Alkuraskaus ja veristä vuotoa

Heippa!

Olen siis raskaus viikoilla 9+0 ja tänään säikähdin kun huomasin vessassa että paperiin jäikin verta. Sitä ei tullut paljoa, ja päivän aikana muuttunut enemmän rusehtavaksi vuodoksi.. Esikoistani odotan, joten en tiedä onko tämä kuinka yleistä ja pitäisikö olla huolissaan?
Soitin tänään päivystykseen ja kysyin, että mitä tälläisessä tilanteessa pitäisi tehdä. Olivat sitä mieltä, että jos ei ole kovia kipuja tai runsasta vuotoa ei pitäisi olla huolissaan?

Olisi kiva kuulla onko teillä muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia? :/

Huolestunut odottaja
 
Itselläni kävi juuri kuukausi sitten samalla lailla.

Vessakäynnin yhteydessä tuli rusehtavaa vuotoa paperiin. Sitä kesti pari päivää, ja takana oli 2 keskenmenoa joten menin suoraan naistentautien päivystykseen ultraan. Pieni syke siellä sykki viikoilla 8+3. Neuvottiin, jos ei viikon sisään vuoto lopu, niin ultraan uudestaan.
Ei loppunut ja ultrassa kävin uudestaan. Kohtu oli tyhjä. Mitään kipuja ei minulla ollut missään vaiheessa, eikä vuoto ollut kuukautisvuotoa runsaampaa.

Tämä oli itselläni jo toinen niukkavuotoinen ja kivuton keskenmeno. Ensimmäinen km oli keskeytynyt keskenmeno (ei siis vuotanut lainkaan), joten itse en usko noihin että armotonta vatsakipua pitää odotella ja sitten vasta huolestua.

Mutta tarinoita on monia! Jotkut vuotavat koko raskaudenkin läpi ja silti vauva voi hyvin. Paljon tsemppiä sinne ja toivotaan parasta!
 
"Joops"
Mulla oli. Just varmaan samoihin aikoihin ku sulla... (en muista tarkkaan enää) Aina silloin tällöin tuli vähäsen ja vatsaa nipistelikin. Sitten ekassa ultrassa joka tehdään alakautta, verta alkoi vuotaa melko paljonkin. Lääkäri totesi vain että mulla on herkästi vuotava kohdunkaula, ei muuta. Normaali raskaus oli loppuun asti, eikä vuotoja ollu enää myöhemmin.
 
Kiitos positiivisista vastauksista, vaikka minulla ei onni ollutkaan myötä. Todettiin keskeytyneeksi raskaudeksi (tuulimuna) ja sikiön kehitys oli lakannut jo viikoilla 7+ :( Surullisin mielin mennään..
 

Yhteistyössä