisarusta =) Ensin aateltiin pari kiertoa kattoa ihan luomusti jos kävis säkä ja jos ei onnistu sitten varmaan tehdään yksi inseminaatio kortisonin kanssa ja jos ei siitä tärppää niin sit alkionsiirtoon. Meillä on mahis vaan yhteen siirtoon joten en halua heti käyttää sitä korttia vaan kokeilla eka muita keinoja.

Meillä tuo yksi kissa on alkanut vähän liian seuralliseksi poikaa kohtaan, haluais usein mennä viereen makailemaan ja puskemaan kun Sisu leikkii matolla. Koko ajan pitää hakea kissaa pois sieltä kun voi kuitenkin vahingossa raapaista esim. venytellessään vaikkei mitään pahaa tarkoitakaan. Onneksi on nää kelit niin kissatkin voi hengailla partsilla välillä!

MILLIS no voi sun.. höperöä noiden autojen kans.. :kieh: Tuohon vaunussa/autossa huonoon nukkumiseen tai siis nopeaan heräämiseen täällä ainaki vaikuttaa se ettei malteta. Kuin olis tikut silmissä vaikka kuin väsyttää. Joskus sit vaunussa sammuu nätisti silmät luppasten mut yleensä nykysin pitää panna litteeksi makaamaan ja vähän "röykyyttää"..
EMILY noo.. toisella siskolla on kaks kissaa ja toinen makas jo raskausmahan päällä, sit synnyttyä vieressä aina ku silmä vältti ja sit aina ku itki niin tuli hädissään katsomaan mitä tapahtuu.

PIKKUKAKKONEN noh.. tuskin ihan huomenna aletaan yrittää vaikka haluaisikin. Kaikki luovutushässäkät sun muut edessä ja luomuna tuskin nappaa ku ei napannu vuosiin tähänkää meneessä :(

Oltii taas rannalla. Unet jäi aika lyhyeen .. noh, mut en tiiä onko tää narina sitte sitä hammasta vai väsyä vai molempia. Muuten mukava pv. Patonki on ihan POP.. siis kuiva kanta siitä..tai korppu.. tai ruisleipä. Se viihdyttää vaikka kuin kauan. :)

Päivän opetus.. Älkää lähtekö minnekää reissuun ja pitkälle kyläilylle hampaita tekevän muksun kanssa |O .. Autossa olo on hirrrrrveetä, paikallaan olo on hirrrveetä, syönnit ei käy, unet ei käy...seura EI KÄY!! aarrrggghh..

Mut nyt mä näin eka kerran omin silmin, mitä joku tääl kerran sano yliväsystä vauvasta!! Mä kun en sillo uskonu, luulin et tyttö vaa huutaa.. Mut tosiaan, alkoi nauraa ihan hysteerisenä kaikelle kunnes muuttui hetkessä itkuksi 0-100 !!

Kauniskuu: Jep, sellainen meidän poika on yliväsyneenä. Hirveä viuhtominen, touhu ja naureskelu, kunnes yhtäkkiä alkaa itku. Harmi, että reissu meni surkeasti! :hug: Oletko katsonut noista kaupan leivistä vähäsuolaisia vaihtoehtoja? Vai oletko antanut itseleivottua suolatonta leipää? Mun mielestä kun monessa leivässä on aika paljon suolaa, jotain 1-1,5%:a, enkä viitsisi ihan näin pienelle antaa niin suolaista leipää. :/

Näkökyvystä luin just muistaakseni vau.fi:stä, että 6 kk:n ikäisellä olisi jo yhtä tarkka näkö kuin aikuisella!

emily: Jännä, että teillä on yksi kissa noin seurallinen. Meillä katit edelleenkin välttelevät poikaa, joka taas on ihan innoissaan kun näkee vilauksenkin kissoista. :D

millis: No höh. Toivottavasti saatte auton pian takaisin. Mun isällä meni just pari vuotta vanha auto rikki, ihan joku valmistusvika. Meidänkin autosta taitaa olla ilmastointi sökö. |O On ollut himppusen verran hikistä puuhaa autossa istuminen, onneksi ei ole joka päivä tarvinnut ajella.

ON: Onpas taas ollut hulinaa. Tänään käytiin kiertelemässä pihakirppiksiä. Ostin pojalle pallon ja sellaisen puhallettavan uimalelun. Pitää ostaa pieni kahluuallas jossain vaiheessa, että pääsee kuumina päivinä ulos lutraamaan. :)

Päiväunet on nyt menneet hieman paremmin. Olen taas nukuttanut sisälle, ja pisimmät unet onkin olleet jo ihan normaalit 2 h. Tosin olen makoillut pojan vieressä, lukenut kirjaa ja torkkunut itsekin. :)

-Pantsu

PANTSU.. pikasesti..

En mä oikeestaan ole katsonu noita suoloja ku eihän tyttö leipää syö vaan imeskelee ja murustaa vaan :)

Muoks: PANTSU hyvä et unet on taas parempia!!

Käytiin tuttujen luona, heillä n.10kk ikäset kaksoset. Kyl taas piti ihmetellä et miten jotku lapset on sellasiaet sapuska ei juuri kiinnosta. Tyttö seuras koko ajan silmä kovana ku muut syötiin ja alkoi vaan suu napsamaan ja maiskuttamaan. Vetelikin sit saman satsin ruokaa ku noi isommat pojat yhteensä, eli n. 2dl :p Noh.. en tiiä.. kiva tietty ettei tarvi tapella ruasta mutta mutta.. joskus miettii et mitäköhän tää ruokahalu on isompana!!Huhhuh..No,, tuntuu et painoo on tulluki aika kiitettävästi...

Puhuttii just, että he jätti yösyönnit 6kk iässä ja kuitenki oli paljon hoikempia ja vähemmän syöviä ku tää tyttö. Joten ajattelin et pitää varmaa jossain vaiheessa vaan lopettaa ..Nyt tuntunu nii helpolle vaan antaa se juoma ja uni jatkuu.. Ja tuntuu ettei just ny jaksa enempää huudattaa, noi hampaat huudattaa jo ihan tarpeeks :( Kauankohan tätä pahinta kränää kestää??

Mökiltä palattu.. Kivaa oli, vaikka matka oli pitkä ja tuskastuttava ja meillä oli kaikilla flunssa. Maaseudun rauha ja järvimaisema on silti aivan ihanaa aina. Ja se rauha. Mutta joo, meillä kans nukkumista häiritsee ennen kaikkea se, ettei malta. Ja syömistä. Julkisella paikalla turha yrittää edes imettää, kun pää pyörii ihan ympyrää. Yksi kaveri joka on imettänyt enismmäistä n 6kk toista n 2kk ja komatta n 2 vuotta sanoikin, että nyt olis paras vaihe vierottaa, sit se menee vähän niinkuin ohi.. No imetä nyt ainakin ielä katsotaan nyt. Ja sekin häritsee, kun nenä on tukossa, niin parikertaa on saatu sellaiset rintaraivarit, kun ei vaan pysty imeä, kun nenänkautta ei kulje ilma.

Jep auton turvakaukalossa istuminen on tuskaa, siksi, että tekeminen loppuu ja siksi, että poika on nyt niin liikkuvainen, että on aivan työ ja tuska kahlita niihin vöihin. Ja kun ei näe maisemia. Heti vaan sellainen istuin, missä saa istua selkä suorana, kun mahdollista.

Kauniskuu Tutulta kuullostaa toi hampaidenteko. Sen tajuaa sit viimeistään jälkikäteen, että ahaa, on kiukuttelulle ollut syynsä. Ja niin, meillä kans autossa lähinnä se tekemisen puute ja ja liikkumaan pääsemättömyys on nukahtamisen este.. Ja samoin tuttua on tuo, että koko päivä ulkona, niin ihan yli väsy ja ei nukahda millään. Meillä kans päätyi yksi rantareissu siten, kun poika aivan kikattaen riemusta huhki ja huiski ympäriinsä tempoi ruohoa ja kaivoi multaa ryömi ja hihitti. Kun vaihdoin vaipan ja yritin imettää, täysi katastrofikarjunta. Ei rauhoitunut vaunuihin, vaikka kuinka lykin. Huusi kaarella. Kamat kasaan ja huutaen kannettiin kotiin, jossa simahti ihan heti sänkyyn maitojen jälkeen.

Meillä on nyt tullut polvitaipeisiin ihottumaa.. Harmittaa ihan älyttömästi, kun miehellä on todella paha atooppinen iho ja pienenä ollut ties mitä allergiaa, ja ollaan pelätty alkaako pojalla sama. No eihän toi vältsisti mitäntarkoita, mut ikävää silti. En oo oikein pystynyt jäljittämään mistä johtuis, kun reissussa en jokaista suupalasta miettinyt. Ainut uus oli mun mielestä mustikka ja puolukka sose. Harmi, jos sille on allerginen. Täytyy seurata.

Pantsu Juu, mä kans oon antanut leivän paloja käteen kun eipä toi poika tosiaan sitä syömällä syö, imeskelee vaan ja harjoittelee itse syömään, muutama muru menee mahaan. Oululaisen vesirinkeleitä oon matkalla murustanut pojan suuhun. Niissäkin on vähän suolaa, mutta määrää ei lue, ja muuten niissä ei ole oikeastaan mitään: ei laktoosia, munaa, eikä paljon muutakaan.

Muutenkin olen nyt laajentanut syömistä aika joustavasti. Pippuria olen lisännyut ripauksen ruokaan, ja hyvin laskee..

Jep, ja musta Pessi näkee ihan pikkujuttujakin, jos tajuaa katsoa. Nyt syömään iltapalaa, myöhemmin lisää.

KAUNISKUU: meillä noi hammasräninät on kestäny muutamia päiviä ja loppunu samantien kun hammas on tullu ikenestä läpi. Kylmät purulelut ja panadoli on auttanu.

Reissusta kotiuduttu juuri. Hyvin meni, vaikka perjantaina matkustettiin 10h ja tänään 10h bussissa. Koko aikaa ei tyttö jakasnu kaukalossa nakottaa, mutta ei kyllä juurikaan kiukutellu. Kyllä ne oli aikuiset jotka enemmän meteliä piti...Perjantaina vielä hajos bussi kesken matkan (ekan 200km jälkeen) ja jouduttiin uutta bussia venaan 40 mintsaa ja siin ei sit ilmastointi toiminut. Mut tytöltä oli helppo vähentää vaatteita.
Nyt huilaamaan.

Bartsu

HALTIA no joo.. kuulostaapa aika tutulle rantareissulle.... sitä piti pikaseen tulla kommentoimaan et toi taiveihottuma/punotus voi johtuu iha siitäki et taipeet hikoaa. Siis ilman atopiaakin... Muutamalla tutulla vauvalla oli tää ilmiö kesäsin ilman mitään atopioita tai allergiaa. Meillä on koko ajan, mut iho on tosiaan atooppinen jne. Tosin atopia periytyy erittäi herkästi. Tytöllä ei pitäs olla syytä miks atopia olis mut onpahan sittenki. MIehen TÄDILLÄ on atopiaa.. joten kaippa se voi jostain kaukaa tulla.

Ää.. mentävä.

Huomenta,

Juu, samoin kuin BARTSULLA, myös meillä hammaskäninät on helpottaneet heti, kun ikenestä on puskenut valkoinen läpi. Tosin samaan aikaan alkoi pakottaa jo seuraavaa puhekavaa hammasta vieressä.

KAUNISKUU hyvä pointti, toi hikoaminen. Ei ole tunnut mieleenkään itsellä jostainsyystä. Mietin vaan, ettei olla mun mielestä kylvetty tavallista useammin, mutta tosiaan hikoaminen vois hyvin olla syynä. No täytyy seurata. Voi kun ei tosiaan olis atopiaa. Joskus valvoessani öitä, kun mies käveli ympyrää ilman vaatteita, ettei hikoaisi, kun iho oli kauttaaltaan auki, ja kortisonikuuri päällä tajusin, että vaikeasti atooppinen ihokin voi olla todellinen rasite. Itse en sitä ennemmin tajunnut, koska itseläni ei ikinä ole ollut mitään iho-ongelmia. Eihän kaikilla atopia tietenkään ole yhtä paha, ja onneksi se suurimmalla osalla ihmisistä helpottaa lapsuusiän jälkeen.

Poika yrittää nukahtaa tuolla päiväunille. Huusholli ihan hyrskyn myrskyn reissun jälkeen, pitäis alkaa pyykkirumba yms. Meillä uusi ilmiö on valitus. Pessi aloittaa ihmeellisen käninän ja narinan, kun tylsistyy. Jos ei tapahdu, tai häntä ei huomioida tarpeeksi, tai joku ei ylipäätään miellytä, niin sellainen kurina ja hyperventilointi alkaa. Aluksi hätäännyttiin, että mikä sillä nyt on. Teki sitä toistuvasti jos mä olin vaikka saunassa tai tein jotain ilman, että huomioin poikaa. Kohta huomattiin, että se on sellainen ärsyynyt valitus ja huomion haku, että sitten kun poika hyperventiloi me kiidetään hänen huokseen, jos alkaa välitön hypyttäminn, peuhaaminen, syöttäminen, keinuttaminen, leikkiminen tms poika on 0-100 yhtä hymyä. Jos tähän hyperventilointiin ei vastaa poika alkaa itsekin hätääntyä, ja pikkuhiljaa ei rauhoitu enää juuri millään. Aivan rasittavaa. No nyt se ihmekyllä hiljeni.

Nukuttaminenkin alka olla hankalaa, kun poika pyörii niin paljon. Eihän se uni varmasti tuu, kun kokoaika "vahingossa" kääntyy mitä hankalimpiin paikkoihin, illallakin kun yksikseen jä sänkyyn alkoi kuulua valitusta, kävin kurkkaamassa, niin tämä oli joutunut naama alamäkeen mahalleen tyynyn päälle, jalat potki päätä kaarella. :kieh: juu-u, voi niitä aikoja, kun kapalo riitti rauhoittamaan.

Ja vielä nyt yksi lisäys omaa napaa, että nyt meillä on alkanut sellainen jokeltelu, että aivan ihanaa. Nyt alkoi taas kuulua mymäämää aulaa lööämmämmää aylällää göö jne. Kuullostaa ihan joltain suomalaisugrilaiselta joikuamiselta tai saamaanin loihtimiselta - ihanaa juttelua :)

Hei vielä tuli mieleen kysymys Helsinkiläisille, että missä kävite odoissa? Me ollaan väestöliitola, ja meille sanottiin, että noin vuosi pitäis odottaa ennen uutta alkion siirtoa. Ajattelin kuitenkin syksyllä ottaa yhteyttä ja kysellä aikaa hoitojen jatkosuunnitteluun.

No nyt kuuluu niin vaativaa huutoa, että pakko mennä.

Täällä "villi"yö takana. Tyttö heräsi 03:30 ja alkoi jumppaamaan, välillä mentiin ympäri, ja välillä poikittain sängyssä. Kova oli jokeltelu ja touhuaminen. Hommaa kesti 2 tuntia. Sitten otin viereen ja nukahti. Ei auttanu tissi, ei tutti, touhuta piti. Oppi viime viikolla kääntymään vatsalleen ja on ollut myös välillä tosi ärtsy. Olisiko myös hampaita tulossa.
Nyt on sit tämän päivän päivärytmi sekaisin, kun nukkui sit yli 8:00 aan.

Hoidoissa käytiin Väestöliitossa ja minulle sanottiin että, olisi hyvä olla vauvojen välillä ikäeroa väh. 2 vuotta.

Yhteistyössä