Alkuraskaus

Täällä 21-vuotias ensimmäistä lastaan odottava mama. Testi tehty viime torstaina ja positiivista näytti. Testin mukaan 2-3 rv mutta neuvolassa laskivat että nyt 5+3.

Onko täällä ketään joka olisi käynyt varhaisultrassa? Minkälaisia kokemuksia?
Sivuilla lukee että sykkeen voi nähdä aikaisintaan 7rv:n jälkeen ja paikan jo 5 rv:n jälkeen. Lasketaanko nämä viikot neuvolan raskausviikoista vaiko itse hedelmöityksestä?


Kiitos jo etukäteen! :)
 
Viimeksi muokattu:
Tota noin...
Raskausviikot lasketaan viimeisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä. Jos asia kiinnostaa, niin googlettamalla löydät yllin kyllin tietoa. =)

Ovulaatio / hedelmöittyminen on rv 2+0, jos kierto on 28 pv
 
Täällä 21-vuotias ensimmäistä lastaan odottava mama. Testi tehty viime torstaina ja positiivista näytti. Testin mukaan 2-3 rv mutta neuvolassa laskivat että nyt 5+3.

Onko täällä ketään joka olisi käynyt varhaisultrassa? Minkälaisia kokemuksia?
Sivuilla lukee että sykkeen voi nähdä aikaisintaan 7rv:n jälkeen ja paikan jo 5 rv:n jälkeen. Lasketaanko nämä viikot neuvolan raskausviikoista vaiko itse hedelmöityksestä?


Kiitos jo etukäteen! :)
Me oltiin kuumeiltu ja yritetty hetki, joten halusin ehdottomasti varhaisultraan. Vuonna 2009 tuo maksoi mehiläisessä n.80€. Meillä se tehtiin rv 8+3.

Hurjan paljon onnea ja tsemppiä! =)
 
"Lissu"
Raskausviikot lasketaan aina edellisistä kuukautisista, ultran mukaan saatetaan sitten vähän muuttaa rv:tä varsinkin jos kierto on epäsäännöllinen.

Ne raskaustestit näyttää viikot hedelmöityksestä, joten "oikeasti" olet nyt sitten rv 5+3. :)

Sykkeen voi tosiaan nähdä n. rv 7 jälkeen ja nimenomaan puhutaan kuukautisista laskien.
 
Kiitos paljon vastauksista! =) Tulee niin höpsö olo kun miettii ja murehtii jo etukäteen että onkohan kaikki nyt hyvin kun ei ole ollut oikeastaan vielä mitään oireita. Kuukautiskipujakin tuntuu ainakun nousen ylös tai teen äkkinäisiä liikkeitä, vaikka itse menkkoja ei kuulu.. Mielenrauhan vuoksi haluaisin ehdottomasti käydä varhaisultrassa :)
 
"Sara"
Kiitos paljon vastauksista! =) Tulee niin höpsö olo kun miettii ja murehtii jo etukäteen että onkohan kaikki nyt hyvin kun ei ole ollut oikeastaan vielä mitään oireita. Kuukautiskipujakin tuntuu ainakun nousen ylös tai teen äkkinäisiä liikkeitä, vaikka itse menkkoja ei kuulu.. Mielenrauhan vuoksi haluaisin ehdottomasti käydä varhaisultrassa :)
Kuukautiskivut on ihan normaaleja raskausoireita :)
 
Minulle tulossa jo kolmas lapsi, mutta tästä ketjusta opin kaikenlaista uutta :). Ja päätin käväistä ensi viikolla alkuraskauden ultrassa, jos vaan ehdin ja saan ajan.

Onnea odotukseen :)
Kiitos samoin Anatolia! =) En tiedä missä päin asut, mutta olen kuullut että Helsingin yksityisellä naistenlääkärillä Femedalla on ammattitaitoista väkeä ja edullinen varhaisultra! :)
 

Yhteistyössä