alkuraskaus+rytmihäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muljuaa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muljuaa.

Vieras
muita joilla syke alussa noussut ja muljahtelee rinnassa paljon.viikkoja 6+6 ja tänään kävin ekg kun levossa pulssi saattaa noysta yli 100 ja laskea alas eli pulssi rytmi on sekaisin.seisossa alkaa huimata ja syke senkun nousee ja kovasti hengästyttää.voiko jo näin alussa verimäärä nousta noin nopeasti aiheuttaen ahdistavat sydänoireet.lisäksi ekg jäi kiinni 3lisälyöntiä.kestääköhän sydän tätä.loppuuko vai paheneeko nämä?

Mulla on jatkuvasti lisälyöntejä. Pulssi on epäsäännöllinen joskus parikin tuntia putkeen, mutta ei mielestäni mitenkään tavattoman korkea. Lisälyönnit yleensä ovat harmittomia ja niitä on isolla osalla ihmisistä joskus. Muuta haittaa niistä ei ole kuin epämukava olo. Mulla helpottaa sydän oireita nestetasapainosta huolehtiminen ja säännöllinen vuorokausirytmi sekä stressin välttäminen. Siihen tarvitsetko sinä kenties jotain lääkitystä saat vastauksen lääkäriltä, et täältä. Mutta siis ainakaan pelkät lisälyönnit eivät aiheuta lääkityksen tarvetta.

ei ole harvinaista, että on lisälöyntejä alkuraskaudessa. Minulle sanottiin noin, neuvolassa ja ihan lääkärikin muistaakseni...
Mun sydän on kans muljahtelevaa sorttia, kova stressikin aiheuttaa sitä...

En olisi kauhean huolissani =) Lepää ja yritä olla rauhallisin mielin!

Ja valitettavasti lisälyönteihin ei ole toimivaa lääkettä. Itse olisin syönyt sellaisia ilomielin jos vaan niitä olisi olemassa... "Koita kestää, ota beetasalpaajaa jos tarvii" on se sama virsi mitä olen kuullut kohta 15 vuotta. Mutta sydänongelmat paheni vasta viimesen raskauskuukauden aikana, eli siihen kannattaa henkisesti varautua. Mutta paras lääke lisäreihin on säännöllinen elämänrytmi (uni, ruokailu, stressittömyys) Kaikki helppo toteuttaa, varsinkin sit pikkuvauva-aikaan... :/

voihan tää ollakkin ohimenevää.toivottavasti.mutta alkuraskaudessahan veri volyymi lisääntyy ja sydän joutuu työskentelemään enemmän.mutta tosi rasittavaa tuntuu että puolikuntoisena saapi elellä.mites tuo matala verenpaine vaikuttaako se sydämeen miten.varsinkin ylösnoustessa huimaa pirusti ja silloin pumppu vasta laukkaakin.